רובע יב' באשדוד: ״המעון הפך לאתר בנייה – והילדים שלנו בני ערובה וחווים סיוט מתמשך״

הורים במעון ״ניצנים״ ברובע י״ב, קובלים על כך שמאז החלו לבנות בצמוד למעון של ילדיהם, חיי הילדים הפכו לסיוט: ״סגרו את החנייה של הגן והמקום הפך מסוכן לילדים, הילדים סובלים מרעש מחריש אוזניים, והאדמה רועדת מהקידוחים״. ההורים חוששים גם מהפועלים העובדים באתר ״מדובר בפועלים מהמגזר הערבי שמסתובבים כל היום בשטח״ הם קובלים וחוששים גם שאיזה כלי יפול מהאתר הסמוך ויפגע באחד הילדים או עובר אורח. העירייה: ״ננקטו כל אמצעי הבטיחות באתר״

צילום: באדיבות ההורים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״זה כאילו אנחנו שולחים את הילדים שלנו לאתר בנייה ולא למעון חינוכי״ אומרים הורים לילדים במעון ״ניצנים״ ברובע י״ב, של החברה העירונית. מאז החלו לבנות בסמוך למעון את בית חב״ד, חיי ילדיהם הפכו לסיוט אחד גדול. לדבריהם, מדובר בתינוקות ופעוטות השוהים במעון שעות רבות וסובלים מהקרבה לאתר בנייה. ״את רוב החנייה תחמו לטובת הבנייה, מה שמשאיר מעט מקום לחניית הורים האוספים את ילדיהם. ויותר מזה את מקום החנייה שנותר להורים תופסים טרקטורים טנדרים ואפילו משאיות שקשורות לאתר הבנייה. מעבר לזה שהדבר יוצר פקקי ענק בשעות הבאת הילדים והחזרתם, זה ממש מסוכן ילדים עלולים להפגע ע״י מכוניות שאין להם שדה ראייה, מדובר בסכנת חיים״.

״הילדים סובלים לאורך כל היום ובכל ימות השבוע מרעש מחריש אוזניים. האדמה ממש רועדת מהקידוחים באזור הגן. ומדובר בפעוטות ובתינוקות״ הם אומרים. אחת האימהות מספרת כי בתה חוזרת עייפה הביתה ״ לא יכולתי לישון בגן יש שם רעש״ היא אמרה לאמה. ההורים ממשיכים וקובלים כי בשל הרעש לא רק שהילדים אינם יכולים לישון צהרים אלא גם הפעילות במקום נפגעת ״ הגננות נאלצות לצעוק. אנחנו חוששיםמבעיות ואובדן שמיעה עתידיים של הילדים״.

״פחד אלוהים לעבור בשביל ליד הגן״

לדבריהם בין המעון ואתר הבנייה מפריד שביל צר המיועד למעבר. ״ממש פחד אלוהים לעבור לעבור בשביל ליד הגן לבל יפול על עוברי האורח, או הילדים איזה מקדח ענק. סביב האיסכורית (פח רב שימושי המשמש לקירוי והקשחה של מבנים. האיסכורית משמשת לבניית גגות וקירות)  דאגו אנשי חב״ד להדביק יריעת פרסום. אחרים דאגו לחתוך אותה והיא שרועה על הרצפה סרוחה משתן וצואה של בעלי חיים מחכה שמישהו יפול ממנה״

 ההורים גם חוששים לילדיהם מאחר שלטענתם מסתובבים במקום הרבה פועלים.״מדובר בפועלים מהמגזר הערבי שמסתובבים בשטח הגן בכל שעות הפעילות, ואנחנו לא רגועים מכך״.

לדברי ההורים בניית בית חב״ד אינה הבעיה אלא שבעירייה מפקירים את ילדיהם לכאורה לאתר בנייה פעיל עם כל המשתמע מכך. לטענתם הם פנו לעירייה וביקשו פיתרון לילדים, אך לא מקבלים מענה וחשים שהעירייה כביכול ״לא סופרת אותם: אנחנו משלמים סכום לא מבוטל על מנת לספק לילדים את הסביבה המיטבית לגדילה ולמידה והבנייה באתר פשוט פוגעת. כבר בשנה שעברה גידרו את האתר, כלומר ידעו כבר שתהיה בנייה אז למה לא דאגו מראש לפיתרון לילדים?״ הם שואלים״ כל האיזור הוא מפגע אחד גדול. אי אפשר ואסור להשאיר שם תינוקיה. זוהי הפקרות לשמה. חוסר אחריות ותכנון לוקה בחסר ברמה הגבוהה ביותר״ כועסים ההורים  וקוראים לעירייה  להתערב מיידית ״להציב שומר ברמה המיידית ואף להעביר את הגן מקום או לעצור את העבודה במקום״.

העירייה: ״ננקטו כל אמצעי הבטיחות באתר״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״עבודות הבניה באתר הנ"ל מתאפשרות רק לאחר שאושרה תוכנית התארגנות ע"י ממונה בטיחות ולאחר שננקטו כל האמצעי בטיחות באתר.באשר לנושא הביטחון כבר הובהר כי אנו פועלים בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, המגדיר את סל הביטחון לאבטחת גני הילדים כך שהעירייה מעניקה שירותי ביטחון היקפיים ככל שנדרש״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן