תפקידו של עורך דין לשון הרע

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תחום לשון הרע ותביעות הדיבה בישראל הוא תחום שנמצא בשטח אפור למדי. הסיבה המרכזית לכך היא שהוצאת דיבה היא עניין יחסי ומורכב, והתבטאויות רבות, גם אם הן קשות, הן בגדר המותר תחת חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא זכות יסוד בכל מדינה דמוקרטית, ולכן בית המשפט שומר עליו ומקבל תביעות דיבה רק במקרים בהם מצליח התובע להוכיח כי שמו הטוב נפגע שלא בצדק. 

מכיוון שמדובר בתחום אפור, תביעות דיבה רבות אינן מתקבלות, ובית המשפט קובע לא פעם כי תביעת הדיבה היא מוטעית. יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם תביעת דיבה מתקבלת, וסכום הפיצוי שמקבל התובע יכול להגיע גם לכמה מאות אלפי שקלים.  

חשיבות איכות הייצוג המשפטי

בין אם אתם נזקקים לייעוץ משפטי כי אתם נתבעים בתביעת דיבה או תובעים תביעה שכזו, אתם זקוקים לעורך דין שמתמחה בנישה זו. עורכי דין מובילים בתחום, כמו עורך דין שלומי וינברג, מתמחים בביצוע בחינה עמוקה של פרטי התביעה והם בעלי הניסיון המתאים לפסילה של טיעונים או להוכחה שאכן הוצאה דיבתו רעה של התובע. 

תפקידו המרכזי של עורך הדין ללשון הרע הוא מציאת טיעוני ההגנה המתאימים, במקרה שהוא מגן על הנתבע. לא פעם הנתבע הוא אדם פרטי שהתבטא ברשתות החברתיות בצורה בוטה, או איש ציבור שהתבטא באופן מסוים כנגד אישיות בכירה אחרת. גם עיתונאים חשופים לתביעות דיבה, במיוחד כאשר הם מסקרים נושאים רגישים מבחינה פוליטית או חברתית. בכל אחד מהמקרים האלה, נדרש ייצוג משפטי איכותי שבודק את הטיעונים של כל צד לעומק, ויכול להוכיח או להפריך את היות הדברים שנאמרו נכונים או שקריים. 

כאשר מנהלים משפט דיבה, יש חשיבות רבה אם בדברים שנאמרו או נכתבו, ושעליהם מבוססת התביעה, יש יסוד של אמת. כאשר הדברים נכונים, הם יכולים להתקבל בבית המשפט, גם אם הם עלולים לפגוע בתובע. לכן, עורכי הדין של הצדדים צריכים לבצע תחקיר מקדים שבודק את הרקע לאמירת הדברים, ושעל בסיסו ניתן להציג טיעונים במשפט עצמו. בנוסף לכך, במקרים רבים תביעות לשון הרע מסתיימות בפשרה, ועורך הדין שמייצג כל צד צריך להיות ערוך גם לכך. עולם תביעות לשון הרע, כפי שבא לידי ביטוי גם בכל בלוג משפטי מקצועי בתחום, הוא עולם מורכב ביותר, שקשה לעתים להוכיח בו אשמה או חפות. לכן, יש חשיבות גבוהה במיוחד לאיכות הייעוץ המשפטי שכל צד מקבל מעורך הדין שלו. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן