תרסיס הקצף שגרם לאלימות קשה ולפיצויים גבוהים

בפעם הבאה שאתם יוצאים ביום העצמאות ומצטיידים בתרסיס קצף, תחשבו פעמיים היכן הוא ייפול ועל מי. ילד שזרק בקבוק תרסיס על בני זוג ופגע בכתפם לא שיער מה יקרה לאחר מכן. הגבר שקיבל מכה בכתפו, השיב את הבקבוק לחצר ביתו של הילד ושם חיכה אבא כועס ואלים, שהיכה אותו ואת אשתו וגרם להם סבל וכאבים ולאישה אפילו נכות זמנית באוזניים ונקב בעור התוף. השופט פסק פיצויים גבוהים לבני הזוג ואנו מציעים, לפחות ביום העצמאות, תנסו סולחה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקורונה השכיחה מאיתנו מעט את חגיגות יום העצמאות האמיתיות של עם ישראל. בשנה שעברה, לא זכינו כלל לחוות אותן, השנה חווינו קצת על האש וכמובן תרסיס שלג, גם אם עוד לא הופעות ענק ורחובות שאין בהם אויר לנשימה ומקום לעבור.

אך בפעם הבאה שאתם קונים לכם או לילד תרסיס קצף, ממליצה שתחשבו על הסיפור הבא מאמתחתו של עו"ד הילל טבול.

בני זוג מאשדוד טיילו בשנת 2011 ברחובות העיר כאשר החלו הופעות יום העצמאות. לפתע, חש הבעל מכה בכתפו והשניים ראו שבקבוק של תרסיס קצף עף לעברם, ככל הנראה על ידי ילד ששיחק עם חבריו בסביבה.

כאשר האיש הביט לכל הכיוונים הוא ראה ילדים בחצר בית סמוך והבין שמשם הגיע הבקבוק. האיש בזעמו השליך לעברם את תרסיס הקצף. גם הפעם הבקבוק פגע, בראשו של ילד. אימו של הילד כעסה וצעקה על האיש שהשליך אותו לעברו. האב שכעס מאוד וחשש לבנו, יצא מהחצר והחל להכות את הבעל שזרק את הבקבוק על הילד. הוא הפיל אותו לריצפה תוך שהוא כועס וצועק וגם האישה שניסתה להפריד ביניהם, זכתה למהלומות על גופה.

עו"ד טובול

בני הזוג הגישו כנגד ההורים תביעה פלילית בגין אלימות והאב הורשע בגין תקיפה הגורמת לחבלה של ממש לאחר שהודה במעשה.

בגזר הדין נקבע כי ישלם פיצוי של 5000 שקלים לכל אחד מבני הזוג. אך הם לא אמרו די ובשנת 2014 הגישו גם תביעה אזרחית כנגד האב שהיכה אותם. בפירוט התביעה טען האב שמאז אותו אירוע יש לו הפרעה פוסט טראומטית, הוא עלה במשקל ואינו מסוגל לישון כראוי. אשתו טענה שעקב המכות החזקות יש לה טינטון קבוע באוזניים (מעין רעש טורדני) וחוסר שיווי משקל הגורם לסחרחורות.

הם דרשו בתביעתם פיצוי בסך 150,000 שקלים לכל אחד וכן פיצוי עונשין, מהסיבה שממש חששו לחייהם וחששו מפגיעה קשה בהם. האב שהיכה ונתבע טען מנגד, שלא היתה כאן כל פגיעה מתמשכת או נכות קבועה ולכן אין כל צידוק לשלם סכומים גבוהים כאלו. הוא גם האשים את בני הזוג שהוכו בכך שהשליכו את בקבוק תרסיס השלג מלכתחילה לחצר ביתו על הילד שלו, מבלי להתחשב בכך שילדו זרק ראשון את הבקבוק וגרם למכבה בכתף האיש.

השופט לייבלין

הוא גם דרש להסתפק בפיצוי שניתן לאחר ההליך הפלילי. בית המשפט מינה מומחה מטעמו אשר קבע שאכן לאישה שהוכתה אין נכות קבועה אלא טרדה זמנית, וצירף חוות דעת שניתנה בעבר לפיה הבעיות הרפואיות של התובע שהוכה נגרמו בעבר מאירועים קודמים. עקב זאת, הצדדים הגיעו לעסקה לפיה הפיצוי ינתן על הכאב והסבל ולא על נכות לתמיד. השופט יהודה ליבליין מבית משפט השלום באשדוד קבע שטיעוניו של הנתבע שהיכה אינם תקפים וכי הוא ראשון פתח באלימות קשה כלפי בני הזוג.

לפי התמונות שקיבל השופט להתרשמות הוא גילה שהיתה שם אלימות קשה, גם אם למרבה המזל היא לא גרמה לנכות קבועה. אך הפגיעה האלימה באישה כן גרמה לה נקב בעור התוף ונכות זמנית לשנתיים.

לכן החליט השופט כי התובע והתובעת יקבלו יחד 50,000 שקלים ועוד 10,000 שקלים הוצאות משפט.

אם כן, למדנו כאן להיזהר ביום העצמאות מהבקבוק שעלול להוביל לאלימות ובוודאי להיזהר שלא להחמיר אירוע שיכל להסתיים בהתנצלות פשוטה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן