תקציב העירייה לשנת 2022: 1.951 מיליארד שקל

חברי המועצה, ברוב חברי הקואליציה, אישרו את תקציב העירייה לשנת 2022. התקציב בסך 1,951 מיליארד שקלים ועוד 1,032 מיליארד תקציב פיתוח. ראש העיר ד"ר לסרי: "התקציב שבנינו מאוזן ומשקף את המשך ההשקעה שלנו בפיתוחה של אשדוד, בתושביה ובדור העתיד". יו"ר האופוזיציה ד"ר לחמני: "תקציב החגיגות והבזבוזים". כמה ישקיעו בחינוך, בפיתוח וכמה השקעה לכל תושב?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשבוע לפני סיום שנת 2021, התקיימה ישיבת מועצה לישיבה שלא מהמניין  ובסופה אשרה, ברוב חברי הקואליציה, את תקציב העירייה לשנת 2022. התקציב בסך 1,951 מיליארד שקלים ועוד 1,032 מיליארד תקציב פיתוח. התקציב הרגיל בסך כמעט 2 מיליארד – הגבוה בתולדות אשדוד. מדובר בעלייה של 90 מיליון ש"ח לעומת תקציב 2021.

 בעירייה מציינים כי בתקציב 2022 נמשכת הגדלת ההשקעה בכל תושב שעומדת כעת על 8,314 שקלים, לעומת 5,595 שקלים בלבד בשנת 2012 – עלייה של כ-50 אחוז בעשור.

 מעיון בתקציב עולה כי לתחום החינוך הוקצו 664 מיליון שקלים לעומת 651 מיליון שקלים בשנה החולפת, תקציב השירותים החברתיים (רווחה) עלה מ-314 מיליון שקלים ל-318 מיליון שקלים, לתחום התרבות והספורט יוקצו 134 מיליון שקלים – עלייה של 19 מיליון שקלים לעומת 2021. תחום בולט נוסף שרשם עלייה תקציבית הוא התפעול, שתחת כנפיו מכיל את כל תחזוקת העיר: ניקיון, פינוי אשפה, ניקיון ותפעול פארקים עירוניים, שדרגו גני משחק שכונתיים, שילוב טכנולוגיות וכל הקשור למרחב הציבורי. בעירייה דגש על אגף זה, והעלו את התקציב בשנת 2022 בשבעה אחוזים מ-166 ל-179 מיליון שקלים, כשעיקר התקציב הנוסף יופנה לתחום האשפה והניקיון.

 בעירייה מדגישים כי התקציב שנבנה לשנת  2022 גמיש ומותאם לכל התפתחות נוכח השינויים בהתמודדות עם הקורונה שמשפיעים על המשק כולו. עלייה נרשמה בכל התחומים החשובים ובראשם החינוך שיתוקצב ב-664 מיליון שקלים, ויותר כסף יועבר לתחום הניקיון והאשפה. כן מציינים בעירייה כי התקציב שהכין הגזבר עודד לוי, יחד עם מנהלי האגפים הכלכליים בעירייה ובהתאם לחזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, משקף את מגמת ההתאוששות הכללית מהקורונה של המשק הישראלי ושל עיריית אשדוד. עם זאת, התקציב המוצג אחראי, גמיש ומותאם לכל התפתחות כלכלית, לרבות ירידה בהכנסה או ריבוי הוצאות אם המצב הבריאותי במדינה ידרדר.

 ובאשר לארנונה, בבדיקה שנערכה בדוחות הכספיים האחרונים של פורום 15 הערים העצמאיות תעריפי הארנונה למגורים באשדוד הם הנמוכים ביותר ועמד על 43.48 שקל למ"ר בלבד. עיקרי התקציב מצביעים על עלייה בתחומים המרכזיים המשפיעים ישירות על איכות החיים באשדוד, בהמשך ישיר לעלייה המתמדת לאורך העשור האחרון.

ד"ר לסרי: ״עם האצבע על הדופק״

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר לאחר אישור התקציב: "אשדוד, עיר מרכזית במדינת ישראל, ממשיכים בתנופת העשייה. התקציב שבנינו מאוזן ומשקף את המשך ההשקעה שלנו בפיתוחה של אשדוד, בתושביה ובדור העתיד שלה.

"אנחנו עם אצבע על הדופק באשר להתפתחויות הלאומיות ונפעל באחריות בשנה שעומדת לפתחנו, שגם היא צפויה להיות מושפעת מהקורונה. המשך ישיר להשקעה שלנו בתושב כפי שאנחנו עושים כבר למעלה מעשור ומביאים ביחד עם התושבים את העיר להישגים והתפתחות עצומה בכל תחומי חיי התושב".

ד"ר לחמני: "תקציב 2022 – תקציב החגיגות והבזבוזים"

התקציב, כאמור עבר ברוב חברי הקואליציה ובהתנגדות חברי האופוזיציה. לאחר העברת התקציב הגיב יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני, שהוא רואה חשבונות במקצועו כי "התקציב אושר למרות היותו תקציב שכל כולו הינו חגיגת בזבוזים של כספי ציבור. בחסות חברי הקואליציה, החליט ד״ר לסרי (וכנראה שלקראת הבחירות הקרובות) – לתקצב מיליונים רבים לפעילויות פרסום והאדרת שמו וזאת תחת הפעלת תחום חדש – ״הגברת קשרי קהילה״, שאף המנכ״ל שלו, מר בן עדי,  התקשה להסביר במה מדובר והתפתל בהסברים דחוקים. כן אושר בהחלטה של הרגע האחרון, להוסיף לתקציב של 11 מיליון ש"ח שיועד לחגיגות ואירועים, עוד סך של מעל 7 מיליון שקלים".

 ד"ר לחמני הוסיף וציין כי "בישיבה זו, הצעתי לבטל את כל התוספות ההזויות ולבטל את אגרת השמירה המיותרת (שהעירייה גובה עליה 12.6 מיליון שקלים בשנה) ומאידך ביקשתי, להוסיף לתקציב הנוער 12 מיליון שקלים. אולם, כל חברי הקואליציה התנגדו להצעתי, כולל אלו שלכאורה, מציגים עצמם כשומרי האינטרסים של הנוער באשדוד".

לדברי ד"ר לחמני,  בנוגע לעלויות שכר "סעיף הוצאות השכר מסתכם בסך של 645 מיליון שקלים  (11 מיליון שקלים  יותר מאשתקד) ועוד היד נטויה. 
עלויות שכר ישיר מתקציב רגיל עומדות על 34%, אך באם נכלול את הוצאות השכר בחברות הבנות (העמותות של עיריית אשדוד) – נגיע שהוצאות השכר עוברות את 40% מכלל תקציב כללי של העירייה וחברות הבנות שלה".

ד"ר לחמני: "כל חברי הקואליציה והעומד בראשה – מנותקים מהעם"

בסעיף תקציב הפיתוח טוען ד"ר לחמני כי: ״ד״ר לסרי מתהדר בתקציב הפיתוח הגבוה בתולדות העיר: כ- 1.05 מיליארד שקלים  בשנה. מה חבל שראש העיר שכח, שב- 4 שנים האחרונות-  התקציב היה דומה. השאלה הנשאלת היא – מה באמת בוצע בכל אחת ואחת מהשנים האחרונות? והתשובה בפועל, בוצעו השקעות של כ- 20% מתקציב הפיתוח בכל שנה מ- 4 השנים האחרונות בקיצור ' ישראבלוף' , שכן כפועל יוצא, העיריה משקיעה פחות בתשתיות (ראה רשתות הניקוז לדוגמא) ואנו, התושבים, נספוג זאת בהעדר תשתיות בעתיד". 

ובאשר לתקציב הרגיל, אומר ד"ר לחמני : " התקציב הרגיל והמנופח מקומם מאוד. במיוחד לאור כך, שעננת הקורונה מרחפת מעלינו. במקום לדאוג לכלכלה ולרווחה שלנו, העיריה מחפשת דרכים להכביד עלינו עוד ועוד ועוד… כך לדוגמא, העיריה תשלם כ- 3 מיליון שקלים לחברה חיצונית, על מנת שתאתר היכן עוד ניתן להכביד את נטל ארנונה וכן מתכוונת לגבות עשרות מיליוני שקלים  מחניות בעיר וקנסות בגין עבירות חנייה. מקומם מאוד שכל חברי הקואליציה-,והעומד בראשה – מנותקים מהעם. לעניין מסע הפרסום העצמי של ד״ר לסרי והמיליונים הרבים שהוא מתכוון לבזבז על חשבון התושבים, אנו לא נשקוט ונפעל בכל דרך, לרבות פניה לוועדה לחיוב אישי בכל הוצאה שתוצא שיהיה בה סממן כזה.

עיריית אשדוד לטענות של לחמני‫: ״מר לחמני אינו מכין שעורי בית״

ראשית יובהר כי תפקידה של אופוזיציה היא לבקר את פעולות העירייה ובלבד שהמטרה הינה טובת התושבים, אלא שמר לחמני, אשר נכשל פעם אחר פעם בהגשמת שאיפותיו הפוליטיות, לא ממלא את זכותו וחובתו כאיש אופוזיציה נצחי, ובמקום להפיק לקחים, לשפר את דרכיו ולראות את טובת התושבים, הוא מנצל את במת המועצה, להשמצות אישיות ולצרכיו הפוליטיים, תוך שהוא מייצר שיח שטחי ורדוד ומעלה טענות המנותקות מהעובדות‫. 

שנית, בכל שנה מתקיימת ישיבה מיוחדת לאישור התקציב, כשכל חברי המועצה רשאים להביע בה את דעתם. גם לחבר המועצה ד"ר לחמני ניתנה האפשרות להביע את דעתו והוא עשה זאת כדין. אך לצערנו, מר לחמני אינו מכין שעורי בית, שואל שאלות מיותרות ומציע הצעות לא ענייניות. אעפ?כ כל שאלותיו נענו בחפץ לב, ולאחר הדיון הארוך בו הוא קיבל התייחסות לכל שאלותיו כאמור, נערכה הצבעה כחוק ומועצת העירייה אישרה את התקציב‫.

יודגש כי התקציב שאושר מבטא צמיחה חסרת תקדים (למעלה מ-10%) בהשקעה בתושב לשנה הקרובה, בכל תחומי החיים. זאת, חרף משבר הקורונה והקשיים הכלכליים שהציבה בפנינו‫.

להלן התשובות לטענותיו חסרות השחר של מר לחמני, כפי שהוצגו במועצת העיר‫: 

אירועים: תקציב האירועים עודכן לרמה שהייתה נהוגה ב-2019 (לפני הקורונה), במשך שנים רבות, וגם מתוך זהירות ואחריות אושרה תוספת שהוגדרה כ'תקציב מותנה' והיא תשוחרר רק אם הכנסות העירייה יחזרו לרמה שלפני הקורונה. במקום לברך על כך מר לחמני בחוצפתו מבקש לפגוע בתושבי העיר, במיוחד אלה שידם אינה משגת, וזוכים לחיי תרבות מסובסדים ע?י העירייה. 

אגרת שמירה: הדרישה לביטול האגרה, הינה דרישה פופוליסטית וקנטרנית. די אם נזכיר כי גם השבוע זכתה האגרה לאישורה של וועדת הפנים של הכנסת, כשיו"ר הוועדה מירב בן ארי, מבטאת את חשיבותה באומרה: "המשטרה קטנה מידי לאתגרים, תודה לאל שיש שיטור עירוני בערים שהחליטו על כך". השבוע גם אושרה בחוק לצמיתות בקריאה שניה ושלישית ע״י הכנסת‫.

סעיף שכר ענייני שכר מושפעים ממה שנעשה ברמה הארצית, מכח הסכמים שונים ועליית המדד. בתחשיב שמבצע משרד הפנים לעניין הצמדת הארנונה לשנת 2022, עלה מדד השכר הציבורי ב-3.05%! לעומת זאת, עלויות השכר באשדוד הן 1.7% בלבד!!. אז במקום לשבח את העירייה על התייעלות ושינויים מבורכים, לחמני שאינו מכין שעורי בית כראוי, מציג מצג שוא. גם בעניין השכר בחברות העירוניות מטעה חבר המועצה את הציבור, שהרי אם כוללים את עלויות השכר בחברות העירוניות, יש להביא בחשבון את ההכנסות העצמיות של החברות הללו ומכאן שאחוז השכר מכלל התקציב בכל קנה מידה הוא מהנמוכים ברשויות המקומיות‫.

תקציב פיתוח – למרות שמר לחמני יודע כי תקציב זה הוא רב שנתי וביצועו תלוי בגורמים וגופים רבים המשפיעים על לו"ז ביצוע העבודות, כפי שהוסבר במועצה בצורה מפורטת על ידי ראש העיר וממ"ק, הוא ממשיך להעלות טענות פופוליסטיות לצרכים פוליטיים. לעירייה עצמה יש אינטרס לקדם את כל תוכניות הפיתוח שלה וככל שלא נוצרים חסמים היא גם דואגת לעמוד בלוחות הזמנים‫.  

ארנונה ונכסים: שוב הטעיה מכוונת, שהרי השימוש בחברות חיצוניות מקובל בכל הרשויות, בשל מומחיותן באיתור חריגות בניה ושימושים של חברות וארגונים גדולים, אשר אינן תואמות לצו הארנונה. חברות אלו נכנסות לתמונה כאשר בוודאות אין לעירייה מידעים אלו ומקבלות את שכרן רק בהתאם לכך שההכנסה לקופת העירייה גדולה פי 5-6. גם תקציב זה הוא תקציב מותנה ומנוצל רק לפי‫.

פיוט ושירה: נוהל התמיכות דן בבקשות של עמותות, והתמיכה בהן מועברת רק לאחר שהעירייה יודעת בוודאות כי הפעילות שבגינה מתבקשת התמיכה בוצעה בפועל. גם כאן מר לחמני מטעה את הציבור ביודעו כי תקציבי תמיכה לא ניתנות ללא ביצוע בפועל‫.  לסיום, אנו רואים בתקציב המאושר בשורה גדולה לתושבי העיר, למרות משבר הקורונה, ומבקשים לומר תודה למינהל הכספים בראשות גזבר העירייה, אשר עמלו לילות כימים על מנת להציג תקציב מאוזן המבטא את חזון ראש העיר לחיזוק החוסן הקהילתי והחברה האזרחית באשדוד, ומתמודד גם מול האתגרים בשנה הקרובה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן