תושב אשדוד בין מצטייני הרמטכ״ל

לכבוד יום העצמאות חולקו השבוע ל-60 קצינים ונגדים תעודות הצטיינות מהרמטכ״ל. בין המצטיינים גם רנ״ג יחיאל בנאי – ראש תחום תשתיות תקשוב במפקדת זרוע היבשה ותושב אשדוד. ״כייף לראות שיש אנשים שמעריכים את מה שאתה עושה״, אומר בנאי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע התקיים טקס פרסי הרמטכ״ל לשנת 2022. בטקס, שהתקיים לרגל יום העצמאות, בראשות הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי ומפקדי החילות, הוענקו תעודות הצטיינות לקצינים ולנגדים על תרומתם הבולטת ביחידותיהם, ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה״ל.

'אתם הפנים של ביטחון מדינת ישראל, אתם הפנים של ההגנה, השקט והיציבות״, אמר הרמטכ״ל כוכבי, ״אתם עושים את הדבר החשוב ביותר בעת הזו במדינת ישראל, אתם מגינים על המדינה ועל אזרחיה. אין משימה חשובה מכך ואתם ראויים לכל שבח על הצטיינותכם. תהיו זקופים וגאים בפועלכם. אני גאה בכם״.

 בין המצטיינים נמצא גם רנ״ג יחיאל בנאי, ראש תחום תשתיות תקשוב במפקדת זרוע היבשה ותושב אשדוד. הוא בן 43 מתוכן משרת בצה״ל כבר 25 שנים. נולד וגדל בבאר שבע ואל אשדוד הגיע, בשל התפקיד לפני 13 שנים. הוא נשוי ליערה ויש להם 4 ילדים: מרום-13, עומר-10, שירה-7 ורותם- 8 חודשים). תחילה התגוררו ברובע ד׳ וב-6 שנים האחרונות הם מתגוררים בפנימיית בית הספר ׳אורט ימי׳, שם משמשת יערה כמדריכה.

את פרס ההצטיינות הוא קיבל על תפקידו הנוכחי אולם לפני זה הוא שירת במגוון תפקידים עליהם הוא גאה מאוד.

ספר לי על התפקיד שלך?

״בתפקיד הנוכחי ההשפעה המרכזית היתה בעצם להעביר את בתי הספר של צה”ל, ולהנגיש לכמה שיותר למידע מתוקשב. זה בדיוק כמו שהיום כשאתה לומד באוניברסיטה, יש לך קורסים מתוקשבים, אתה לא צריך להגיע למכללה – אתה פשוט עושה אותם במחש. יצרנו עננים של wifi משהו שלא היה בצה"ל קודם. זה מאפשר לחניכים ללמוד גם בשעות הפנאי, למשל בערב ובשעות מתות תוך כדי, ביצוע מטווחים‪. גם לגבי  קורסים בלתי מסווגים, שניתן להעלות אותם לאינטרנט וללמוד עליו כקורס מתוקשב. בנוסף הצלחנו  לשפר את התשתיות בכיתות, שתהיה למידה יותר איכותית. שיפרנו את רוחבי הפס את הצינורות שמעבירים את המידע,

 לדבריו גם בתחום הרפואה היה זקוק לשיפור בעקבות הקורונה: ״בגלל הקורונה היינו צריכים לשפר את  מוקדי הרפואה, אם מתקשרים למוקד הרפואי X חיילים ביום, זה הכפיל את עצמו פי כמה. היינו צריכים להרחיב את המוקדים הרפואים, פתחנו כפר מחלימים, גם באשקלון, שמקל על כל בתי החולים האזרחיים ועל קופות החולים בכל המערך הרפואי האזרחי.

הביא לשינוי במוכנות צה״ל

רנ״ג בנאי מציין כי אומנם זכה בפרס על תפקידו האחרון, אולם בסופו של דבר גם מסתכלים לאחור ורואים את התפקוד בתפקידים קודמים. לדבריו, הוא הביא לשינוי משמעותי של מוכנות צה״ל ללחימה כמעט בכל תפקיד בו שירת. ״מה שאפיין אותי כל הזמן, לא לקבל את הנושאים כמו שהם, אלא לנתח ולפעול בכדי לשפר את המציאות ולהתאים אותה לשינוי שצריך להיות. למשל לפני ׳צוק איתן׳ הייתה החלטת בממשלה, לעצור את האימונים בצבא, בשל ויכוח על תקציב. בדיוק סיימנו לתכנן איזשהו מהלך של שינוי בתיקשוב כלשהו במערכות, והיינו צריכים לאמן. פה פשוט לא ויתרתי הגעתי למפקדים בכירים שהצליחו להביא איזשהו תקציב מצומצם ובסוף עשינו את התירגול הזה בלי לפרט מהו״.

רנ״ק בנאי מרצה בקורסי קצינים על תחום הצופן ובכניסה לשירות קבע על דמות הנגד בארגון. הוא מלמד אותם כיצד לסחוף את הפקודים אחרי המפקד, ועל ערכים של רעות ואחווה. בצילום בטקס עם הרמטכ״ל, כל מצטיין כתב את המוטו שלו שצורף לתמונה. המוטו שלו היה ״יהי כבוד חבריך חביב עליך כשלך״ לדבריו, ״הרעות, האחווה, היחס לאחר. אני מאמין שצריך   להתייחס  לכולם בצורה שהיית רוצה שהתייחסו אליך, זה מאוד רותם את האנשים. לתת דוגמא אישית, זה סוחף  את החיילים שלך אחריך,  וכמובן שגם תחושת השליחות, הרי קיום המדינה היא לא מובן מאליו, ואנחנו צריכים לתת 1000 אחוז, שהמדינה תמשיך להתקיים ונמשיך לחזק אותה כל הזמן״.

״ בזכות אשתי יערה ובני המשפחה״

איך הרגשת בטקס ועל זה שנבחרת למצטיין?

״זו היתה התרגשות, בעיקר שהילדים שלך רואים אותך במעמד כזה, זה נותן להם דוגמה״.

הוא מבקש להדגיש כי הוא זכה כמצטיין הרבה בגלל משפחתו, ובזכות רעייתו יערה .״בזכות אשתי והמשפחה. הילדים שלנו נולדו בזמן מבצעים ״עופרת יצוקה״ ו״עמוד ענן״ . למשל בת השלישית שירה נולדה במבצע ׳צוק איתן׳. הייתי מאוד עסוק ויערה התקשרה באמצע הלילה שהיא עם צירים ונוסעת לבית חולים. היא הבינה שלא יכולתי להגיע, ולקחה מונית ונסעה עם אמא שלה ז״ל, וילדה מהר בכניסה לבית החולים. וחמותי הודיעה לי על הלידה. ליערה ולחמותי שעזרה, יש חלק בזכייה שלי״.  ולסיום, יש לו ברכה בימים הקשים מבחינה בטיחותית ולקראת יום העצמאות. ״אני מאחל שיהיה לנו שלום.  קודם כל שלום  בתוך עמנו, בתוך העם שלנו וכמובן שלום עם אויבנו״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן