"ברק סרי הוא ראש העיר הבא של אשדוד. טוב יעשה יחיאל לסרי אם ישכיל שהגיע הזמן לפרוש בכבוד"

עד 2018 ליאון בן לולו, כיום ראש אגף בהסתדרות הכללית, ומבכירי הליכוד היה מחובר ותומך של ראש העיר  ד"ר יחיאל לסרי, שימש כסגנו וכראש מטה שלו בבחירות האחרונות וסייע לו להיבחר לראשות העיר בפעם השלישית . בבחירות אלה הוא עבר צד: תומך נלהב של המועמד לראשות העיר, ברק סרי "דם חדש, נגיש, אכפתי, נמרץ שייבחר לראשות העיר ויהיה ראש עיר טוב" ועל לסרי: "מציע לו לפרוש בכבוד . לסרי לא יהיה ראש העיר הבא, נקודה. עומד בראש שלטון מאיים ונקמן ובחמש ונכשל בעשייה בכל התחומים" מטה לסרי:"בן לולו מודר על ידי ראש העיר – הוא גם מעולם לא באמת תמך בו ולא היה חלק מהמטה שלו.הפעם הוא ביקש להצטרף לסייע למטה הבחירות של ד"ר לסרי, אך הוא נדחה בנימוס" ראיון עצבני במיוחד

מעריך: "לסרי לא יתמודד".
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. ליאון בן לולו, מכיר אותך כפקח  עירייה שטיפס בתפקיד והפך למנהל מחלקת הפיקוח, נבחר לראשות ועד העובדים, נבחר לחבר מוצעה, סגן ראש העיר אשדוד והיום משמש כראש אגף בהסתדרות הכללית לצמצום באבטלה. מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול?

"אני מזמן  נמצא איפה שאני רוצה להיות. הגעתי לאן שרציתי, כמו שציינת. הייתי יו"ר ועד סגן ראש עיר במשך שתי קדנציות, וכיום אני מצוי בעשייה מבורכת לכלל תושבי המדינה בהסתדרות הכללית. ככה שאין לי טענות והכל טוב"

ש. להיבחר לראשות העיר אשדוד, זו שאיפה שלך?

"לא. זהו. את הקטע המוניציפלי, סגנות וכאלה מיציתי. לא ראשות ולא תראה אותי באף רשימה"

ש. אבל עכשיו כן חזרת, במפתיע, כראש המטה של המועמד לראשות העיר, ברק סרי ?

"באופן מסיבי, מלא ושלם אכן אני תומך בברק סרי. אני מנהל המטה שלו, ואני נותן כאן הצהרה: ברק הוא ראש העיר הבא של העיר אשדוד. טוב יעשה יחיאל לסרי אם ישכיל שהגיע הזמן לפרוש בכבוד. זה לא פסול בכלל. לא צריך שמישהו אחר יגיד לו 'לך'. הוא ייצא גדול. היה 10 שנים סגן ראש עיר  ו15 שנה ראש עיר. אנשים מתעייפים וגם הוא התעייף, שייצא כעת כשכוחו במותנו וכבודו איתו וייאפשר לאחרים עם דם חדש, להצעיד ולקדם את העיר, שחשובה לכולם וגם לו בוודאי. וזו גם אמירה שלי וגם הצעה"

ש. ולפני שתגיד למה אתה חושב ככה, היית מנהל המטה בבחירות האחרונות של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. מה קרה?

"בשלב מסויים סיימתי את תפקידי כסגן ראש העיר ועשיתי הפסקה של 5 שנים ונכנסתי גם לעסקים. זה מאוד מצא חן בעיני ובין לבין נכנסתי לעבודה בהסתדרות הכללית, וגם שם מאוד מוצא חן בעיני. אני מסייע למפעלים ולצמצום האבטלה. ככל שחלפו השנים העיר אשדוד גדלה אבל לצערי, לא ממש התקדמה, וזה חורה לי מאוד. אני חושב שבאמת ובתמים שהגיע הזמן להחליף את השלטון. השלטון הזה של לסרי וחבורתו, הוא אפל, נקמני, מפחיד, מאיים ואם היו לי מילים יותר קשות הייתי אומר לך".

מטה לסרי:"בן לולו זה הפוליטיקה של פעם שאותה יחיאל לסרי החל לנקות כבר עם הבחרו לראשות העיר. זוהי פוליטיקה שעכשיו מנסים להחזיר לאשדוד באמצעות בעלי הון ופוליטיקאים של פעם שמבקשים להשתלט על העיר".

ש. אבל אתה שימשת כסגנו וניהלת בבחירות האחרונות את המטה שלו, וקיבלת כמעט כל מה שביקשת ממנו?

"זה לא נכון ולא מדויק מה שאמרת. בהתחלה אכן קיבלתי ממנו תמיכה וככל שהתקדמנו היה מי שדאג להכשיל דברים מולי. באותה תקופה גם היה יחס מאיים כלפי עובדים ונקמנות ועוד ועוד אבל אז עוד יכולתי להמעיט בחלק ניכר מהמקרים ולמנוע נקמנות. היום, אין הגנה לכלל העובדים. יש 5 אלף עובדי עירייה עם הגמלאים. העירייה היא המעסיק הגדול ביותר באשדוד.זה גוף ענק והוא מבוהל ומדוכא ולכן אני חושב שצריך להחליף את השלטון"

ש. אתה אומר סביבתו מאיימת. והוא באמת כזה: מפחיד, מאיים ונקמן?

"יחיאל אמר לי פעם משפט אחד ואני מאמין לו:  'קח בחשבון' הוא אמר לי 'שאני יודע מה שקורה וכל מה שקורה, זה בהנחייה שלי'. היו לי לא מעט פגישות איתו. היינו נפגשים אחת לחודש, והייתי מעיר ומאיר לו בהרבה נושאים. אחת הדרישות שלי ממנו הייתה, למשל, שיפסיק לעלות במעלית עם מפתח ישירות לקומה 5 .  אני חושב שאם ראש עיר בא לעבודה ועולה במעלית לא צריך שזה יהיה בבידוד. הוא צריך להתחכך עם העובדים"

ש. ואיך הוא הגיב?

"שהוא יחשוב על זה באופן חיובי. לדעתי, כניראה שמישהו אחרי בא ופסל לו את הרעיון"

ש. אם נניח שזה שלטון נקמני ומאיים כפי שאתה אומר. את התושבים בעיר זה לא מעניין אם העיר מתנהלת. לסרי בנה בית חולים, אמפי, משכן, חופים נהדרים בנייה ברחבי העיר..

"אז אם יש משכן, בית חולים ואמפי זה אומר שהעיר מנוהלת?. אתה יודע שבכל שנות שלטונו יש הגירה שלילית חמורה. של תושבים שעוזבים את העיר. אלה הצעירים, הילדים שלנו, שלא מצליחים לרכוש דירה. שלא לדבר חוסר בתעסוקה. בית חולים וכל השאר זה חלק מבניית עיר, אבל מה עם שאר החלקים? הכל בקריסה".

בן ללו:"אני חושב שבאמת ובתמים שהגיע הזמן להחליף את השלטון. השלטון הזה של לסרי וחבורתו, הוא אפל, נקמני, מפחיד, מאיים ואם היו לי מילים יותר קשות הייתי אומר לך".

ש. משבר דיור, יוקר מחיה, וריביות גבוהות. זו לא בעיה ממשלתית ארצית?

"מה ממשלתית? הצעירים בורחים לגן יבנה,  אשקלון ,יבנה . אז למה עד כה, אין את פרויקט מחיר למשתכן?. הבטחות היו ויש. הגירה שלילית, קשורה למי שמנהל את העיר, על כל המשתמע. גם לא נפתחו מפעלים חדשים, ואין הייטק בעיר כבר שנים. הבנייה התמעטה. אני מכיר את השוק ויודע שאין למשל, התנייה לקבלנים,  ויזמים בעיר שבונים דירות, לבנות דירות קטנות לזוגות צעירים במחירים שפויים, ואם יש כזו דרישה ובכל זאת לא בונים אז על אחת כמה וכה, שזה בכלל הזוי. תראה את השכונות הישנות. קטסטרופה. בעיר יש מצב סוציו אקונומי נמוך, פשיעה והזנחה ואני נוגע בקוצו של יוד. עוד דבר שמכעיס: קח צמרת הפקידים בעירייה, למה צריך לייבא אותם מחוץ לעיר?. מה עם הכוחות ומוחות שיש בעיר?. תסתכל מה קרה עם פרויקט התחבורה, הרי ווי. כישלון מוחלט. לשבחו של צילקר המנוח, ייאמר שהוא תכנן ובנה את העיר עם כבישים רחבים לתנועה. פרויקט אחד החזיר אותנו אחורה. לראש עיר יש כוח גדול ואם יש דברים יטובים זה לזכותו ואם יש כישלונות זה רק הוא"

ש. ואיך פותרים את הבעיה הזו לטעמך?

"היה תקציב ענק של מעל 600 מיליון שקלים לפרויקט הזה. היו צריכים להביא אנשי מקצוע שיתכננו נכון. כל מי שנגע בזה כשל. חלקם אף מודים בחצי פה שזה היה כשלון. יש תכניות לתקן את המצב וברק סרי המועמד לראשות העיר הציג את הפתרונות. למשל, לאפשר להסעות פרטיות ומוניות לנוע על הציר הציבורי"

ש. תגיד, מה עושה, לדעתך, את ברק סרי, יועץ בכיר ומיוחד, איש ברוך כישרונות, אבל נעדר עשייה מוניציפלית, מתאים לראשות עיר?

"ברק הוא יליד העיר, גדל בחיק משפחה מאוד מעורבת בעשייה ובפוליטיקה. אביו, אבינועם ,שימש סגן ראש עיר המון שנים, והיה שותף מלא בבניית העיר ביחד עם ראש העיר צבי צילקר ז"ל. ברק בעצמו התנהל בהרבה מאוד משרדי ממשלה והיה יועץ של שורת שרים בכירים: ביטחון, בטחון פנים, פנים ועוד. היה במקומות הנכונים ובצמתים הכי רגישים. יש לו את היכולת להתחבר ולטפח קשרים בצורה פנומלית. אני מזכיר לך שכל משרד ממשלתי משיק לרשויות מקומיות. ואם תוסיף לזה שברק גם צעיר יותר, נמרץ ועם ברק בעיניים, נגיש לכולם, ואיש בעל כושר התחברות לכולם זה כן עושה אותו מתאים. יש לו ידע נרחב בפוליטיקה, באנשים בחיבורים נכונים וקשרים טובים, כל עיר תתברך באיש כזה ואני מאמין בו. ותרשה לי להיות צנוע ולומר ראיתי בחיי הרבה פוליטיקאים ומועמדים. הוא הטוב שיש כעת לאשדוד".

 ש. טוב ,אבל הוא צריך להיבחר אתה יודע?

"ברור והוא ייבחר, והוא יהיה ראש העיר הבא של העיר אשדוד, ויהיה ראש עיר טוב"

ש. עד כדי כך אתה טוען, שהוא יביס את לסרי?

"חד וחלק. לסרי לא יהיה ראש העיר. זה נגמר. אני מסתובב בעיר,  והאימרה שאני שומע: 'לא משנה מי, אבל לא לסרי'. אני פונה לאנשים ולפני השאלה אמרו לי 'ליאון נבוא איתך אבל לא ליחיאל'. הוא והסביבה שלו בנו סביבה עוינת במעגלים שלהם, הקרובים והרחוקים. לא תמצא היום שכאלה יגוננו עליהם. חברים הכי טובים שלו כבר לא איתו, עברו אלינו. מתפקדי הליכוד לא איתו. אנשי המטה שניהלו איתי את המטה שלו לא איתו. התושבים לא איתו. העובדים לשמחתי לא חוששים ורוצים לעבוד בגלוי ואני עוצר בעדם כדי שחלילה לא ייפגעו ולסרי יודע הכי טוב את זה"

ש. אתה מתאר הפסד כשברקע מפרסמים סקרים שדווקא הוא כן ייבחר?

"אז גם לנו סקרים שמראים שברק עולה משבוע לשעבורא ובוא אני יאמר לך את הדבר הבא: יחיאל לסרי לא יתמודד בכלל. הוא לא יכול להכריז כעת, אבל זה יגיע. לא נשארו לו תומכים ולא אנשי מטה.  תראה במערכה הקודמת הקבוצה של יחיאל, פתחו מטות בבתים של עובדי עירייה. זה לא יקרה עוד הפעם"

ש. אבל אתה היית שותף לזה אם כך היית ראש מטה שלו.

"בעוונותיי זה נכון, ולמרות שהייתי בן הבודדים שטענתי, שזה לא כשר וזה יכול לפגוע בנו ובעובדים בעיקר. היינו על הקצה ממש ובקושי הוא נבחר . אם היינו מפסידים העובדים האלה היו משלמים מחיר".

ש. נדמה לי שאתה בפלונטר בסיפור של התמיכה בברק?

"איזה פלונטר?"

ש. פורסם שאחיך דניאל בן לולו שוקל לרוץ לראשות העיר. במי תתמוך?

"הציעו לאחי דניאל בן לולו לרוץ. אחי עשה דברים ברמה הארצית וברמה העירונית ודיברתי איתו. לא קרה מעולם שדרכו של דני ושלי נפרדו במערכות בחירות  כאלה ואחרות ולא קרה מעולם שעבדנו האחד נגד השני, וזה לא יקרה לעולם. דיברתי איתו ואני אומר לך שדני לא יעשה בחיים משהו שנוגד את דעתי או דרכי הפוליטית".

ש. יש סיכוי שנראה את דניאל מקום שני?

"לא. ממש לא. דני משמש כמנכל קק"ל בבלגיה צרפת ומרוקו וכעת הוא שם"

ש. מה לגבי שגריר במרוקו?

"היה מאוד מתאים לו, וזה החלום שלו. לסגור מעגל. הוא נטולד שם מכיר את המדינה ועובד שם"

ש. ואתה? תהיה ברשימה של ברק?

"לא תראה אותי בשום רשימה. לא עכשיו ולא בעתיד. עשיתי  תפקיד של סגן ראש עיר וזהו. סיימנו ואני נשאר בהסתדרות"  

ש. וחוץ מסרי ולסרי יש עוד מועמדים: עו"ד הלן גלבר, שמתחזקת מאוד, שמעון כצנלסון, שועל לא קטן, אלי לחמני, אלי נכט,  חנוך דרך?

"נכון לא פשוט אבל יש ויהיו חיבורים עתידיים ולא נרחיב בעניין"

ש. למה שלא, תרחיב זה מעניין..

"יהיו חיבורים חלקם מפתיעים חלקם פחות. אני  לא אמור להכריז לך עליהם. מי שיכול ורשאי הוא ברק סרי. . אני אומר שכן. מי מה ומתי ברק יצהיר לא אני. אני מאמין שתראיין אותו והוא יגיד לך. אני יכול לומר שיהיו חיבורים. אני ניהלתי מערכות בחירות ובמערכת זו אני מגלה, שאני לא צריך לעבוד קשה כדי לשכנע לגבי ברק סרי. נכון שחובת ההוכחה תהיה על ברק, ואני רואה שהוא משהו אחר. איש עם דם חדש, עם ברק בעיניים ורעב לעשייה. הוא בא לעבוד . עבודה בחיים לא חסר לו, ובאיזה מקום הוא מרגיש שזו שליחות שלו לעיר אשדוד. הוא יכול להתברג איפה שהוא רוצה. בתקשורת, בפוליטיקה הארצית, בכל משרד ממשלתי, ובכל זאת בחר את הנישה, הקשה והתובענית".

ש. מה יהיה עם הליכוד באשדוד. יתפצל?

"הליכוד באשדוד ייתפצל ואתה תגלה עוד מעט שהרוב המוחלט של מתפקיד הליכוד יהיה עם ברק סרי. כי מכל המתמודדים אין לליכוד חיבורים פוליטיים בקטע של הליכוד"

ש. הליכוד יתמוך בלסרי.

"או שכן או שלא."

ש. מה לא? יש ועדה מוניציפלית חדשה בשליטה שלך נתניהו, שנחשב למקורב ללסרי

"אבל יש בעיה עם גבי כנפו, שהוא לא מהליכוד והוא סדין אדום של ביבי בגלל שהוא מקורב לגדעון סער שנוא נפשו של ביבי. ואם הם יקבלו החלטה לתת להם תקציב ותמיכה, אתה חושב שמישהו בוועדה יגידו למתפקדים במי להצביע? מי שיחליט זה מי שפקד אותם"

ש. את החרדים אתה מכיר שימשת איתם בקואליציה. אם הם יתמכו בברק שוב נהיה באותה עמדה. שהחרדים שולטים.

"המבנה של העיר בנוי מקבוצות אתניות ואת זה אף אחד לא יכול לשנות. החרדים הם תושבים לכל דבר ועניין, והם אכפתיים ובאים להצביע באחוזים גבוהים, ויש להם גם זכויות  וגם חובות, ומה לעשות שבעיר אשדוד יש להם משקל רב. גם היום החרדים במועצה והם לא מנהלים את העיר.  אני לא פוסל חרדים. בכלל לא, וכמו שיש חרדים יש עולים, וגם להם מגיע ייצוג והם לא פסולים ויש את כל השאר. העיר היא קיבוץ  גלויות אחד גדול וזה טוב".

ש. אולי חרדים לא מנהלים, אבל קובעים למשל שלא יהיה גלגל ענק בשבת ולא קנאטרי בשבת?

"הייתי סגן ראש עיר והתמודדנו עם מחלוקות כאלה ואחרות. בחלק הובלנו לכיוון כזה, ובחלק אחר לא הצלחנו. באשדוד יש שנים רבות סטטוס קוו. החופים בשבת פתוחים, בתי קפה, מסעדות. ויש מקומות סגורים במוקמות של חרדים, ובסך הכל החיים מתנהלים בסדר ואת זה צריך לשמר. יש מקום לכולם"

מסיעת ״אשדוד בתנופה״ נמסר:

"בן לולו זה הפוליטיקה של פעם שאותה יחיאל לסרי החל לנקות כבר עם הבחרו לראשות העיר. זוהי פוליטיקה שעכשיו מנסים להחזיר לאשדוד באמצעות בעלי הון ופוליטיקאים של פעם שמבקשים להשתלט על העיר.

חשוב לציין מאחר ובן לולו (כפוליטיקאי של פעם) מודר על ידי ראש העיר – הוא גם מעולם לא באמת תמך בו ולא היה חלק מהמטה שלו.
נכון שהפעם הוא ביקש להצטרף לסייע למטה הבחירות של ד"ר לסרי, אך הוא נדחה בנימוס.

מהניסיון וההכרות שלנו – בן לולו זה פוליטיקאי שעובד או "עוזר" תמורת סל דרישות שהוא מציב – עבורו ועבור בני משפחתו.
כמו בן לולו, רבים במטה ברק סרי ובמטות אחרים כבר בונים הרים וגבעות איך לחלק את השלל ביום שאחרי אולם ד"ר לסרי התחייב להמשיך לשמור על העיר מפני ההשתלטות העוינת של הפוליטיקה של פעם, מפני אינטרסים כלכליים של אלו שחומדים את העיר ומציבים מועמדים לראשות העיר מטעמם.
בעלי הון משקיעים מיליוני שקלים רבים כדי להזיז את יחיאל מתפקידו כשומר הסף של העיר אשדוד. אחד האמצעים להזיז אותו או להרתיע אותו מלהמשיך לשמור על הבית, הם גם קניית אנשים, קניית אנשי תקשורת ואפילו אמצעי תקשורת ולו רק כדי שיפיצו דברי ההבל על דר׳ לסרי במטרה להמאיס אותו על הציבור בעיר אשדוד.

אולם גם אותם מיליונים וסכומי הכסף הבלתי מוגבלים שנשפכים על ידיבעלי עניין בעיר, למטרה זו, לא יצליחו לטשטש את עיני הציבור מהעובדה שאשדוד תחת דר׳ לסרי הפכה לעיר הכי ערכית והכי הנקייה (בכל המובנים) בישראל ולאחת הערים החכמות, המצליחות, והמובילות בישראל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן