'תיבת נוח' ב….ערבית

אלפי תלמידים במגזר הערבי צפו במופע תאטרון מחול ׳תיבת נוח׳ בערבית מבית היוצר של תאטרון בלט פאנוב מאשדוד

צילום: פבל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כצעד נוסף להקמת בית ספר מקצועי לילדים, ייסדה להקת  תאטרון בלט פאנוב,  מחלקה מיוחדת של רפרטואר הצגות תאטרון מחול לילדים ולנוער. במהלך השנים הועלו הפקות  אשר הוצגו על במות רבות ברחבי הארץ,כולן מאושרות ע"י סל תרבות ארצי.בשנה שעברה הופקה הצגה חדשה לילדים, תאטרון מחול "תיבת נח", שמגיעים לה כל הסופרלטיבים הקיימים וניכרת השקעה מרובה בכל הפרמטרים  ורמה גבוהה מאד של יצירה וביצוע. הכתיבה והבימוי של שירילי דשא, שאמונה על הצגות ילדים איכותיות. לתאטרון בלט פאנוב מסורת של שיתוף מופעי האיכות לילדים גם במגזר הערבי  ובעבר תורגמו ההצגות 'קשקוש בלבוש' ו'האגדה על השיח הקטן'.

גם בחוויה שאותה מספק המופע האיכותי 'תיבת נוח' ביקשו בתאטרון בלט פאנוב לשתף את תלמידים מהמגזר הערבי ולצורך כך פנו לסעיד סלאמה (59), במאי , שחקן תיאטרון ואמן פנטומימה יליד שפרעם. לסלאמה רב הפעלים ניסיון מקצועי עצום של עשרות שנים בעולם הפנטומימה והמשחק בארץ ובחו"ל מגלם במופע את הדמות הראשית של נוח. לצידו של סלאמה מופיעה השחקנית מלינה נג'אר (32) המגלמת את תפקיד היונה. נג'אר, בעלת תארים אקדמיים בתקשורת, משחק ותאטרון השתלמה אף באמנות הריקוד בספרד ובארץ. המשחק של שני השחקנים טבעי, אמתי ומשכנע, ושניהם הצליחו ליצור חיבור מיידי עם הקהל. בהצגה משולב וידאו ארט קסום ולא שגרתי עם נופך מיוחד: על מסך ענק ברקע מוקרנים  סרטוני וידאו  שמתחברים  עם המתרחש על הבמה, ומשמשים מימד נוסף שמשלים את התמונה. התפאורה, התלבושות והתאורה- עשירות, יצירתיות ומרהיבות ומספקות עשרות תמונות עוצרות נשימה . המוזיקה  נפלאה וסוחפת וכוללת את עיקר היצירות הקלאסיות האלמותיות.

בשבוע החולף הועלו הצגות הבכורה בערבית בהיכל התרבות בלוד ובנצרת. בסה"כ צפו בהצגות כ-4,300 תלמידים במהלך שבוע אחד – חגיגה לאוזן וללב ועכשיו גם בערבית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן