סופדים לפול: ״כל החיים שלו היו המסעדה והמשפחה שלו"

פול לוי הבעלים של מסעדת ׳אספניה׳ המיתולוגית נפטר בגיל 59 ממחלת הסרטן. פול יליד ספרד, עלה לאשדוד בגיל 13. ׳אספניה׳, מסעדה ספרדית אותנטית, הוקמה ע"י הוריו, אך פול ניהל אותה כמעט 4 עשורים והפך אותה למסעדה מפורסמת. לפני שנתיים הוא סגר את המסעדה, הספיק להשתתף באודישן ל׳משחקי השף׳. לפני כשנה וחצי חלה והאמין עד הרגע האחרון שיגבר על הסרטן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המסעדן האשדודי פול לוי, בעליה של מסעדת ׳אספניה׳ המיתולוגית, נפטר בגיל 59 לאחר שנאבק במחלת הסרטן במשך שנה וחצי. פול, היה אהוב ומוכר באשדוד ונחשב לאחד  ממוביליה של הקולינריה האשדודית.

פול, יליד מדריד בירת ספרד, עלה ארצה בהיותו בן 13 עם הוריו ושלושת אחיותיו. הוא למד במקיף ג'. הוריו, ז'קלין  ויוסף לוי ז"ל הקימו את מסעדת ׳אספניה׳ ברובע א' בעיר, ופול החל לנהל את המסעדה במשך כמעט 4 עשורים. ׳אספניה׳ מסעדת דגים ואוכל ספרדי נחשבה מסעדה מעולה, וסועדים רבים הגיעו אליה מכל הארץ. לפני כשנתיים הודיע פול על סגירת המסעדה. ״אבא היה אושייה קולינארית שכולם אהבו לאכול אצלו", מספר בנו אסף לוי, לא רק מאשדוד, מכל הארץ הגיעו למסעדה. פעם חזרנו מאילת לאשדוד ועצרנו ביוטבתה. אחת המוכרות, זיהתה את אבא וסיפרה לו שבאותו שבוע הם הגיעו במיוחד לאשדוד למסעדה, לחגוג מסיבת יום הולדת לאביה. אני כילד תמיד  אזכור ככה את  האנשים שבאו מרחוק . אנשים באו גם בשביל האוכל, אבל בשביל אבא. חברים מספרים איך היו מגיעים למסעדה קודם בדקו אם המכונית של פול חונה סמוך למסעדה, אם לא היו הולכים למסעדה אחרת. היו באים רק בשביל לראות את פול.  הוא היה מאוד מאוד אהוב פה באשדוד.  השתתף בשני פסטיבלי "מדיטרנה" באשדוד כיועץ קולינרי ואנשים באו וחיבקו ואהבו אותו."

לדברי אסף, אביו החל לעבוד במסעדת ׳אספניה׳, שהייתה משאת חייו עוד בהיותו תלמיד תיכון. "גם כשלמד במקיף ג'  כילד בגלל שההורים שלו  היו שם כל הזמן, אז הוא ממש  מגיל 16 עבד במסעדה, מהמקיף ישר הלך למסעדה לעזור להורים". עד מהרה הוא ניהל את המסעדה והוביל אותה לסיפור הצלחה במשך 38 שנה.

הוא למד לבשל? בבית ספר מקצועי?

"הכל  למד מאמא שלו. אף פעם לא למד באופן מקצועי. הוא למד על קיבתם של האנשים, ניסיון וטעייה מה שנקרא  ואנשים אהבו את האוכל שלו. כשאדם משקיע ועושה מכל הלב אז זה  הרגישו את זה באוכל."

מישהו מכם הלך באותו תחום של אבא?

"לא. ממש לא. בחצי שנה לפני  שהוא חלה הוא השתתף בתוכנית ׳משחקי השף׳. אני ליוויתי אותו. בגלל טעות קטנה  בסופו של דבר לא העבירו אותו באודישן, אבל השופטים הכירו את השם של המסעדה  וידעו והוקירו את ה-40 שנה שהיה בתחום  שהוא תיחזק מסעדה. המסעדנות זה עולם מאוד קשה ומאוד תובעני והם היו בהלם  שיש בן אדם שממשיך בתחום שהוא אוהב במשך 38 שנה. כל החיים שלו היו המסעדה והמשפחה”.

לאסף זיכרונות נעימים מימי הזוהר של מסעדת ׳אספניה׳. גם כשהלהקה הידועה ׳ג’פסי קינגס׳ (s היא להקה צרפתית שבמקור מאזור ארל ומונפלייה שבצרפת, אשר מבצעת שירים בספרדית. למרות שחברי הקבוצה נולדו בצרפת, הוריהם היו ספרדים ממוצא צועני שנמלטו מקטלוניה במהלך מלחמת האזרחים בספרד של שנות ה-30 ) וביקורה במסעדה. "הם הגיעו לארץ לצלם קליפ לשיר. ביקשו לאכול במסעדה ספרדית אותנטית, הובילו אותם אל אבא לאשדוד. הוא אירח אותם עד לפנות בוקר והם שרו שירים וניגנו. זה זכור לי כילד. זה היה כבוד שהם בחרו אותנו ולא מסעדה יוקרתית בתל אביב".

שלישיית ג'יפסי קינגס במסעדה

פול חלה בסרטן ונלחם במחלה כאומץ ובאופטימיות גדולה. "בשנה וחצי האחרונות אבא חלה בסרטן בוושט. הייתה לו תקווה   ורצון לחיות. הוא האמין ממש עד הרגע האחרון שהוא ייצא מזה. ההחמרה הייתה ב-5 חודשים אחרונים והוא נפטר בשישי. "

במוצאי שבת הגיעו רבים לבית העלמין באשדוד ללוות את פול בדרכו האחרונה. רבים מהם היו המומים והתקשו להאמין שפול, האיש והחבר נפטר". פול השאיר אישה אורית ושלושה ילדים: אסף, אושר וילין.  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן