תושב אשדוד תובע מיליון שקל מיזם בנייה ביבנה

מנהל העבודה באתר הבנייה בו נהרגו 4 פועלים מקריסת מנוף סובל מפוסט טראומה ותובע את חברת הבנייה וחברת העגורנים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה שהגיש לבית משפט השלום בראשל"צ באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל,  עולה כי התובע, בן 58 ששימש כמנהל עבודה,  היה עד ראייה לאסון שבו קיפחו את חייהם ארבעה פועלים מקריסת מנוף באתר בנייה של פרויקט "יבנה הירוקה" ביבנה. כזכור התאונה קרתה ביום 19/05/2019 בשעה 09:00 באתר הבנייה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר.  

המנוף עמד בין שני בנייני מגורים כשחלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס. שלושה פועלים שהיו בסמוך נפגעו קשה מאוד. התאונה התרחשה עת החלו הפועלים בהליכי פירוק מנוף בגובה 30 מטרים כאשר לפתע הושמטה המשקולת המייצבת  ופין הבטיחות שאמור להחזיק את המשקולת לא חובר. מסיבה זו המנוף קרס באופן מיידי ומנהל העבודה באתר,  היה עד למותם של ארבעת העובדים כאשר באירוע התאונה ראה חלקי גופות. בין היתר נחשף למחזה נורא כאשר אחד העובדים שהיה תלוי על עגורן, הוטח לנגד עיניו ברוח חזקה שוב ושוב עד שגופו התרסק.

יומיים לאחר האירוע הוא התלונן בקופ"ח באזור מגוריו, כי מאז התאונה המחרידה, הוא סובל  מנדודי שינה, חרדות והפרעות תפקודיות.  

בחוות דעתו של מומחה בתחום הפסיכיאטריה מטעם התביעה, נכתב כי מנהל העבודה סובל מפוסט טראומה קשה כתוצאה מהתאונה שמתבטאת בנכות לצמיתות בשיעור של 50 אחוזים. בין היתר התובע  סובל  מפלאשבקים , מחשבות וחלומות חוזרים ונשנים על אירוע התאונה ומתקשה לישון בלילות.

עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות בגין נזקי גוף, טוענים בין היתר כי בעלי חברת הבנייה וחברת העגורנים,  נהגו ברשלנות ובחוסר זהירות עת פין הבטיחות אשר היה אמור להחזיק את המנוף לא חובר כראוי. בנוסף נהגו ברשלנות ובחוסר זהירות כיוון שהמנוף לא תוחזר כראוי, לא יושמו  נהלי הפיקוח ותדריכי בטיחות בטרם החלו בפירוק המנוף. בנוסף נטען כי החברות הנהיגו  שיטת עבודה מסוכנת ו/או בלתי בטוחה ולא הדריכה את העובדים כיצד לעבוד על מנוף בצורה בטיחותית

מנהל העבודה באתר, מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצוי עבור אובדן שכר, עזרת הזולת, טיפולים רפואיים, וכאב וסבל.

טרם הוגש כתב הגנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן