תרגיל זיהום ים בשמן  במרינה

מפקחי התחנה הדרומית של היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה הובילו תרגיל זיהום ים בשמן במרינה באשדוד

צילום: עמיר ארד, המשרד להגנת הסביבה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כחלק מתוכנית התרגילים השנתית ועל פי התוכנית הלאומית למוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים בשמן (תלמ"ת), בוצע בשבוע שעבר תרגיל למניעת זיהום ים בשמן במרינה באשדוד. התרגיל בוצע על ידי צוות "המרינה הכחולה" באשדוד, בהנחיה ובפיקוח של מפקחי התחנה הדרומית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה.

בתרגיל הופעל תרחיש שלפיו כתוצאה מתאונה ימית מחוץ לנמל אשדוד, התקרב כתם שמן למרינה. בתגובה פרסו אנשי המרינה חוסם נמלי, במטרה לסגור את פתח המרינה מפני הזיהום. תרחיש זה תרגל את הכוחות בתגובה מהירה ואיכותית לתקרית זיהום בים העלולה להיגרם מתאונה ימית או מתקלות תפעוליות בלב ים.

המשרד להגנת הסביבה מקיים תרגילים מסוג זה במהלך השנה לטיפול בזיהום ים וברמות שונות. זאת, כדי לשמור על רמת מוכנות גבוהה ועל יכולת תגובה מהירה לאירועים חריגים.

רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה: "התחנה הדרומית של המשרד יזמה תרגול מוכנות של המרינה מפני זיהום שמן המגיע ממקור חיצוני. ניסיון העבר הוכיח כי יש חשיבות גדולה לתרגול ולהגברת המיומנות של כל הגורמים בים, להיערכות טובה ומקצועית ולניקוי הים במהירות במקרה הצורך”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן