תחזוקת הרכב בחנייה ממושכת בימי הקורונה

מהי תחזוקה מונעת לרכב ואיך היא יכולה לעזור לך לסיים את משבר הקורונה בלי להגיע ישר למוסך?

צילום: shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בדיוק כמונו בני האדם, גם המכונית צריכה תחזוקה בסיסית בזמן מנוחה ובדיוק כשם שאנשים שלא שמרו על כושר ותזונה בזמן הסגר הקורונה יאלצו להוציא כסף על דיאטה ומכוני כושר, יצטרכו חלק מבעלי הרכבים לשלוח את המכונית למוסך עקב הזנחה כוללת. הטריק הוא פשוט: הרכב שלך נועד לעבוד ולהיות בתנועה. עמידה ממושכת עלולה לפגוע במכלולים שונים ולכן הפעלתו חשובה כמו גם בדיקה תקופתית של מכלוליו השונים וטיפול בהם במידת הצורך, לפני שנוצרת תקלה. בכתבה זו נעבור על עיקרי הדברים כדי לדעת מה לעשות עם רכבך שכרגע מובטל בחניה, כיצד להעמידו נכון לתקופה ממושכת, האם ומתי להתניע את המנוע והאם כדאי לנסוע ברכב מדי פעם?

הכן רכבך לעמידה:

כאשר נראה כי רכבך יעמוד לפרק זמן ממושך, יש לתת תשומת לב לכמה דברים חשובים. ראשית, יש לוודא כל מסמכי הרכב נמצאים בהישג יד, שיש ביטוח מקיף ורישיון רכב בתוקף ושפרטי חברת הגרירה נמצאים במקום בטוח וזכיר. ברור כי כל אלה צריכים להיות זמינים תמיד, אך חשוב לוודא זאת גם בתקופה בה הרכב אינו בראש מעייננו ואין בו שימוש יומיומי. 

שטיפה ומיקום:

יש לחנות את הרכב כשהוא נקי חיצונית ופנימית ככל האפשר. לכלוך חיצוני שעומד לאורך זמן עלול לגרום נזק לצבע, במיוחד תחת שמש חזקה. לגבי פנים הרכב, כל סוג של שאריות יכולות להפוך את הרכב לשדה קרב ביולוגי אם מתקיימים התנאים הנכונים, והם בהחלט מתקיימים במכונית חונה. כמו כן, כדאי לכסות את הרכב כדי למנוע מלכלוך חדש להצטבר על הצבע וכדי להוריד את הטמפרטורה הפנימית של הרכב בזמן עמידה ממושכת בשמש ובכלל, לנסות עד כמה שאפשר לעמוד בצל מוחלט.

צמיג מציל חיים: 

על מנת לשמור על הצמיגים מפני עיוות הנגרם מעמידה ממושכת, יש להוסיף על לחץ הניפוח הרגיל כ-15% יותר לחץ ובכך לשמור על צורתו. כמובן, לזכור להוריד את הלחץ חזרה לערך התקין בתום התקופה.

בדיקה קצרה:

טרם להתנעה יש לבדוק שמן, מים, שמן הגה, וכל מכלול הניתן לבדיקה. יש לשים לב אם הצטבר נוזל כלשהו תחת הרכב.

בטח שלהתניע!

אומנם מצבר תקין וחדש יכול להתניע את הרכב ללא מאמץ גם לאחר שבועיים של עמידה אך לא כדאי להעמיד את הרכב במבחן כזה. יש להתניע את הרכב כל 5-7 ימים לפרק זמן של לפחות 15-20 דקות. יש לשים לב כי בזמן ההתנעה כמה שפחות צרכני חשמל כדוגמת מזגן או אורות פועלים.

נסיעה קצרה:

על מנת להטעין את המצבר ולשמור על צמיגי הרכב כדאי, במידת האפשר כמובן, לצאת לנסיעה של לפחות 5 ק"מ או כ-15 דקות. במהלך הנסיעה מומלץ גם להדליק את מזגן הרכב כדי לאפשר שימון קל למדחס ואת האורות כדי להפיג את האדים מתוכם, לזמן קצר. 

ואם לא ניתן לנסוע ברכב?

אם לא ניתן לנסוע ברכב עקב הסגר או סיבה דומה, יש להביא את מנוע הרכב לכ-2,000 סיבובים לדקה, למשך כ-20 דקות. אם אפשר להזיז את הרכב אפילו חצי מטר הדבר יעשה טוב לצמיג מכיוון שישנה את נקודת הלחץ עליו.

מה עם דלק?

יש האומרים כי כדאי לשמור על כמות גבוהה של דלק במיכל כדי למנוע קורוזיה, אך מכלי דלק של רכבים חדשים אינם נוטים לפתח קורוזיה כלל כי עשויים מפלסטיק, אך אין מניעה לעשות זאת והדבר בטוח שאינו מזיק.

לסיכומו של עניין, חשוב להתניע את הרכב מדי כמה ימים, לנסוע בו במידת האפשר, להפעיל את מכלוליו השונים ולבדוק את תקינותם. יש לבדוק שמן ומים לפני ההתנעה וכמובן, לוודא כי ביטוח הרכב בתוקף ואם אפשר גם שמותאם לתקופה בה הרכב נוסע פחות מהרגיל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן