שרון מרק: ״יכול להיות שאצביע נגד הגדלת המלון. צריכה ללמוד את הנושא״

סגנית ראש העיריה, שרון מרק המשמשת כיו"ר ועדת איכות סביבה: " אצטרך לתת את הדעת לאחר שאעמיק בנושא". בועז רענן: "כצנלסון סיכן את הילטון כי אם ירצו לחזור לתכנית הישנה נתנגד והילטון לא תוכל לבנות בכלל חדר מלון אחד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המאבק על הבנייה על קו החוף עולה הילוך. בנוסף לפורום לאיכות הסביבה שהכריז מאבק על הבנייה של המלון על חוף לידו בהמשך לאישור הוועדה המקומית לאשר להם הקלות לגובה, מבהירה סגנית ראש העיר אשדוד, ד"ר שרון מרק כי היא תלמד את הנושא לעומק וככל הניראה תתנגד לתכנית אם היא תבוא לאישור מליאת המועצה. "אני לא בעד בנייה על החופים לא בעד בניית של הוספת זכויות בנייה ובטח לא באזורים רגישים .אני לא חברת וועדה ברגע שזה יעלה למליאה אז אני אשקול שובו ואחליט איך להצביע. אבל אני עדיין לומדת את זה. היתה לי אתמול שיחה ארוכה עם מהנדס העיר. אני ביחד עם פורום לאיכות הסביבה, אני מקבלת גם נתונים מהם. על פי הנראה כרגע מהמהנדס זה לא תוספת של עוד קומה .זה תוספת למעלית שבונים שם יצטרכו סגירה של מעקה, זה לא קומה״.


ש. ומה לגבי תוספת של חדרי מלון?
"התוספת של החדרים היא לא לגובה ולא לרוחב היא תוספת בתוך המבנה עצמו . אין לי עם זה בעיה אני בעד הילטון אני מאוד שמחה שם מגיעים לכאן ואני חושבת שזה ממש נחוץ לאשדוד. בעניין תוספת הגובה מדובר על מעקה ולא תוספת קומה, ומעבר לכל אני לא בעד. יכול להיות שאני אצביע נגד אני עדיין צריכה ללמוד את הנושא. ברגע שאני אצטרך לתת את הדעת או ההחלטה אני יעמיק בנושא".

ליו״ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון מדובר בגאווה לעיר אשדוד. "אנחנו רוצים שינוי בטאבו משום שהילטון יכלו לעבוד אנחנו משנים במסגרת אישורים של ולחו״ף , והועדה  צריכה לאשר את כל השינויים שאנחנו רוצים לעשות בתוכנית בניין עיר שמאשרת להילטונים לבנות שני בתי מלון על החוף. זה גאווה של אשדוד יש סה"כ שני הילטונים במדינת ישראל אחד בירושלים ואחד בת"א וזה שהילטון החליט ששני בתי המלון גם הילטון קוריו וגם הילטון הולידיי אין  יהיו  באשדוד זו גאווה לאשדודים״

ש. אבל מדובר בשינויים בתוכנית ולמעשה זו תכנית חדשה ולכן צריך לדחות אותה?

״אני אומר שמי שמדבר על זה צריך לבדוק את עצמו. הבנייה על קו החוף היא לפי תב"ע קיימת ומאושרת. התוכנית אושרה ע"י ועדה של שמירת החופים ואין שום סיבה לנו שהוועדה של שמירת החופים מאשרת את  התוכנית להגיד משהו נגד התוכנית״.

לחמני. מה ההבדל בין ביטון להילטון?

יו״ר האופוזיציה ד״ר  אלי לחמני שהתנגד להחלטה מבהיר כי אינו נגד בניית בתי מלון באשדוד. "אנחנו צריכים לשמור על האינטרס של קו החוף. בניית מלון במרחק של 60 מ"ר מקו החוף יפגע בחוף, כחוף ציבורי, ועל זה אנחנו לא מוכנים לתת יד. צריכים למצוא פתרונות, הן של הרחקת הקו מול החברה היזמית ולהרחיק קצת. זה אפשרי. אני לא חושב שעירית אשדוד צריכה לעשות כל מה שהיא עושה על מנת לתת את כל ההקלות לבניית המלון. יש אינטרס ציבורי והוא גם בעניין של הגובה וגם של המרחק מקו החוף"

ש. מול ציון ביטון  נלחמתם כמטי אריות עד שהרס המבנה..

"אכן, נלחמנו שנים רבות, מעל 15 שנה בקיוסק של ביטון שלא יבנה 14 מ"ר והנה פתאום בונים 22 מ"ר בקו הים. אני באמת שואל מה שונה ציון ביטון מהאחרים ?".

בועז רענן. נתנגד גם לתכנית הישנה שאושרה מאחר ואיבדה תוקף

בועז רענן יו"ר הפורום לאיכות הסביבה אומר כי "הכי חשוב  שנושא המלונות יגיע לדיון במליאת הוועדה המקומית לדיון בפני כל חברי המועצה  וזאת על מנת שכל נבחרינו ייקחו אחריות להצבעתם. לכל מצביע יש אחריות אישית, ובמיוחד כאן, במקום הרגיש בעירנו – חוף הים של אשדוד. חוק החופים, שיצא לאחר אישורי המלון קובע שאסורה בניה בתחום 100 המטר מהים. תכנית שאושרה לא תבוטל, אך בקשות לשינויים מהותיים צריכות להיבחן לנוכח החוקים החדשים ומגמות התכנון. החוק אוסר כל שינוי בהגדלת מעטפת המבנה וגובהו ללא בחינה מחדש על פי מערכת החוקים החדשה".

ש. נגד המבנה של ציון ביטון נלחמתם כמו אריות זה יקרה גם במקרה הזה

"בוודאי וכאן יותר חמור כי בתחום ה 100 מטרים מקו החוף. בשלב הזה שלחנו מכתבים, הגשנו התנגדויות ועירבנו את כל הירוקים. כעת אנחנו בשלב של המתנה, שהדיון יגיע למליאת הוועדה ואם זה יאושר נגיע לולחוף, לוועדה הארצית, כמו שהלכנו בנושא של ביטון ונלווה כל הזמן את המאבק. יהיה כאן מאבק בלתי מתפשר. ואני כאן מצהיר שאם ירצו בוועדה או היזם לחזור לתכנית הישנה שאושר בעבר נתנגד"

ש. למה? הרי לא התנגדתם אליה בכלל?

"מפני שמאשרים תכנית  חדשה ,הישנה מאבדת תוקף וצריך לדון עליה מחדש ונעשה כל מאמץ לבטל את התכנית הישנה. עאת זה אמרנו  לכצנלסון בשיחה אתו והודענו לו שהוא מסכן את התכנית הקיימת. בסוף הילטון לא תוכל לבנות חדר אחד אפילו".

ואלו חברי הוועדה שהצביעו נגד התכנית החדשה בלידו: ד"ר אלי לחמני ואברג'ל. בעד התכנית: שמעון סניה כצנלסון, סטלה ויינשטיין, יעקב ויינגרטן, עזרא שור, אבי אמסלם וגרשון פלדמן.

מעיריית אשדוד נשלחה ההודעה הבא בנושא:

בישיבה של הועדה המקומית לתכנון ובניה, שודרגו שתי התכניות להקמת המלונות של רשת הילטון היוקרתית, שהבטיחה מלונות בוטיק כיאה לסטנדרטים בינלאומיים. התכניות המאושרות, שלאחת מהן קיים היתר וכבר החלה את הבנייה להקמת המלון, מהוות חלק מתכנית תיירותית להוספת אלפי חדרי מלון באשדוד.

תכנית המלונאות של הרשת מיועדת לפיתוח אינטנסיבי על בסיס התכנית האסטרטגית לחוף אשדוד. שטח התכנית מצוי בסמוך לחניה הגדולה של חוף "לידו", אשר משמשת את באי החוף ואת השוק העירוני המתקיים פעם בשבוע בשטח החניון עצמו. במגרשים הסמוכים לחניה ולמלונות ישנם עסקי מסעדנות.

כזכור, המלונות יקומו על שני מגרשים הנמצאים במרחק של  כ-150 מ' אחד מהשני, והשינוי המוצע הוא תוספת של שטחי בנייה בתוך גבולות בנייה מאושרות, ותוספת חדרי מלון ללא חריגה מקווי הבניין. לעומת תכניות קודמות, התכניות מאופיינת בשמירה על נפחי הבנייה, שמירה על החזות לים ולטיילת העירונית.

"תוספת חדרי המלון" אומרים המתכננים, "מתאפשרת בעזרת הנמכת מפלס הכניסה למלון ויצירת קומה תחתית נוספת וניצול מיטבי של גבולות בנייה המאושרות בתכניות קודמות". המשמעות היא שהשינוי נעשה בתוך גבולות קווי הבניין. כמו כן, לשינוי שאישרה הועדה יש משמעות עירונית, שכן הוא תורם לפיתוח תחום הנופש והתיירות ולצמיחה כלכלית, ע"י עיבוי חדרי אירוח וחיזוק אזורי פנאי ונופש ויצירת מקומות עבודה נוספים לטובת כלכלת העיר ותושביה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן