"תומכת  בנכט לראשות העיר, כצנלסון מבוגר, ואני אשמח להיות ברשימה של נכט למועצת העיר"

שרת הקליטה והעלייה לשעבר, סופה לנדבר, חוזרת לחיים הפוליטיים באשדוד. היא מסתערת על מערכת הבחירות כשהיא מצהירה על תמיכה וסיוע מסיבי במועמד לראשות העיר אשדוד, עו"ד אלי נכט. את חברה הפוליטי לדרך שמעון כצנלסון היא עזבה בנימוק , שהגיע הזמן להחליפו "הוא מבוגר וצריך לפנות את הדרך לצעירים"
והאם היא רוצה גם להיבחר ברשימה למועצת העיר? "אשמח מאוד להיות ברשימה של נכט ולעזור לעיר. יש לי הרבה מה להציע"

לנדבר. יש לי מה להציע ולתרום לאשדוד.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שחקנית חיזוק משמעותית למועמד לראשות העיר,  עו"ד אלי נכט. סופה לנדבר שרת הקליטה והעלייה לשעבר ,תושבת אשדוד, מצטרפת אליו ומביעה בו תמיכה בלתי מסוייגת. "הוא יכול להיות ראש מעיר טוב. צעיר, דינמי משכיל צנוע ונגיש לכל אחד", אומרת לנדבר, שעד לבחירות האחרונות היא דווקא תמכה בסגן ראש העיר, שמעון כצנלסון. "תמכתי בו כשהביא 9 מנדטים, ובבחירות האחרונות תמכתי בו כשהביא 6 מנדטים. הרבה בזכותי. הוא מבוגר והגיע הזמן לפנות את המקום לצעירים".

ש. ומה איתך? תהי ברשימה של נכט למועצת העיר?

" אשמח לסייע לאשדוד בכל דרך אשדוד מאוד חשובה לי אשמח להיות ברשימה"

סופה לנדבר, עלתה לישראל באוגוסט 79 היישר  למרכז קליטה באשדוד לחדר בן 15 מ"ר שבה התגוררה עם בתה ובעלה המנוח, אוסיק, רופא שיניים במקצועו שנפטר לפני 15 שנה מהתקף לב. במקצועה היא קלינאית תקשורת, אבל עסקה במשך השנים בפוליטיקה.

10 שנים לאחר, שעלתה לארץ היא כבר נבחרה לחברת מועצת העיר ברשימת העבודה בראשות ראש העיר דאז אריה אזולאי.  "כל חיי הייתי בעלת מודעות חברתית וזה מה שעניין אותי, במועצת העיר, בכנסת אפילו ביקשתי וקיבלתי את ראשות ועדת פניות הציבור".

בעיריית אשדוד היא הייתה קדנציה וחצי ובשנת 96' נכנסה לכנסת למפלגת העבודה, בסיועו של התלמיד שלה לרוסית, שמעון פרס המנוח, שלקח ממנה שיעורים ברוסית. למעלה מ20 שנה היא שימשה בכנסת בתפקידים מגוונים: כחברת כנסת, סגנית יו"ר הכנסת, סגנית שר התחבורה והשיא שלה כשרת הקליטה והעלייה, מטעם "ישראל ביתנו" לשם עברה לאחר שפרסה 10 שנים קודם ממפלגת העבודה.

לפני 3 שנים פרשה מתפקידה, רגע לפני בחירות 2020 לא מרצונה, לאחר שליברמן החליט להחליף אותה ברשימה לכנסת. "ומאז אני עושה חיים כותבת קוראת המון".

ש. נפגעת מליברמן?

"לא רוצה לדבר עליו שיהיה בריא. הוא החליט להחליף אותי וזו. לא רוצה לעסוק בליברמן"

ש. קיבלת קשה את ההחלפה. היית בשיא הקריירה?

"לא היה צדק איתי. הייתי מספר 2  שלו. והוא עשה מה שעשה בצורה לא יפה. יכולתי לתרום עוד הרבה, ועשיתי המון בתחום הקליטה"

3 שנים בלי פמליה בלי נהגים בלי עוזרים לשכה ועוצמה כשרה בממשלה, סופה ממשיכה במה שעשתה כל השנים, להיות מעורבת באשדוד, בפוליטיקה, להיות בקשר עם פעילה ואנשיה, וכעת לקראת הבחירות היא החליטה לתמוך , לסייע ולעזור לנכט להיבחר לראשות העיר.  את השטח היא לא עזבה אף פעם ונשארה אותה סופה עם רבים שתומכים בה ויש לה מה להציע מבחינה אלקטורלית. עו"ד נכט יכול להיות מרוצה מהתמיה שלה.

סופה גם מצאה אהבה חדשה והיא בזוגיות  טובה עם רופא שניים, ד"ר מארק רייפמן.  "אנחנו מאושרים וביחד הרבה. בכל גיל יש אהבה ויש ביננו יש אהבה גדולה. יש לו משפחה ילדים ונכדים שמצליחים בחיים. הוא עובד באשדוד בקליניקה מומחה פה ולסת. מאוד אוהבים אותו באשדוד"

 ש. סופה לנדבר, היית חברת מועצה, חברת כנסת סגנית יו"ר כנסת, סגנית שר, והשיא שרת קליטה,  מה לך כעת לעו"ד אלי נכט, שמתמודד לראשות העיר?

"אשדוד יקרה לי ותמיד גרתי בה. לא עזבתי אותה מעולם. בחרתי לתמוך בו כי אני חושבת שהוא יכול להיות ראש עיר מצויין. הוא צעיר דינמי מאוד, חכם משכיל ומאוד צנוע ועם הרבה תארים"

ש. תמכת בסניה כצנלסון בעבר מה קרה ביניכם?

"עזרתי  לו כשקיבל 9 מנדטים וכשקיבל 6 מנדטים, וכיום אני חושבת שבראשות העיר אשדוד צריך להיות איש צעיר. תראה את רוביק דנילביץ', ראש עיריית באר שבע, שהפך את באר שבע לפנינת הנגב. באשדוד חיים שתי קבוצות: חרדים וחילוניים. אני רוצה שצעיר חילוני חכם יביא למצב שכולם יחיו לפי חוק אחד ושכל אחד יקבל את מה שמגיע לו. אני מאמינה שהוא יכול למצוא את הדרך המשותפת להביא לחיים ביחד".

ש. אבל מה עם ניסיון פוליטי. כצנלסון הכי מנוסה בפוליטיקה באשדוד.?

"ניסיון זה מצוין. כיום צעירים מקבלים ניסיון מהיר. זה דור לחכם. אני חושבת שכצנלסון צריך להתאחד איתנו ועם שאר המועמדים הליברליים החילוניים"

ש. ועם לסרי? גם אפשר להתאחד?

"אני לא נגד לסרי. הבעיה היא  שהחרדים קובעים את זהות ראש העיר והוא מצפה לתמיכה מהם. לכן אני מקווה שהפעם אחוז הצבעה בקרב החילוניים יהיה גבוה, ואני קוראת לכל האשדודים אם אתם רוצים לחיות בעיר טובה: תצאו להצביע כדי שנוכל לעשות הרבה למען העיר. אני עשיתי המון למען העיר. סייעתי המון להקמת בית חולים, בניית דיור מוגן, הוסטלים. נלחמתי בכל מאודי להקמת בית החולים כחברת כנסת. אני חושבת שאם היה בית חולים לפני שבעלי נפטר הוא היה חי היום. הלב שלו נפגע ועד שהגיע לקפלן  הוא איבד הרבה זמן יקר ויש הרבה כאלה. הייתה לנו מלחמה מול קפלן וברזילי שהתנגדו להקמת בית חולים. כשהייתי שרה דאגי להביא רופאים בקליטה ישירה לאשדוד. חלק נקלטו בקופות חולים וחלק באסותא אשדוד"

ש. בית החולים קם ונבנה במשמרת של ראש העיר הנוכחי יחיאל לסרי שפעל רבות? בלי ראש עיר זה היה קשה..

"אבל סופה לנדבר הביאה את בית החולים בסופו של דבר ולסרי תפס טרמפ. אני הפכתי את הכנסת והקמתי שדולה לחוקק את החוק להקמת בית חולים. החלום שלי  כעת הוא להביא  לתוספת של עוד 300 מיטות, ולהרחיב את בית החולים"

ש. לסרי כבר עובד על זה..

"טוב, אם הוא עובד על זה למה זה לא קרה? בקדנציה הזו היו חייבים להתחיל בהרחבה, שלא לדבר על הקמת אוניברסיטה, שלא קמה, למרות הדיבורים".

ש. אבל בואי נדבר על כצנלסון. עברת איתו דרך ארוכה בפוליטיקה. הוא לא מתאים להוביל את המגזר של העולים, ואולי להוביל את ראשות העיר? ניסיון גדול בוודאי  יש לו יותר מאלי נכט?

"סניה  הוא איש מבוגר ואפילו  המפלגה שלו הכריזה על דרך חדשה  של צעירים. אלי נכט  הוא צעיר משכיל. סניה בן אדם מבוגר והוא צריך לאפשר לצעירים לעלות ולהמריא.  מה שהוא לא עשה עד כה לא יעשה עוד בעתיד. כמה דירות לצעירים  הוא בנה? הרבה צעירים עוזבים כי אין איפה לחיות"

ש. כצנלסון אשם בזה?

"הוא הכריז שיבנה דירות לצעירים. אז נכון שזה עניין של ממשלה, אז אני מזכירה לך שהיה לו שר אוצר בשם ליברמן חבר שלו. למה לא הפעיל את הכח שלו לבנות לצעירים?. ואני שבה ואומרת כצנלסון בגיל הזה  צריך לזוז הצידה וצריך אחד כמו נכט"

ש. ונכט ממש מתאים לטעמך?

"כן, ובגלל זה אתן לו תמיכה והוא יהיה ראש העיר"

ש. מה את אומרת על המקומות הסגורים שלא נפתחים בגלל לחץ חרדים: המשכן לאמנויות הבמה, הקאנטרי, הגלגל הענק ?

"אני טוענת שצריך להגיע למצב שבו גם החרדים וגם החילוניים יחיו זה לצד זה כשכל אחד מכבד את השני,  כולם חיים באותה עיר, וצריכה להיות צורת חיים משותפת. לחיות ביחד, אבל כל אחד בנפרד. מגיע להם,  לחרדים, חיים משלהם כפי שהם רוצים, בלי שיפריעו לחילוניים ולהיפך. לשם כך צריך ראש עיר חזק וחכם, כמו אלי נמכט, שיידע להביא לשיתוף פעולה בין שתי הקבוצות כל אחד בהתאם לכוחו ולהשקפתו בלי לפגוע באף אחד. לא זורקים קבוצה אחת לים. כולנו יהודים, כולנו אשדודים".

ש. מה אומרת על ברק סרי?

"תשמע, אני עבדתי איתו הרבה זמן, כשהיה היועץ של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ואני הייתי שרה היינו בקשרי עבודה. אני גם מכירה אותו שנים רבות כעיתונאי ועורך באשדוד. הוא בחור מוכשר מאוד. אבל אני שואלת איזה קבוצה תומכת בו? אומרים שהחרדים. אני גם מבינה שרק ש"ס תומכת בו ואגודה בלסרי. זה יפצל את הכוח.  אגודה  יתמכו בלסרי וש"ס בברק וזה יביא לסיבוב שני".

ש. ומה עם המועמדת לראשות העיר הלן גלבר?

"היא אישה חכמה, טובה אבל היא גם צריכה להתאחד. אני מאמינה שהעיר חשובה לה מאוד. אבל אני שואלת היא תהיה כל השנים באופוזיציה ? אם היא תתאחד ביחד עם כל החילוניים אנחנו מנצחים".

ש. אגב את תהיי ברשימה של נכט?

"לא דיברתי איתו על הרשימה שלו ואני לא יודעת את מי הוא מכניס. למען אשדוד אשמח להיות ברשימה. רק למען אשדוד. אני רוצה לפעול ולעזור לאשדוד"

ש. במה תרצי לעסוק?

"להרחיב בית חולים להביא אוניברסיטה בנייה לצעירים. כואב לי שצעירים עוזבים. אני חושבת שאני יכולה לתרום הרבה. יש לי ניסיון שאין להרבה באשדוד. כשקיבלתי את משרד העלייה והקליטה הוא  היה במצב גרוע. כשעזרתי הוא היה משרד פורח, דינמי ועם עשייה ענקית ואמשח לעשות גם למען אשדוד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן