שנה שלישית ברציפות: אשדוד ידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים

מדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, דירג ומצא כי אשדוד העיר הידידותית ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים. ראש העיר ד"ר לסרי "אשדוד מחבקת את בעלי העסקים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד היא העיר הידידותית  ביותר לעסקים קטנים ובינוניים ברשויות של מעל 150,000 תושבים, כך קובע מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, זו השנה השלישית ברציפות.

השנה דורגו 75 רשויות בהן מספר העסקים הגדול ביותר. הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו הפעם החמישית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים, וכן לנתח את ביצועיה בתחומים בהם היא פעילה. המדד מתבסס על מספר פרמטרים שנבחנים בכל רשות ובוחנים את רמת ה"ידידותיות" של הרשות לעסקים המצויים בתחומה. המדד מחלק את הרשויות לשלוש קבוצות גודל לפי מספר תושבים, שכן רשות מקומית של עד 50,000 תושבים, אינה דומה לרשות מקומית של למעלה מ-150,000 תושבים. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ביצעה השנה גם דירוג מיוחד על הפעילות שבצעו הרשויות המקומיות, בזמן משבר הקורונה, לטובת העסקים.

משרד הכלכלה: "אשדוד עיר לדוגמא בכל מה שנוגע לקידום עסקים"

 בעירייה מביעים שביעות רצון מהדירוג ומציינים כי  מדובר בהישג משמעותי לאשדוד, "שהפכה לאבן שואבת עבור עסקים בעשור האחרון".

 הדירוגים המרכיבים את המדד כוללים את נגישות המדע, ארנונה, שביעות הרצון של העסקים מהרשות הנבדקת ונגישות למכרזים.  המדדים  מראים כי אשדוד מדורגת במקום הראשון בדירוג הכללי " אשדוד היא עיר לדוגמא בכל מה שנוגע לקידום עסקים", אומרים במשרד הכלכלה. במדד 2021 המתייחס לשנת 2020 בערים הגדולות אשדוד ראשונה עם 3 נקודות בשביעות הרצון, 4 נקודות לנגישות המידע, 2 נקודות בארנונה ו- 8 נקודות במכרזים. במקום השני העיר פתח תקוה בשלישי רחובות. העיר אשקלון במקום הרביעי, וסוגרת את החמישיה הראשונה העיר ראשון לציון.

שרת הכלכלה: "הקורונה הדגישה את חשיבותו של השלטון המקומי"

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "המדד נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על העסקים הקטנים והבינוניים, החל ממועד פתיחת העסק ולאורך פעילותו מול הרשויות. העסקים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי והם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו, אולם לרשות המקומית יש השפעה ישירה על העסקים שנמצאים בה. הקורונה הדגישה את חשיבותו של השלטון המקומי וראינו כי רשויות שפעלו ועודדו את קידום העסקים הקטנים ומצאו פתרונות יצירתיים עבורם, הפכו לממשק השלטוני הראשון עבורם".

לדברי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה רן קויתי: "לרשויות המקומיות חלק מרכזי ומהותי ביכולתם של עסקים בתחומן לשגשג ולפרוח. המדד, אותו אנו עורכים זו השנה החמישית, נולד במטרה לשקף את המצב הקיים בכל רשות ולעודד את הרשויות לשפר את איכות השירותים שהן נותנות לעסקים. בשנתיים האחרונות בהן אנו מתמודדים עם משבר הקורונה, לרשויות משקל גדול יותר בסיוע לעסקים לשרוד בתחומן ולשרוד בכלל".

 ד״ר לסרי: "נמשיך לעמוד לצד בעלי העסקים גם ב-2022"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "  אשדוד מחבקת את בעלי העסקים ורואה בהם את עמוד השדרה הכלכלי של העיר ומנוע צמיחה מרכזי בכלכלת העיר. נמשיך לעמוד לצד בעלי העסקים גם ב-2022 ולסייע ככל שניתן לאור גל הקורונה החמישי והשפעתו על בעלי העסקים”.

סגן ראש העיר, כנפו: "שמחים על ההכרה וההוקרה" סגן ראש העיר עו"ד גבי כנפו, שקיבל את הפרס בשם העירייה" הזכייה השלישית ברציפות מעידה על דרך ועל מדיניות סדורה שאנחנו מנהיגים כלפי העסקים בעיר. אנו שמחים על ההכרה של משרד הכלכלה ועל ההוקרה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן