תביעת מיליונים נגד העירייה: "לא הנגישה תחנות אוטובוס עבור הנכים בעיר"

בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית אשדוד הוגשה לבית המשפט ססך 43 מיליון. התביעה הוגשה על ידי נכה תושב העיר, באמצעות עו"ד טל לביא, בטענה כי העירייה לא הנגישה את תחנות האוטובוס כנדרש. העירייה:‬ ״נגיב בבית המשפט״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לא קל לציבור הנכים באשדוד להתנייע בתחבורה הציבורית. אחד מהם, הגיש לאחרונה, באמצעות עו"ד טל לביא, תביעה ייצוגית כנגד עיריית אשדוד על כך שלא הנגישה את תחנות האוטובוסים בעיר. הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי היושב כבית משפט לעניינים מנהליים. התובע, תושב אשדוד נכה 100 אחוז טוען כי העירייה כי לא עמדה בתנאי חוק הנגישות וטרם הנגישה את תחנות האוטובוס ברחבי העיר.
בין היתר נטען כי העירייה הייתה צריכה,על פי חוק, להנגיש עד סוף שנת 2014 את תחנות האוטובוסים באשדוד כדי שהוא וחבריו המתניידים בכיסא גלגלים יוכלו להשתמש בתחבורה ציבורית וכי, כבר לפני כעשור, בשנת 2010 כבר היו אמורים כ- 60% מהתחנות מונגשות וכאמור עד סוף 2014 היו אמורים להנגיש את כל התחנות. מדובר על כ- 285 תחנות בכל אשדוד. כך שלמעשה כ- 5 שנים שהעירייה מפרה את החוק הנגישות בכך שלא הנגישה כמתחייב.
התושב, הגיש תביעה בשמו אך ביקש מבית המשפט בקשה להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית. בשם ציבור הנכים בעיר. "פועל יוצא של הפרות אלו הוא, שזכותו של התובע לשוויון ונגישות לתחבורה הציבורית בעיר אשדוד, מופרת באופן בוטה ודורסני" , נטען בבקשה. אם תוכר הבקשה כתביעה ייצוגית התובעים ידרשו 43 מיליון שקלים שיחולקו בין כ- 7,151 בעלי נכות בעיר אשר כל אחד מהם יקבל כ- 6,000 שקלים. זאת כאמור במידה ואכן בית המשפט יענה לבקשת הייצוגיות.

עיריית אשדוד: ״נלמד את התביעה ונגיב״

מעיריית אשדוד נמסר:‬ ״ התביעה התקבלה בלשכה המשפטית ולאחר שנלמד אותה נגיב בבית המשפט״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן