שנה וחודשיים מאסר לשוטר מג"ב שתקף את אשתו

אלחנן טויטו, שוטר מג״ב מאשדוד‫, הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המתוקן שכלל חמש עבירות של איומים ותקיפה בבת זוגו ועבירה של החזקת נשק, הוא הורשע ונידון ל-14 חודשי מאסר בפועל ופיצוי לאשתו לשעבר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע על פי הודאתו בהסדר טיעון, את שוטר מג״ב אלחנן טויטו‫, וגזר עליו 14 חודשים מאסר בפועל ועוד 3,000 שקלים פיצוי לאשתו לשעבר‫.

סטר, צבט והיכה בפניה ונפץ את משקפי הראייה שלה על פי כתב האישום המתוקן, טויטו הודה בחמש עבירות עבירת איומים כנגד בת זוגו וכן בארבע עבירות של תקיפה. בין השאר הוא הודה, במסגרת הסדר הטיעון כי היכה את בת זוגו בחדר השינה במהלך חודש ינואר 2021, צבט את בת זוגו במהלך ויכוח עד אשר נהיה לה שטף דם, סטר לה בראשה במהלך שבת חתן, היכה אותה בפניה בשנת 2017 וניפץ את משקפי הראיה שלה. עוד הודה טויטו כי במהלך שנת 2016 היכה את בת זוגו ברחוב וכן בחדר המקלחת בבית הוריה, שם הוא נתן לה אגרוף בפנים.  וכן הודה בעבירה של החזקת נשק‫.

שופטת בית המשפט בבאר שבע ענת חולתא הרשיעה את טויטו בעבירות בהן הודה‫.

בטיעונים לעונש אמרה עו״ד הדס קליין מהמחלקה לחקירת שוטרים כי יש לכבד את הסדר הטיעון‫. ״מדובר בהסדר ראוי ומאוזן בנסיבות העניין״‫, וכי התביעה שקלה את חומרת העבירות, העובדה שהעבירות כלפי בת הזוג נמשכו מספר שנים, ובכך שטויטו איים על בת הזוג כי יפגע בחייה וכן עבירת החזקת נשק וציינה כי בית המשפט מכיר בחומרת עבירה זו והקשר‫. ״בין עבירת החזקת נשק כפי שעלה בדיון הגישור, להרגשתה של המתלוננת״ ומצד שני את העובדה כי טויטו נעדר עבר פלילי, אשר היה שוטר ושירת במשטרה‫.

מנגד טען סנגורו של טויטו עו״ד אלכס גאוסקין‫, כי אכן מדובר במסכת אירועים, אך כולה נוגעת ליחסים  בינאישיים של בני הזוג וכי טויטו ובת הזוג הסדירו את הגירושין שלהם. כן ציין שטויטו נושא בגין מעשיו לא רק בעונש מאסר‫, אלא גם איבד את הקריירה שלו כשוטר ואת משפחתו ועל כן ביקש להימנע מהטלת קנס על טויטו. בנוגע להחזקת הנשק ציין עו״ד גאוסקין כי ״הקנס מתבקש על החזקת נשק שהוא קיבל כדין והחזיקו בבית שלא כדין והנשק והתחמושת, במיוחד שאנו מדברים על הנשק, מדובר בכלי אמצעי לפיזור הפגנות ולא בנשק שהוא לא חוקי״. בנוגע לדברי התביעה על תחושת בת הזוג על החזקת הנשק נטען כי טויטו החזיק נשק במסגרת תפקידו והיה חוזר איתו הביתה ולכן הטענה לא יכולה להתקבל. בנוגע לפיצוי בת הזוג נטען כי ״פיצוי בהליך פלילי כידוע לא אמור לפצות את המתלוננת, אלא כפיצוי ראשוני במסגרת שמאפשרת גם למתלוננת לאחר מכן לתבוע ככל שתחפוץ פיצוי מהנאשם״‫, ולאחר שהגיעו להסדר ביניהם כל פיצוי שיוטל על טויטו ״יחבל באפשרות שלו לחזור לחברה כאדם נורמטיבי״‫.

השופטת חולתא‫: ״ההסדר אליו הגיעו הצדדים נמצא בתחום הענישה״

השופטת חולתא קיבלה את הסדר של הצדדים‫, וציינה כי ההסדר של 14 חודשי מאסר נמצא במתחם הענישה המקובל‫, בגין העבירות שטויטו ביצע. באשר למרכיבים הכספיים‫, השופטת חולתא קיבלה את הבקשה שלא להטיל על טויטו קנס אולם לגבי הפיצוי לבת הזוג כתבה השופטת חולתא כי רכיב הפיצוי הינו הכלל ולא החריג, וזו צריכה להיות נקודת המוצא בגזירת הדין‫. ״העובדה כי קורבן העבירה יכול לתבוע את נזקיו גם בהליך אחר, אין בה כדי להשליך על עצם החובה של בית המשפט לקבוע רכיב של פיצוי במסגרת גזר הדין״ אם זאת מאחר ואין בפני בית המשפט נתונים לגבי הנזק בפועל הפיצוי יהיה סמלי. לפיכך קבעה השופטת חולתא כי טויטו ירצה 14 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצר‫,מאסר על תנאי ופיצוי בסך 3,000 שקלים לבת זוגו לשעבר‫.

עו"ד הדס קליין מסרה כי "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש והטיל על הנאשם עונש שיש בו כדי להרתיע את הנאשם ואת הציבור. מח"ש תמשיך לפעול בנחישות בחשיפת עבירות וטיפול בהן, וכן בהשמעת קולם של נפגעים ונפגעות בבית המשפט". התיק נחקר על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן