שרון מרק: "רוב בני משפחתי עזבו את העיר אשדוד בגלל חינוך, דיור ותעסוקה"

סגנית ראש העיר לשעבר, שרון מרק תוקפת את העירייה בעקבות הסקר המביך שקובע כי 71 אחוז מתושבי אשדוד רוצים לעזוב את העיר. "מתעלמים מתושבים להגיע ״ללשכה פתוחה״ עם נבחרי הציבור. ממתי סגרנו הדלת?. הצבנו שמירה וחסמנו האפשרות לתושבים שבחרו בנו כדי שנעבוד עבורם? פה מקור הבעיה". הכתבה המלאה עם פרטים חדשים מחר ב"השבוע באשדוד"ו"אשדוד10"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות הסקר באתר ynet  שקבע כי  71 אחוז מתושבי העיר השיבו כי הם מעוניינים לעזוב את העיר בשל בעיות בחינוך, תעסוקה וקושי למצוא דיור במחיר סביר אומרת סגנית ראש העיר לשעבר, חברת המועצה, שרון מרק כי בני משפחתה גם עזבו את העיר "האחים והאחיות שלי ושל שי בן זוגי, עזבו את אשדוד יחד עם בני הזוג וילדיהם מסיבות הנובעות מחינוך, דיור וממחסור בתעסוקה איכותית. בנוסף להם, גם כל חברינו מהתיכון עזבו מזמן את העיר מאותן הסיבות ונתונים אובייקטיביים של הגירה שלילית מהעיר קיימים וידועים לכל".

ש. ואת חשבת לעזוב?

"לא. אני כאן, העסק המשפחתי, כאן המיזם החדש שלי ואני מתכוננת להמשיך להישאר, ולשנות ולהיאבק כדי שיהיה טוב יותר בעיר"

הסקר של YNET שפורסם באשדוד10 עורר סערה גדולה וברשתות  פורסמו תגובות קשות ועדויות של תושבים רבים שמספרים כי הם עזבו את העיר אשדוד ואף סיפרו מדוע. "אני מכירה מקרוב וקוראת את תגובות התושבים ברשתות, נחשפת לתסכול שלהם בנושאים שונים, לתחושת השייכות שלהם ולהשוואות הבלתי פוסקות לערים אחרות בישראל ולראשי ערים אחרים – ואז, במערכת העירונית באשדוד  חוסמים או מתעלמים מהם".

הסקר שעורר סערה

עוד תוקפת מרק את ההתייחסות של העירייה מתושבי העיר :"מתעלמים מהורים ומתלמידים המבקשים חינוך אחר – כזה שיכין את התלמידים למקצועות העתיד וליזמות בתקופות משבר, מתעלמים מנשים ונערות אשר נמחקות משלטי פרסום ובמרחב הפיזי, מתעלמים מגימלאי העיר, הזקוקים לדיור מוגן איכותי ולתעסוקה, מתעלמים מנהגי המכוניות בפקקים, מאלו הרוכבים באופניים".

מרק : "מתעלמים מתושבים המעוניינים להגיע ״ללשכה פתוחה״ עם נבחרי הציבור. ממתי סגרנו את הדלת?, הצבנו שמירה וחסמנו את האפשרות לפגוש ולשוחח עם תושבות ותושבים שבחרו בנו כדי שנעבוד עבורם? פה מקור הבעיה".

מרק מביעה תקווה :"יתכן רק כשהנהגת העיר תהיה יותר קשובה לתושביה, שקופה ומשתפת-כזו שתזכיר לעצמה יום-יום שעה-שעה מהי השליחות שלה ומדוע כל אחד ואחת בחרו להיות בה שליחי ציבור, הנהגה צנועה ומאוחדת – כזו שתהווה דוגמא לתושבים! ולא שסועה עסקנית ומחרימה, אז תיפרץ הדרך להחזיר את האמון של התושבים בעיר ובמוסדותיה ולפתור יחד את האתגרים בגינם מבקשים התושבים לעזוב".

ממלא מקום ראש העיר עו״ד גבי כנפו: הגיב לגבי הסיבות לעזיבה : ״ אשדוד עוברת בשנים האחרונות מהפכה בכל תחום אפשרי . תחום הדיור ותחום התחבורה שנמצאים בתחום הסמכות של המדינה ולא של הרשות המקומית , מקשה על התקדמות תהליכי אישורי הבניה בעיקר של דיור למשתכן . גם פרוייקטים של פינוי בינוי נדרשים שנים רבות משלב הייזום ועד לשלב קבלת ההיתר גם פרויקטים של פינוי בינוי נדרשים שנים רבות משלב הייזום ועד שלב קבלת ההיתר: ״
לשאלה השנייה השיב עו״ד כנפו: ״ מקווה שהממשלה סוף סוף תאשר תקציב שנתי שיאפשר שיווק מיידי של יחידות לזוגות צעירים במחיר למשתכן , ואישור התוכניות של מער"ר דרום והרובע המיוחד שסוף סוף יאפשרו שיחרור היתרי בניה . כמו כן , שיחרור תקציבים להמשך קידום כניסה צפונית חדשה ממחלף החדש דרומית ליבנה , המשך קידום מחלף צומת נמל אשדוד שיקדמו מאוד את היציאות והכניסות לעיר אשדוד״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן