תושבי רובע ג' בבניינים בסכנת קריסה דורשים להתפנות בדחיפות: "טיל אחד ממוטט את הבניין"

הדיירים ברחוב חטיבת כרמלי 7 ברובע ג', שהוגדר עוד לפני פרוץ המלחמה כמבנה בסיכון, ושלדייריו גם אין מרחב מוגן, דורשים מעיריית אשדוד לפנותם בדחיפות. העירייה טרם הגיבה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדובר במבנה מתפורר בן שלוש קומות, שכולל 7 כניסות. הדיירים: "המצב שלנו בטטה. אין לנו לאן לברוח. אנחנו חיים בפחד תמידי שימשיכו ליפול חתיכות בטון מהבניין המתפורר ויפגעו בנו וגם מפני הטילים, כי אין לנו מרחב מוגן. חדרי המדרגות שלנו פתוחים ואין לנו מקלט קרוב. אנחנו לא מצליחים לישון ולתפקד. יש ביננו קשישים, ילדים, חד הוריות ואנשים עם מוגבלויות. המצב הכלכלי שלנו לא מאפשר לנו להתפנות בכוחות עצמנו ואנחנו דורשים שהעירייה תפנה אותנו. מבקשים שראש העיר יבוא לראות את המצב שלנו ויעזור לנו". 

לפני כחודשיים וחצי קיבלו הדיירים מכתב מהעירייה שהבניין שלהם הוא מבנה בסיכון ונכתב בו :"מצב המבנה עלול לסכן את הדיירים, הציבור והנכסים הסמוכים". במכתב נדרשו הדיירים לבצע עבודות שיפוץ במבנה בהקדם,  שאם לא יעשו כן יוטל עליהם קנס של 3,600 שקל, בתוספת 160 שקל, עבור כל יום שיחלוף מהמועד האחרון לתשלום הקנס.

רק אחרי לחץ של התושבים, הוקפא בינתיים הקנס. בשלב זה הסתכם סיוע  העירייה בכך שהיא הציעה לדיירים להקים ועד כדי שהוא, הוועד, יוכל לטפל בבעיה. המצב לא רק שלא תוקן אלא שהחריף.

הדיירים מתארים: " זה היה חוק מרפי. אחרי כמה ימים החלו לנשור מלמעלה גושי בטון וברזלים שבנס לא פגעו בדיירים".

למקום הוזעקו מכבי האש, שפינו אותם מהמקום ולאחר מספר שעות ניתן להם אישור ללון לילה אחד בדירותיהם. למחרת בבוקר, בו היו אמורים לקבל מהעירייה פיתרון כל שהוא למצב, לא הגיע איש מטעם העירייה. "רק אחרי שבוע הגיע אלינו מהנדס מהעירייה לבדוק את המצב ואפילו הוא אמר לנו שהוא מפחד לעמוד מתחת לבניין. הבנו  מבדיקת המהנדס שאפילו הצטברות של מי גשמים מתחת לבניין או רעידת אדמה קלה, יכולים להקריס עלינו את הבניין, שלא לדבר על נפילות של טילים, גם אם הם לא קרובים, או אפילו של רסיסים", אומרים הדיירים.

הדיירים מספרים שלפני כשלושה שבועות שלחה אליהם העירייה שיפוצניקים " הם עשו תיקונים קוסמטיים, של טיח ומרצפות, שכמובן לא פתרו את הבעיה, מה עוד שאפילו התיקונים האלה, שלא נועדו לחזק את הבניין, התקלפו תוך כמה ימים. אנחנו חיים בפחד מתמיד, אנשים פה בפאניקה, בהיסטריה, אנחנו נמצאים בסכנה גדולה. אפילו שלא ייפול טיל על הבניין אלא רק קרוב אליו הוא עלול לגרום לו לקרוס. אנחנו מבינים שכרגע לא ניתן לטפל בבניין באופן יסודי ומכיוון שגם אין לנו מרחב מוגן, אנחנו מבקשים מראש העיר שיבוא לראות את המצב שלנו, ושהעירייה תפנה אותנו בדחיפות לפני שיקרה פה אסון", אומרים הדיירים.

עד פרסום הכתבה לא הגיעה תגובת העירייה. לכשתגיעה נפרסמה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן