"בבחירות הקרובות אני לא שוללת התמודדות לראשות העיר אשדוד"

סגנית ראש העיר שרון מרק שהודחה יל ידי ראש העיר בראיון ב"אשדוד 10: ו"השבוע באשדוד" מודיעה כי היא לא שוללת ריצה לראשות העיר. "האופוזיציה בסופו של דבר היא אלטרנטיבה שלטונית. אלמד את יכולת ההשפעה דרכה, ואעשה זאת בצורה עניינית, דעתנית, חדשנית ובעיקר אחרת, כפי שטרם נצפה בעיר". יו"ר הקואליציה עו"ד גבי כנפו:"למרק אפס עשייה בשנתיים האחרונות והסתכסכה עם כולם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"המכתב הפומבי של ראש העיר אכן לא מקבל את התפטרותי ומבקש ממני לחזור לקואליציה. בקשה ראויה בגילוי הלב הציבורי שלה כמו גם בהערכה הכתובה לעשייתי הציבורית על ידי ראש העיר. רק שקריאה כזאת לשוב לקואליציה אינה יכולה להישאר כקריאה כללית, על מנת לצאת לידי חובה. היא צריכה לכלול בה את החזרתי המלאה לתחומים עליהם הייתי מופקדת, תוך הסדרת תחומי האחריות וממשקי העבודה בתחומים אלה, שבמקרה אחד היו בעייתיים וגרמו למשבר. פעולה שאם הרצון האמיתי להשיבני לקואליציה קיים – היא ממש אינה בעייתית ליישום".

כך אומרת, סגנית ראש העיר, שרון מרק בראיון לאחר הדחתה מהתפקיד והתפטרותה מהקואליציה והמעבר שלה הצפוי לאופוזיציה, אלא אם יקרה "נס פוליטי", והיא תחזור לקואליציה ולתפקידה. בעניין הזה אגב, יו"א הקואליציה עו"ד גבי כנפו שתקף את מרק על דבריה, מותיר גם דלת פתוחה להידברות איתה. "אנחנו לא מחרימים אף אחד" אומר כנפו בשיחה עם "אשדוד10" . "דלתי פתוחה לשיחה איתה".

המלחמה בין מרק למימון התפוצצה בעקבות פרישה מפתיעה של עובדת בכירה שזכתה בתפקיד סגנית אגף החינוך הרך. זאת לאחר שבפגישה עם מימון הוא הורה לה שלא לדבר עם מרק הממונה עליה בלי אישורו. בכתבה שפורסמה בעיתון ״השבוע באשדוד״ ואתר "אשדוד10" ב- 30.10.20  נחשפו התכתבות בין מימון למרק פורסם כי מימון  הודיע לסמנכ"לית עיריית אשדוד, דינה בר אולפן כי הוא מחרים את מרק וכל מה שהיא רוצה שתעשה זו דרכה. כלומר: החרים אותה.

מרק לא נותרה חייבת ובמייל חוזר היא השיבה לו ״מימון לא בוחר לעבוד איתי או לא ובכלל הוא לא ראוי לחנך את ילדי אשדוד״. מתברר כי הכתבה הזו עוררה זעם בלשכת ראש העיר ואצל אריה מימון והובילה לפיצוץ ולהדחתה של מרק מתפקידה בחינוך.

מרק תחילה הייתה בטוחה כי יש לה גיבוי מראש העיר הופתעה כעבור כמה ימים כשד״ר לסרי,  דווקא גיבה את מימון והדיח את מרק מתפקיד הממונה על החינוך הרך. מרק בתחילה עוד האמינה כי העניינים יסתדרו וכתבה לראש העיר ב-15.11.20 ובו הודיעה שהיא מתפטרת מכל תפקידיה ופורשת מהקואליציה. על כך הגיב ד״ר לסרי בפנייה למרק לחזור בה מפרישתה.

דרכה של מרק החלה ב- 30.10.18 כשעמדה בראש סיעת "הלביאות" שהייתה מבוססת עם נשים. היא עשתה היסטוריה עם 2 מנדטים למועצת העיר והתמנתה לסגנית ראש עיר, הראשונה באשדוד. כממונה על החינוך לגיל הרך ואיכות הסביבה היא הפשילה שרוולים ונכנסה במרץ לתפקיד. למרות שהסיעה התפצלה לאחר שחלק מהלביאות פרשו והקימו את המקומיות, מרק עבדה בשיתוף פעולה עם ראש העיר והייתה נאמנה אליו.


אלא שהעבודה עם  מימון, שנחשב לאיש קשה גם על פי עדותו הייתה לה קשה מנשוא. לא רבים מצליחים להסתדר אתו וגם בהובלת מערכת החינוך באשדוד הוא נכשל. למרות הביקורת הנוקבת שיש על מימון הוא זוכה לגיבוי מלא ותמיכה של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי.

שרון ומימון. הפיצוץ ביניהם שהוביל למשבר פוליטי


אז מתי התחילו חילוקי הדעות בין מימון, בעל תפקיד פקידותי, ומרק נבחרת הציבור? אי אפשר לדעת בדיוק. אם היו וויכוחים על סמכות או חילוקי דעות מקצועיים הם היו בהתחלה בחדרי חדרים. המאבק ביניהם נחשף לראשונה בספטמבר. כאשר הבינו כי הקורונה היא לא קוריוז חולף אלא תימשך עוד זמן. בין היתר עברו ללמד באמצעות הזום כשהתלמידים לומדים מהבית. אולם לא לכל משפחה יש מחשב ובאשדוד.

בספטמבר השנה, הצליחה שרון מרק לגייס מחשבים. מדובר בעשרות מחשבים איכותיים שנתרמו על ידי הפורום לקידום הבריאות באשדוד אשר שמו להם למטרה להביא לצמצום פערים טכנולוגיים וחברתיים בנוסף נתרמו תוכנות אופיס, תמיכה ואחריות עד בית התלמיד לשלוש השנים הקרובות בחסותDM COMPUTERS  בבעלות מזרחי דרור, תושב העיר.

אלא שהחלוקה נפסקה לפתע בהוראה של מימון למנהלי בתי הספר שלא לקבל את התרומה ולא לשתף פעולה עם מרק.
הפיצוץ הבא בין השניים אירע באוקטובר, בעקבות עזיבתה של עובדת בכירה שנבחרה פה אחד לתפקיד מנהלת מחלקת חינוך לגיל הרך. אך כעבור יומיים בלבד היא עזבה את התפקיד. בעירייה ציינו שעזיבתה על רקע חילוקי דעות לגבי השכר. אולם ״השבוע באשדוד״ ואתר ״ אשדוד 10״ חשף את מכתבה של העובדת שעזבה ואת מאבקי הכוחות בין מימון למרק. הרקע לעזיבת העובדת היה שיחה שלה עם מימון שאסר עליה לדבר עם מרק שהיא כאמור הממונה עליה.

במכתבה, שנחשף בכתבה מודה העובדת על המאמצים שנעשו בתחום השכר אך כותבת ״ מכיוון שהרגשתי שהיו פערים מסויימים בהתנהלות שלכם מולי ביומיים האחרונים״ בין הדברים שהיא מונה היא כותבת ״ במידה ואני לוקחת על עצמי את התפקיד, האם אני צריכה לדווח לאריה ברמה של כל פגישה שיש לי? לדוגמה, עוד בשיחה הראשונה שלי איתו (עם מימון ) אתמול נאמר לי באופן חד משמעי שלא אוכל לדבר עם סגנית ראש העיר שרון מרק הממונה על הגיל הרך ללא אישורו״

מרק הופתעה מאוד כשלסרי הפר את שתיקתו והחליט לתת גיבוי מוחלט למימון והדיח את מרק מתפקיד הממונה על החינוך ( החינוך לגיל הרך והשכלת מבוגרים) זה קרה בלשכת ראש העיר בפגישה שהתקיימה ב- 10.11.20. מרק עוד האמינה שאפשר לסדר עניינים.

אולם ביום 15.11.20 היא התפטרה מכל תפקידיה וחברותה בקואליציה ועברה לספסלי האופוזיציה.

במכתב שכתתב הביעה את דעתה:"הדחתי מתפקידי כממונה על החינוך מעידה על חוסר משילות, יש פה זלזול בציבור שבחר בנו לייצג אותו במועצה ולהיות לו לקול. במשך כל תקופתי כסגנית ראש העיר דאגתי להשמיע את דעתי מעל כל במה אפשרית, באופן מנומק וענייני, חילוקי דעות הם עניין לגיטימי אך לא מתקבל על הדעת כי בעקבות חילוקי דעות יכריז ראש מינהל החינוך שאינו מוכן לעבוד מולי וכל שכן שעקבותיו הודחתי על ידי רה"ע מתיק החינוך. לתפיסתי – גישה של חרם, הדחה והדרה, בטח של נשים, אין לו מקום במחוזותינו, אינו עומד בקנה אחד עם ערכיה של מערכת החינוך באשדוד ובישראל – כל שכן על ידי מובילי מערכת חינוכית" טענה מרק.


לסרי בתגובה שיגר לה מכתב אישי בחתימתו ודרש ממנה לחזור בה: "הצטערתי לקבל את מכתבך, במיוחד שהיה לי הרושם בשיחתנו האחרונה כי השארנו מקום לחשיבה משותפת בדבר הבנייה מחודשת של דרכנו הפוליטית" כתב לה לסרי. "אני מכבד את דעתך, אך אני דוחה את קבלת התפטרותך ואני קורא לך לשקול שוב את הישארותך בקואליציה. אני משוכנע כי מקומך איתנו בהנהלת העיר, נוכח ההערכה הרבה שלי כלפי דרכך הציבורית, והעשייה הרבה המחכה לנו בשנים הבאות ובוודאי לאור הצורך לחזק ולפתח את התשתיות הכלכליות העירוניות להתמודדות עם תוצאות משבר הקורונה. זה הצעד הנכון הן עבור העיר ותושביה והן עבורך אישית ופוליטית".

מרק.

האם מכתבו של לסרי החזיר אות לקואליציה? בינתיים לא, ולא רק שזה לא קורה אלא שבראיון בלעדי אומרת סגנית ראש העיר היוצאת, שרון מרק, שהיא הולכת לאופוזיציה בראש מורם ותנהל משם אופוזיציה עניינית, נחושה וגם את עניין ראשות העיר היא לא שוללת. "הכל פתוח מבחינתי. אני כבר לא חייבת לאף אחד כלום".

ש. שרון, שנבין, לאחר שהודעת על התפטרות מהקואליציה, ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי,  שלח לך מכתב ובו הוא  מבקש בך. סופי לא לחזור?

"המכתב הפומבי של ראש העיר אכן לא מקבל את התפטרותי ומבקש ממני לחזור לקואליציה. בקשה ראויה בגילוי הלב הציבורי שלה כמו גם בהערכה הכתובה לעשייתי הציבורית על ידי ראש העיר. רק שקריאה כזאת לשוב לקואליציה אינה יכולה להישאר כקריאה כללית, על מנת לצאת לידי חובה. היא צריכה לכלול בה את החזרתי המלאה לתחומים עליהם הייתי מופקדת, תוך הסדרת תחומי האחריות וממשקי העבודה בתחומים אלה, שבמקרה אחד היו בעייתיים וגרמו למשבר. פעולה שאם הרצון האמיתי להשיבני לקואליציה קיים – היא ממש אינה בעייתית ליישום".

ש. דיברת איתו?

"דיברתי אתו לאחר המכתב ביום רביעי בבוקר ומסר לי שהוא לא מקבל ההתפטרות וצר לו על כך והדלת חזרה לקואליציה תמיד פתוחה והעניין נאשר פתוח".

ש. איך את מסבירה את העובדה שבמאבק שלך שהוביל לכל הסיפור הזה ראש העיר העדיף את ראש המינהל אריה מימון ?

"את זה תשאל אותו. אך במבחן התוצאה בו ראש העיר לסרי לא מגבה את סגניתו, המצב בלתי מתקבל על הדעת מכל בחינה: פוליטית, ציבורית, וניהולית".

ש. מה למדת מכל הסיפור הזה כמי שהיית סגנית ראש עיר, מקורבת להנהלת העיר ופתאום ביום אחד נזרקת לאופוזיציה?

"הציבור בחר בי בבחירות דמוקרטיות ורצה בי, לאור אג׳נדה ברורה ומצע שהצגנו לבוחרים. תראה את אלפי התגובות התומכות בי ובדרכי ברשתות החברתיות. למדתי שהדרך והעקרונות ובעיקר הרוח בחדשה אותה הבאתי לפוליטיקה היא בדרך הנכונה ואיתה אמשיך". 

ש. את כועסת על ראש העיר לסרי?

ת. אינני כועסת עליו. לא ברור לי מהי מערכת הלחצים המופעלת עליו, אך לדעתי הוא שגה בהחלטתו ולתפיסתי גם בניהול משבר זה".

ש. את בנויה לאופוזיציה?

"האופוזיציה בסופו של דבר היא אלטרנטיבה שלטונית. אלמד את יכולת ההשפעה דרכה, ואעשה זאת בצורה עניינית, דעתנית, חדשנית ובעיקר אחרת, כפי שטרם נצפה בעיר".

ש. מה פירוש?

"לא רוצה לחשוף כרגע. זה לא יהיה מתוך מרירות ולא מתוך לוחמנות. דעתני וענייני".

ש. קיבלת חיזוקים או שיחות תמיכה מחברי מועצה אחרי שאריה מימון החרים אותך ואחרי ההדחה שלך על ידי לסרי?

"בהחלט. קיבלתי עשרות טלפונים אם לא מאות הבעות תמיכה מהארץ ומחו״ל. כן וזה כולל גם חברי מועצה המביעים הזדהות וגם קיבלתי הודעות מעובדי עירייה".

ש. בכוונתך להתמודד לראשות העיר? לכנסת?

ת. בוודאי! הלביאות הקימו בשנה האחרונה סניפים בארץ וכעת התכנית היא להקים סניף בכל יישוב על מנת לעודד נשים לבחירות המוניציפליות ב2023. לגביי הבחירות באשדוד, – הכל כעת פתוח. אני חופשיה ונחושה להמשיך בדרך בה התחלתי לקידום העיר ושגשוגה".

ש. ראשות עיר?

"הכל פתוח. אם הייתי עד כה מחויבת אני חופשיה בוחנת המפה ואני נושה להתקדם עם סדר היום אתו הגעתי"

ש.כלומר, לא שוללת ריצה לראשות העיר ?

"אני לא שוללת ריצה לראשות העיר"

ש. ממה שראית ושמעת ונחשפת האם מערכת החינוך באשדוד בניהולו של מימון נכשלה. מזכיר לך שאמרת שהוא לא ראוי לחנך את ילדי אשדוד.

"מערכת החינוך הציבורית במיוחד בשעה קשה זו זקוקה יותר מתמיד להובלה על ידי אנשים בעלי ראייה חדשנית משתפת ומכילה. לצערי, זה לא המצב. משבר הקורונה הוכיח לכולנו כי כעת נדרשות ממערכת החינוך להטמיע מיומנויות  לתעסוקה מתקדמות, למידה בטבע, למידה אלטרנטיבית ובצוות, פדגוגיה המותאמת למציאות הנוכחית ובעיקר הקשבה של השטח. יש לנו בעיר צוותי חינוך נהדרים, סייעות וגננות שאין שני להן בארץ, עובדי מינהל חינוך שעושים את עבודתם במסירות אין קץ לכל פניה של הורים, והנה אנחנו עדים דווקא למסרים של חרם והדחה, שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי מערכת החינוך. מערכת החינוך הציבורית כמו כל מערכת חייבת לאמץ לעצמה קו של חדשנות והתאמה לעידן החדש, גם אם הדבר מעורר התנגדות- כתגובה ראשונית לרעיונות חדשניים".

לסרי ושרון. בימים טובים יותר

ש. אמרת גם שהוא נהג כלפייך בשוביניזם. למה התכוונת?

"דווקא בימים שבהם בארה״ב נבחרה לראשונה בהיסטוריה, סגנית נשיא, באשדוד מתפטרת מתפקידה סגנית ראש העיר, הראשונה בהיסטוריה של אשדוד ולאחר שהודחה. ארה״ב נחשבת כמובילת העולם החופשי – איפה זה שם אותנו? זה די ברור. נשים יכולות וצריכות לתרום רבות בכל מערכת ציבורית פוליטית וזהו התפקיד שלנו הלביאות לקידום שיוויון מגדרי ודוגמא אישית לנערות צעירות ולנשים בכלל. אנחנו כאן כדי להישאר ולהגביר את הייצוג הנשי במועצת העיר ובשלטון המקומי בישראל".

כנפו. שרון ביקשה לסחוט אותנו בתפקידים

עו״ד גבי כנפו ממ״ק ראש העיר: יור הקואליציה בתגובה חריפה

כנפוו: "גב׳ שרון מרק לא הודחה מתיק החינוך כממונה על גני ילדים״

״הטענה על הדחתה של שרון מרק מתיק גני הילדים בחינוך, אינה אמת ומהווה הולכת שולל והטעיה של הציבור.

עוד טרם פגישתי עם שרון מרק לדיון בהסכם הקואליציוני, הודיעה שרון לראש העיר שהיא מוותרת על תיק גני ילדים בחינוך.
בפגישתינו עשתה נסיון לסחוט תיק אחר בתמורה ואף הציבה זמן אולטימטום למימוש בקשתה.
כמובן שכיו״ר הקואליציה דחיתי את נסיון הסחיטה על הסף, כיוון שאינו עולה בקנה אחד עם היותה סיעה בת מנדט אחד בלבד, והדבר היה עלול לגרום לפריצת ההסכמים עם שטר הסיעות בקואליציה.

למרות הצער מפרישתה מהקואליציה איננו מופתעים, שכן לגב׳ מרק יש הסטוריה עשירה של בעיית יחסי אנוש וסכסוכים, שהבולט בהן היה פיצול סיעת הלביאות מיד אחרי הבחירות, ובהמשך העדר יכולת לשתף פעולה עם ראש מנהל החינוך אריה מימון, ולמיטב ידיעתינו יש לה גם יחסי עבודה מעורערים עם אור בן שמחון מנהל אגף התעשיה עליו היא ממונה.

להערכתי, הצהרותיה הפוליטיות באות לכסות על העדר כישורים לעבודת צוות ויחסי אנוש סבירים. כל זאת לצד אפס עשיה בשנתיים האחרונות מאז כניסתה לתפקיד. בגני הילדים ובקידום התעשיה והתעסוקה בעיר. והחמור ביותר מצידה של גב׳ מרק הוא עשיית פוליטיקה בשיאו של משבר הקורונה, כאשר בעלי העסקים שהיא ממונה על הסיוע להם, כורעים תחת הנטל ועוברים תקופה קשה של פגיעה כלכלית. ובמקום להכנס תחת האלונקה ולסייע להם, בחרה לעסוק בפוליטיקה קטנה. אנו מאחלים לגב׳ מרק קצת יותר יושרה ואחריות בפעילותה באופוזיציה.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן