"שמח שתוכנית מחיר למשתכן בוטל מאחר ונתנה פתרון חלקי למצוקת הדיור"

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "מחיר למשתכן פנתה רק לזוגות הצעירים בעוד ששאר האוכלוסיה נותרה ללא פיתרון. היא לא הצליחה להוריד את מחירי הדירות ולא להוסיף מספיק דירות לשוק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שר השיכון הנכנס יעקב ליצמן ביטל בתחילת החודש את תוכנית מחיר למשתכן שהופעלה בשוק הנדל"ן הישראלי מסוף דצמבר 2015, והביא לאישור הממשלה תוכנית חדשה שמעדיפה את הפריפריה של המדינה.

תוכנית ליצמן כוללת שני שינויים מרכזיים לעומת מחיר למשתכן: ראשית, את מחיר הדירה תקבע המדינה ולא חברות הבנייה; ושנית, באזורי הפריפריה תוגדל גובה ההנחה שיקבלו רוכשי הדירות, ומנגד שכונות יוקרה לא יכללו בתוכנית. בשכונות יוקרה הכוונה לאזורים שבהם מחירי הדירות הם 2.5-3 מיליון שקל – ובהם המדינה תשווק מגרשים במכרז לכל המרבה במחיר, והזוכים יוכלו למכור דירות במחירי שוק מלאים.

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד, הגיב לביטול מחיר למשתכן ואמר כי "טוב שהתוכנית בוטלה, היא נתנה פיתרון חלקי ובעייתי, לקבוצה מאוד מאוד מצומצמת באוכלוסיה. מחיר למשתכן לקחה בחשבון רק את הזוגות הצעירים בעוד ששאר חלקי האוכלוסיה לא קיבלו שום פיתרון לבעיות הדיור שלהם. הזוגות הצעירים מהווים אחוזים בודדים בלבד מסך הביקושים לדירות, אך למרות זאת התייחסו אליהם כאל כלל הביקושים והתייחסו רק אליהם בתוכנית הממשלתית, זרקו הצידה את כל הכלים הממשלתיים והפעילו רק את מחיר למשתכן בניסיון להוזיל את מחירי הדירות, אך זה לא הצליח, לא להוריד את המחירים וגם לא להוסיף מספיק דירות לשוק. ובאופן כללי – מחיר למשתכן לא הצליחה לפתור את מצוקת הדיור הכללית".

בן עזרי הוסיף, כי "אני שמח שמחיר למשתכן במתכונתה הנוכחית בוטלה, ואני מקווה מאוד שהצעדים החדשים של הממשלה לטיפול בשוק הדיור יביאו פתרון מגוון יותר לקהל רחב יותר של האוכלוסיה – גם לזוגות הצעירים, גם למשפרי הדיור, גם לעולים חדשים ולפלחים אחרים בעם. אני מקווה שבתהליך הזה יהיה פתרון לכלל המשק – זו הדרך היחידה למתן את עליות המחירים ולענות על כל הביקושים לדיור. אי אפשר לתת פתרון רק לחלק מהאוכלוסיה ולהשאיר את כל השאר ללא מענה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן