מנזקי החרמות בבתי הספר:״הבת שלי יושבת בבית, בגלל חרם״

כבר כמעט שלושה שבועות שתלמידה הלומדת בכיתת ליקויי למידה אינה הולכת לבית הספר. לדברי אמה, מחשש מתלמידה בכיתתה שלטענתה פוגעת ומתעללת בה לכאורה. האם: ״רוצים להעביר את בתי בית ספר או להצמיד לה סייעת. במקום להרחיק את התלמידה הפוגעת רוצים להוציא את בתי״. מנגד נטען במשרד החינוך שבדק את הנושא: ״מדובר בויכוח מילולי מתמשך בין שתי תלמידות״. עיריית אשדוד: ״המקרה מוכר ומטופל מקצועית״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 כבר כמעט שבועיים שתלמידה בחטיבה באחד מבתי הספר נשארת בבית ולא הולכת לבית הספר. הסיבה לדברי האם, שבתה חוששת מתלמידה מכיתתה שפוגעת בה לכאורה. לדברי האם, בתה שהיא לקויית שמיעה לומדת בכיתת ליקויי למידה. ״ש תלמידה בכיתה של הבת שלי שהיא נכה עם שתלים באוזניים, שפוגעת בבתי בשיטתיות בכל דרך אפשרית״. במכתב שכתבה האם להנהלת בית הספר היא כותבת בין השאר: ״הבת שלי חווה פגיעות פיזיות, איומים במכות קשות, קללות והטרדות ברשתות החברתיות שנמשכים תקופה ממושכת״. בין השאר היא כותבת כי התלמידה כיוונה לכאורה עט לייזר לעיניים של בתה: ״ידוע שאפשר להתעוור מאירוע כזה וזה חמור ביותר״, היא ממשיכה ומגוללת את טענותיה. לדבריה למרות ניסיונות בבית הספר ומהמחנכת לטפל בעניין ההטרדה לכאורה נמשכת. לדבריה, באחד הימים חזרה בתה מבוהלת וסיפרה שאותה תלמידה ארבה לה כביכול והתכוונה לתקוף אותה אך חברה של הבת הצילה אותה  ולטענת האם התלמידה הפוגעת קיללה את אותה חברה שהגנה על בתה ונתנה לה לכאורה אגרוף. האם כותבת למנהלת כי היא חוששת שבפעם הבאה לא יהיה מי שיגן על בתה ושהיא עלולה לחטוף מכות. וכי היא מצפה שהעניין יטופל״. לדברי האם לאחר שהגישה את המכתב הובטח לה שהתלמידה השנייה לא תתקרב יותר לבתה אך, ״למחרת התלמידה פגעה בבת שלי היא זרקה לילדה שלי את התיק בית ספר, קיללה אותה בצורה מחרידה והרביצה לה בעוצמה בכתף ובצוואר ואמרה לה ׳׳חירשת מתי כבר תמותי׳ וכל זה קרה בכיתה. מאז הבת שלי כבר לא הלכה ללימודים מפחד. ובמקום  שיוציאו את הילדה הפוגעת מבית הספר היא הולכת כרגיל לכיתה והבת שלי מתייבשת בבית מרוב פחד שהילדה תמשיך לפגוע בה״.

 לדברי האם התקיימה השבוע וועדה עם כל הגורמים הרלוונטיים. ״הציעו לנו ההורים2 אופציות או להעביר את הילדה שלי לבית ספר רחוק מהבית או שיצמידו לה סייעת צמודה. למה הילדה שלי צריכה לעזוב או להיות עם סייעת ולא הילדה הפוגעת? לא הסכמנו בשום פנים ואופן הילדה בבית והפוגעת בכיתה. אני חוששת שאם הבת תחזור היא תמשיך להיות שק החבטות של התלמידה הפוגעת״ אומרת האם בכאב. לדבריה, הבת טופלה בקופת חולים עקב הפגיעה לכאורה, שספגה מהתלמידה השנייה וכן שהגישה תלונה למשטרה. במכתב של הרופאה שבדקה את הילדה 4 ימים לאחר האירוע בין הבנות  נכתב: כי היא ״קיבלה מכות בעוצמה חזקה בכתף ובצוואר מצד ימין מתלמידה מכיתתה״. בהמשך נכתב: ״עדיין כאובה, מפחדת לחזור ללימודים כדי לא לקבל מכות שוב פעם מהילדה״.

במשרד החינוך שבדקו את הנושא מציגים תמונה שונה לפיה זה ויכוחים מילוליים בין שתי התלמידות ואשר מטופל בבית הספר.

משרד החינוך: ״מדובר בויכוח מילולי מתמשך בין שתי התלמידות״

ממשרד החינוך מחוז דרום נמסר: ״מדובר בויכוח מילולי מתמשך בין שתי תלמידות בכיתה ז׳. בית הספר טיפל במקרה וזימן את הורי התלמידות לשיח וקביעת גבולות ברורים ונוקשים להפסקת ההתגרות ההדדית. בית הספר הציע מספר פתרונות שנדחו על ידי ההורים על הסף. מחנכת הכיתה מקיימת שיח עם התלמידות לחידוד כללי התנהגות בכיתה והתנהגות מצופה כלפי הזולת״.

העירייה: ״הנושא מוכר ומטופל מקצועית״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״המקרה הנ״ל מוכר ומטופל מקצועית. מדובר באם שהתלוננה כי תלמידה מציקה לבתה והיא דורשת את העברת התלמידה לבית ספר אחר. בשיחה שנערכה עם האמא הוצג מה בדיוק קרה בין הבנות, וכי התמונה אינה זהה למה שהאם חושבת.בעקבות כך הוצעו לאם שתי אפשרויות: בניית תכנית מותאמת שבה בתה תוכל להישאר בבית הספר או, במידה והאם לא סומכת על בית הספר, העברת הילדה למקיף אחר״.

המשטרה: ״העניין בחקירה״

מהמשטרה נמסר כי ״התלונה התקבלה והיא נחקרת״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן