שירן על הגל

מדור הספורט של "השבוע באשדוד" ממשיך לתת במה לענפי המים הפתוחים. והשבוע, ראיון עם שירן בוחבוט דהן, גולשת והבעלים של מועדון הגלישה 'ליגל' ("עיירה קטנה בתוך אשדוד")

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממשיכים בכל הכוח לסקר את ענפי הגלישה השונים בעיר אשדוד, הידועה בחופי הים המופלאים שלה. הפעם כתבנו שוחח עם שירן, מדריכת גלישה, גולשת ותיקה והבעלים של מועדון הגלישה 'ליגל', הנמצא בחוף התאילנדי באשדוד. בראיון אופטימי ומעניין, היא מציגה בפנינו את עצמה, מספרת  בגאווה על קהילת הגולשים האשדודים, מספקת טיפים לגולשים צעירים ובכך מנסה למשוך עוד ועוד גולשים וגולשות לים.

שלום שירן. תספרי על עצמך בבקשה.

"שירן בוחבוט דהן, בת 37, אמא להילי בת ה- 10 ואמה בת ה-7. נולדתי באשדוד למשפחה שמחוברת לים בצורה טוטאלית. אבא מציל לשעבר, דייג, צוללן וסקייפר, שדאג שנהיה כמה שיותר בים".

מה הקשר שלך לעיר אשדוד?

אני תמיד אומרת שיש עיירה קטנה בתוך אשדוד, שנקראת 'ליגל'. התושבים שלהם אנשי ים, גולשים, שחיינים, צוללנים ולא רק. עיירת ליגל שכזו. אשדוד בשבילי זאת עיר ים והקשר ביני לבין הים הוא הדוק במיוחד. לא הייתי רואה את עצמי בעיר אחרת. הבנות שלי גדלות להיות גולשות ונכנסות לתרבות של אהבת הים וכבוד לסביבה הטבעית, מבחינתי זו הגשמת חלום".

איך הגעת להיות מדריכת גלישה?

"אני הבעלים של מועדון הגלישה, חנות הגלישה ומסעדת 'ליגל תרבות ים'. התחלתי להבין שזה הכיוון שלי בערך בגיל 20 והלכתי לקורס מדריכי גלישה במכון וינגייט, בשנת 2007. כיום אני מנהלת את קייטנות הגלישה והחוגים בעיקר, אך בנוסף, מעבירה הדרכות לקבוצות בגלישת גלים וחתירה על 'סאפ'. משלבת אימוני כושר בים ושיעורים פרטיים לכל הגילאים ובכל עונות השנה. אני חושבת שהמטרה שלי זה לגרום לאנשים להרגיש תחושת נוחות כשהם בים. להכיר להם עולם חדש שאולי נפתח להם בגיל 40-50… זה שינה להרבה אנשים את כל דרך החיים שלהם. המועדון מספק מגוון של אפשרויות ימיות לילדים מגיל 7 עד בוגרים בגילאי 77. קייטנות, חוגים נפרדים לילדים ובוגרים, מנויים במועדון גלישה, אחסנת ציוד, מכירת ציוד גלישה וסאפ, אירועים ועוד".

איך זה בשבילך להיות חברה בקהילת הגולשים של אשדוד? תספרי בקצרה על התפתחות תרבות הגלישה בעיר.

"לקהילת הגולשים יש שפה משלה, סטייל משלה ותרבות ייחודית משלה, זר לא יבין. בים כל אחד לעצמו, זה ספורט מאוד עוצמתי וכל אחד יכול להוכיח את היכולות שלו. הקושי הוא שיש הרבה גולשים ומעט גלים ולכן מאוד קל למצוא את עצמך כועס על מישהו ש"גנב" או הרס לך איזה גל מושלם. ההתפתחות באשדוד היא בגדילה מטורפת. הייתה תערוכת גולשים ברמה בינלאומית, בבית אריה קלנג, שבאמת הראתה את ההתפתחות של העולם הזה. ראש העיר שלנו מאוד אוהב את הקהילה ועוזר לנו בתחרויות גלישה ואירועים כמו 'יום הגלישה הבינלאומי' ועוד רבים. הגלישה נותנת נופך מטורף לעיר שלנו".

האם השתתפת בתחרויות גלישה? מה הישג השיא שלך?

"השתתפתי בתחרויות מקומיות יותר, זכיתי בשנת 2012 ו -2016 בתחרות לזכר גילי שניאור ז"ל, ותחרות ה – "open" של הנשים".

מה תמליצי לגולשים צעירים?

"אמליץ לגולשים הצעירים ובעיקר למתחילים: לכבד את הגולשים הותיקים במים! להכיר את חוקי הגלישה בכדי למנוע תאונות במים (ממש כמו בכביש). לא לגלוש לבד אף פעם. ולא להתייאש. זה ספורט לא פשוט ומאתגר, אבל ברגע שהוא נכנס ללב הוא לא יוצא לעולם".

לסיום, מה תרצי לאחל לתושבי אשדוד לקראת שבת המלכה?

"לסיום, אני מאחלת לתושבי אשדוד להנות מכל רגע בחיים. בטוחה שהגל הגדול הזה יעבור והכי חשוב, זה להשאיר את הראש מעל המים, לנשום ולהירגע. שיהיה לכם שבת שלום, מחכה לכם בים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן