שירות לאומי מיוחד ומרגש

השבוע, התקיים סיור מרגש במיוחד של ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי יחד עם האגודה להתנדבות בניהולו של ירון לוץ בפרויקט 'עלי' מבית עמותת 'עלה מוריה' בקריית החינוך גבעת ושינגטון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הביקור התקיים במעמד ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי־אזרחי; ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות; יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון; שמעון רבינוביץ' חבר הנהלה בעמותת 'עלה מוריה'; נעמה סודקביץ', מנהלת עמותת עלה מוריה; צוותי הארגונים ובנות תוכנית 'עלי'.

תכנית 'עלי', בניהולה של הילה חמד, היא מכינה לחיים עצמאים לבנות עם מוגבלות בתפקוד גבוה בשילוב שירות לאומי ומדרשה תורנית המתקיימת בקריית החינוך גבעת וושינגטון. התוכנית  בשיתוף מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה, מלווה על ידי צוות רב מקצועי מומחה, הכולל  מנהלת, מרפאה בעיסוק ועובדת סוציאלית ומותאמת לבנות על הרצף האוטיסטי, הנמכה קוגניטיבית ומתחום השיקום.

במסגרת הביקור, סיפרו בנות 'עלי' על החוויה המשמעותית שמעניקה להן התוכנית כבנות שירות שתורמות לחברה במעונות יום, גני ילדים, בתי ספר, בתי אבות, ספריות, בתי מרקחת ועוד. יחד עם זאת נתרמות בעצמן מבנות שירות לאומי וצוות שמלווה אותן ודואג לכל צרכיהן. הן סיפרו בהתרגשות על היותן עצמאיות בדירת השירות ועל אהבתן לקהילה בגבעת ושינגטון. בנוסף, סיפרו הבנות על הלימוד המהנה במדרשת 'אורות עציון', בראשות הרב עוזי ביננפלד, השוכנת גם היא בגבעה- השיעורים המרתקים, החברותות עם בנות המדרשה, השבתות השמחות והטיולים הכיפיים.

ראובן פינסקי, מנכ"ל השירות הלאומי: "הדובדבן שבקצפת של הסיור היה הביקור בפרויקט 'עלי' שבגבעת וושינגטון. בנות שירות על הספקטרום האוטיסטי ומחלות אחרות שמתנדבות בשירות הלאומי מלוות בצורה מעוררת הערכה ופשוט משנות את העולם ואת המודעות לאנשים עם מגבלה. שיתוף הפעולה המרובע בין עמותת 'עלה מוריה', מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה, האגודה להתנדבות וגבעת ושינגטון הוא חלוצי, מעורר השראה ומהווה מודל לחיקוי עבורנו״.

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "המפגש המרגש עם בנות פרויקט "עלי" הוכיח עד כמה חשוב ונדרש השילוב של אנשים עם מוגבלויות בשירות הלאומי. בנות "עלי" המקסימות תורמות ונתרמות כאחד- מצד אחד הן מסייעות לארגונים ולמוסדות במסגרת שירותן ומצד שני מלוות אותן בנות שירות ותומכות בהן כשהן חוזרות לשגרת יומן בדירת השירות״.

יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון: "פרויקט 'עלי' הוא אחד הפרויקטים המיוחדים שהקמנו כאן בגבעת ושינגטון. לראות את הבנות המדהימות מתקדמות ומתפתחות, מתנהלות באופן עצמאי ומשתלבות בקהילה שלנו באופן שוויוני ומכיל מוכיח לנו כל יום מחדש עד כמה הרצון קובע את היכולת. זו השנה הרביעית של הפרויקט שהתחיל עם מספר בנות בודדות וכיום גרות כאן כ- 30 בנות כחלק אינטגרלי מהקהילה שלנו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן