״בדרכי שלי״: סיפורו של שלמה כהן מאשדוד

השבוע יצא לאור ספר אוטוביוגרפי שכתב שלמה כהן המוכר כאחד הבעלים לשעבר של מוסך ׳צמרת׳ בעיר וכטניסאי. על העלייה לארץ מרומניה, על הילדות, והשירות הצבאי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באשדוד זוכרים את שלמה כהן (67) כבעליו של מוסך ׳צמרת׳. לאחרונה הוא הוציא ספר אוטוביוגרפי המספר את סיפור חייו, מיום הולדתו, העלייה לארץ, השירות הצבאי השותפות במוסך צמרת.

שלמה, נולד בספטמבר 1944 בבוקרשט ברומניה לאליהו וזלדה. יש לו אחות שולמית. אביו אליהו חזר הביתה בסוף המלחמה. באותה תקופה הבריחו את היהודים להרי האלפים לכיוון איטליה ומשם העמיסו אותם לישראל, עליה ב'. ״עם הזמן אבי קנה בסטה באשקלון ומכר ירקות עם אימי, עבדו עד השעות הקטנות של הלילה ואני נשארתי לבדי. בבית ספר אהבתי את שיעורי הספורט והצטיינתי בהם. מגיל קטן אהבתי מכוניות, עם הזמן עבדתי במוסך למכוניות והתמחתי בשיפוץ מנעולים״ הוא מספר. הוא עבד במוסך עד 1962 ואז התגייס לצה״ל ״חיכיתי לגיוס ושאפתי להגיע לסיירת צנחנים״ אבל בשל כישוריו ונסיונו במוסך הוא שירת בחיל החימוש.

עם סיום השירות הכיר את חנה, היום אשתו ונולדו להם 4 בנות  ולכן זכה בכינוי ״אבו באנאת״. לדבריו, הבנים הם החתנים והנכדים. חבריו ניסו להניע אותו להתחתן עם חנה והציעו לו לנסוע לרומניה. ״נסעתי לשם, עבדתי קצת ועם הזמן נקראתי למילואים למלחמת ששת הימים וחזרתי״. חנה ושלמה נישאו באוקטובר 1967. באוקטובר 1973 כשפרצה מלחמת יום הכיפורים כבר היה שלמה אבא לשתי בנות. הוא נקרא לשירות מילואים. כשחזר מהמלחמה הוא קנה מגרש ורצה לפתוח בו מוסך. אז הוא פגש במאיר מארק שהציע לו שותפות והחלו את עבודתם במוסך שנקרא ׳צמרת׳. לדבריו, ״רצינו לגדול ולהפוך למוסך מורשה ולקחנו את ׳רנו׳ וכך קראנו למוסך "צמרת רנו אשדוד" והעבודה החלה לשגשג יפה״

האידליה נהדקה והשניים בנו מגרש בי"א ובנו וילה בין הראשונים ברובע. באחד הימים במוסך הוא מעד ונפל מגובה 7 מטר ונפצע קשה. בעקבות כך נאלץ לעבור 2 ניתוחים בגב ושכב בטיפול נמרץ תקופה ארוכה. במצב הזה שלמה נפרד ממאיר השותף למוסך והפסיק לעבוד. אך מוסך ׳צמרת׳ בראשות מאיר ובניו ממשיך לשרת נאמן את כל לקוחותיו.

החלק הקשה של שלמה היה קטיעת הקריירה שלו במשחקי הטניס. בעבר שלמה ניצח כל מי ששיחק נגדו, תוך שנתיים נהפך לאלוף המועדון טניס באשדוד, ולאחר 3 שנים נהפך לאלוף טניס באשדוד. הוא זכה בתואר אלוף הארץ בטניס. שלמה עסק בקידום הטניס באשדוד כשידו היתה בכל.

 בהמשך, הוא מספר כי עייף מכל הלחץ והתחרויות החליט לקח פסק זמן ונסע לטבריה להיות עם עצמו ולנוח מכל מאמץ. לפתע באו אליו אשתו ושותפו לשעבר מאיר וביקשו ממנו לחזור הביתה הוא נענה בחיוב וחזר לחיק משפחתו, אך שוב עלו הרהורים והוא החליט לטוס לרומניה  והפעם עם אשתו חנה . שבוע ימים  הם נהנו ובחזרה הביתה, כשהגיע לאשדוד ידע שהוא רוצה לחזור לרומניה ואפילו לקנות שם דירה וכך עשה. כל כמה זמן טס לרומניה פעם עם חנה ופעם לבד. קנה בית קרקע נוסף שיפץ אותו ומכר, שלמה חיפש תמיד איפה להשקיע ומה לעשות, אקשן. עד ששנה שעברה מכר את דירותיו ברומניה, קנה דירה במע"ר עם נוף מקסים.

כיום שלמה חי בשקט ובשלווה עם אשתו חנה. נהנה מארבע בנותיו, נכדיו וכמובן מהנין שנולד לו בשעה טובה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן