תחזור לליגה הלאומית?

אוחנון (משמאל). אחד ממצטייני העונה של מכבי אשדוד.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי אשדוד אמנם הפסידה בסדרת הפלייאוף בדרום לאליצור יבנה, אך כעת היא מתחילה מאבק אדיר של שבסיומו יוכרע: האם הקבוצה תחזור לליגה הלאומית?

מכבי אשדוד בכדורסל מתכננת קאמבק בחזרה לליגה הלאומית. לאורך רוב העונה הקבוצה הוליכה את הטבלה בגאון, אך התקשתה נגד אליצור יבנה בעונה הסדירה. בפלייאוף היא ניצחה 2:1 בסדרה את אליצור רמלה שסיימה במקום השלישי ובגמר הפלייאוף הפסידה בסדרה 2:1 לאליצור יבנה. כעת הקבוצה עדיין לא איבדה את סיכוייה להעפיל לליגה הלאומית והיא נאבקת נגד המפסידה בגמר המחוז הצפוני של הליגה הארצית בכדורסל, הפועל כפר סבא.

הדולפינים הגיעו בהמוניהם ליבנה (צילומים: ירון קליין)

במשחק הראשון של הסדרה נגד יבנה הקבוצה הפסידה 86:67, במשחק השני אשדוד הצליחה לנצח ולדחות את ההכרעה עם ניצחון 85:78 ביום חמישי שעבר וביום ראשון האחרון, הקבוצה הפסידה 85:64 ואיבדה את כרטיס העלייה הראשון לאליצור יבנה, שכבר עלתה לליגה הלאומית. כעת, אשדוד תפגוש את המקבילה שלה מהמחוז הצפוני, הפועל כפר סבא, שהפסידה בסדרה 2-1 להפועל מגדל העמק.

מי זאת הפועל כפר סבא?

הפועל כפר סבא שיחקה בליגה הלאומית בעשור שבין 2009 ל-2019, אז ירדה לליגה הארצית. את העונה הסדירה הקבוצה סיימה במקום הראשון עם 22 ניצחונות ו-4 הפסדים. בפלייאוף הקבוצה ניצחה את הפועל עכו בסדרה, אך הפסידה לשנייה בטבלה הפועל מגדל העמק 2:1. השחקן הבולט ביותר של הקבוצה הוא נועם חסון, הגארד, שקלע 16.3 נקודות למשחק ונחשב לשחקן מאוד ורסטילי שקולע, מוסר וחודר. בלט גם הקומבו-גארד שלה, דן בן-נון, עם כ-15 נקודות למשחק בממוצע וקרוב ל-3 שלשות למשחק בממוצע. שחקן נוסף שבולט הוא טל חדד, שידוע כאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה ועוזר עם 8.7 נקודות בממוצע למשחק מהצבע.

שמחה קטנה: ההישג של מכבי אשדוד

אתר "ספסל" שידוע כאחד מאתרי הכדורסל המוכרים והמוערכים ביותר, בחר בשחקני מכבי אשדוד לנבחרי העונה. הסנטר אליאב אוחנון נבחר לחמישיית העונה בדרום. ׳הבאנקר של אשדוד בצבע׳. פתח את העונה בצורה נפלאה והיה לאחד השחקנים היעילים בליגה. כמעט תמיד סיים בראש רשימת קלעי הקבוצה והציג שליטה מוחלטת בצבע. אוחנון היה בקיץ אחת ההחתמות המשמעותיות והמרכזיות של אשדוד, אליה הגיע אחרי שהוביל אשתקד את צפת לליגה הלאומית. הדומיננטיות והורסיטליות שלו לא נעלמו מעינייהם של מאמני הליגה, כשלמעלה ממחצית מהם בחרו בו לחמישיית העונה. תרם העונה עד כה 13.6 נקודות למשחק", כתבו באתר.

 הגארד של הקבוצה עומר אל-על הוכתר לשחקן השישי של הליגה. "אחד האקס-פקטורים הכי משמעותיים בליגה בשנים האחרונות. אל-על, שרגיל לראות חמישייה, ורגיל לראות צמרת, קיבל באשדוד את אחד התפקידים הכי מעניינים השנה – לעלות מהספסל ולשנות משחקים. לא תמיד היה צורך בשינוי, אם לומר את האמת, אבל בעומק האשדודי עומר אל-על עשה את כל ההבדל בין קבוצה טובה לקבוצה מצוינת – שחקן ותיק שיודע את העבודה, קולע, חודר, מתעופף והופך את הארסנל ההתקפי של הקבוצה שלו להרבה יותר קטלני. נציין שהיו משחקים בהם כן עלה בחמישיה באשדוד, אבל לא באופן קבוע. סיים את העונה עם 11. 4 נק' למשחק", נכתב על אל-על.

המשחק הראשון בסדרה התקיים ביום רביעי האחרון, לאחר סגירת הגיליון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן