תושבי רחוב החובלים: "העירייה הוציאה גזר דין מוות על הרחוב ומשביתה לנו את החיים "

מליאת ועדת בניין ערים אישרה, בהתנגדותה של הלן גלבר, את חיסול הפארק הציבורי ברחוב החובלים ובניית גני ילדים ומעונות יום על שטחו; את הריסת גני הילדים הקיימים כיום ובמקומם בניית חניון ציבורי עליון ותת קרקעי וכביש גישה אליהם; את צמצום הדירות בבניין המגורים של היזם צחי אבו מ-46 ל-30 כשהשטח עליו משתרע הבניין נותר בעינו. תושבי הרחוב והרחובות הסמוכים, בן אליעזר ורוגוזין, מתכוונים להילחם בהחלטה בכל הכוח, להתנגד בוועדה המחוזית ובמקביל לעתור לביהמ"ש לעניינים מנהליים בבאר שבע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החלטות המליאה התקבלו בישיבת זום, שהחליפה ישיבה פיזית שהיתה אמורה להתקיים בבניין העירייה ובכך סיכלה את הפגנת התושבים בעירייה  שאושרה ע"י המשטרה מה שהרגיז מאוד את התושבים.

בישיבת הזום נדחו הצעותיה של גלבר שחברי המליאה יגיעו לשטח המדובר בטרם יקבלו החלטה ויראו במו עיניהם את המצב  במקום ומציאת שטח חילופי ליחידות המגורים שאמורות להיבנות עפ"י התכנית כפי שכבר הציעה העירייה בעבר.

התושבים, בהנהגתה של גלבר, מנהלים מזה מספר חודשים מאבק מלווה בהפגנות כנגד ביצוע מה שהם מכנים "התוכנית ההזויה" בטענה שמימושה יחריף את הצפיפות ברחוב באופן בלתי נסבל וייפגע באיכות חייהם, יסכן את חיי ילדיהם ויוריד את ערך דירותיהם.

עו"ד גלבר. מובילה את המאבק

לדברי נינו קידר כבר היום הם מתמודדים עם בעיות שנוצרו, עקב החלטות שגויות של העירייה בעקבות ביצוע תמ"א 38 בשכונה והיווצרות תשתיות קורסות משום שהן אינן מתוכננות לעמוד בעומסים שנוצרו וזה עוד לפני בניית בניין המגורים המדובר. " יש כאן צפיפות איומה , עומסי תנועה, פקקים לאורך כל היום, מחסור גדול בחניות, אשפה מרובה שמושלכת גם על המדרכות".

בלילתי. מראשי המאבק

דניאלה אוחיון אומרת שעד שהחלו לבצע במקום לפני כחמש שנים  פרויקטים של תמ"א 38 זו היתה שכונה מטופחת ונעימה עם איכות חיים " היתה לנו גישה לכל מקום, ילדיי צעדו בבטחה לבית הספר ולבית הכנסת ושיחקו בפארק.  אנחנו ממש סובלים. החניות הפרטיות שלנו הפכו להפקר וכמעט בכל יום יש כאן מריבות. עכשיו התנועה תחריף, האשפה תחריף, המעברים יחסמו בקיצור ישביתו לנו את החיים. לוקחים לנו משטחי הציבור, כמו את הפארק שמשמש לרווחת הדיירים. שיפור אמור להיות לטובת הדיירים ולא לרעתם". 

 לדברי נ' " הפארק הוא אי ירוק בשכונה צפופה להחריד. משחקים בו ילדים ומבלים בו קשישים. אנחנו קוראים לחברי המועצה נבחרי הציבור להגיע לשטח ולראות איך הפארק משמש את התושבים לרווחתם. משחקים בו ילדים ומבלים בו קשישים".

לדברי ניסים בלילתי הכניסה לבניין המגורים תהיה מרחוב בן אליעזר. "כבר היום להגיע בבן אליעזר מקצה לקצה קשה מאוד. זה מרוץ מכשולים, צריך לתמרן בין מכוניות ועכשיו יהיו עוד נפח תנועה ועוד  בטון על חשבון שטחים ירוקים". לדבריו ניסיונותיהם להיפגש עם הנוגעים בדבר כדי לקבל מהם הסברים ושהנוגעים בדבר שישמעו אותם ,את התושבים, לא צלחו " אף אחד לא מסביר שום דבר. אף אחד לא רוצה לדבר איתנו.  סוגרים עניינים בחדרי חדרים ובישיבות דרך הזום. לא נותנים לנו פתחון פה ומתייחסים אלינו כאילו אנחנו פיונים שאפשר לעשות תכניות מעל הראש שלהם. עשו מחטף וכרגיל אין שקיפות. חברי המועצה רואים שרטוט ומצביעים. ד"ר לסרי טוען שהתכנית תעלה לנו את איכות החיים. לא נראה לי שהוא היה פה." 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן