שיווק ברשתות החברתיות בשנת 2023

צילום: shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרשתות החברתיות נכנסו לתוך חיינו בסערה  בשנת 2004 עם הקמתה של פייסבוק והפכו במרוצת השנים לחלק בלתי נפרד מחיינו בכל תחומי החיים. כיום, כאשר מדברים על תחום הרשתות החברתיות, מדברים על מספר הולך וגדל של רשתות חברתיות מובילות עם מספר עצום של משתמשים בכל רחבי העולם ועל מספר לא מבוטל של רשתות חברתיות קטנות יותר המותאמות לקהלי נישה.  ברשימת הרשתות החברתיות הגדולות והמובילות ניתן למצוא את פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר, יו טיוב ו-לינקדאין, שבכל אחת מהן תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות למטרות שיווק ופרסום. 

שיווק ברשתות החברתיות – כל היתרונות

השיווק ברשתות החברתיות מהווה חלק בלתי נפרד מתחם השיווק הדיגיטלי והוא מבוסס על אפשרויות פרסום שונות המוצעות לכם בחינם ובאופן ממומן בכל אחת מהרשתות החברתיות. בשלב הראשון, נציין את העובדה שכל מפרסם יכול לפתוח דף עסקי בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות ולנהל בכוחות עצמו ו/או באמצעות אנשי מקצוע את העמוד למגוון רחב של מטרות שיווקיות ברמה השוטפת. מעבר לכך, תוכלו לבסס את פעילותכם השיווקית ברשתות החברתיות על מערכות הפרסום המובנות של כל אחת מהרשתות, ובתוך כך, לייצר לעצמכם קמפיינים ממומנים ברשת חברתית כזו או אחרת. 

בשני המקרים, שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות הכוללים בין היתר:

  • חשיפה ממוקדת לקהלי יעד רלוונטיים – אחד מהיתרונות הגדולים של כל רשת חברתית טמון בעובדה שהפעילות השיווקית בה מאפשרת לכם להגדיר מלכתחילה את מאפייני קהל היעד הרלוונטי לכם ולייצר מהלכים שיווקיים הפונים אך ורק לאותם קהלים. 
  • הרחבת מעגל הלקוחות הפוטנציאליים באופן תדיר וקבוע – השימוש ברשתות החברתיות השונות מאפשר לכם למעשה להגיע לכמות גדולה של קהלים בכל פעם מחדש, ובתוך כך, להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בכל רגע נתון. 
  • אינטראקציה עם קהל הגולשים – בניגוד לאפיקי מדיה מסורתיים בהם לא התקיימה כל אינטראקציה עם קהל היעד, שיווק ברשתות החברתיות מאפשר לכם לייצר מערכת יחסים מיידית עם קהל המשתמשים, ובתוך כך, להגביר את המעורבות שלהם מולכם. 
  • מערכות פרסום מובנות עם מגוון רחב של כלי עזר לשיפור תוצאות הקמפיינים – כל רשת חברתית מובילה, מאפשרת לכם להסתייע במערכת פרסום מובנית באמצעותה תוכלו להגדיר את מאפייני הקמפיין הנחוץ לכם ולפלח בצורה המדויקת ביותר את קהלי המטרה הרלוונטיים. כמו כן, תוכלו להגדיר את מסגרת התקציב העומד לרשותכם לצרכי פרסום ממומן ולבחון את תוצאות הקמפיינים באמצעות פיצ'רים ייעודיים לצורך כך בזמן אמת. 

וזאת לצד יתרונות נוספים האופייניים לכל רשת חברתית כזו או אחרת. 

שיווק באמצעות הרשתות החברתיות – למי זה מומלץ? 

כיום, כל סוגי העסקים והמפרסמים עושים שימוש כזה או אחר ברשתות החברתיות, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה: קהל היעד של כל העסקים והמפרסמים הם משתמשי הרשתות החברתיות השונות. לפיכך, השימוש ברשתות החברתיות לצרכי שיווק, פרסום וקידום עסקים, מומלץ ואף הכרחי לכל בית עסק ויזמות עסקית בכל סדר גודל, וזאת ללא קשר לתקציב הפרסום העומד לרשות בית העסק. 

שיווק ברשת חברתית – לבד או באמצעות אנשי מקצוע? 

שיווק ברשתות החברתיות מייצר מדי יום טרנדים בכל תחומי החיים ומאפשר למעשה לכל מפרסם לייצר את הטרנד הבא במידה והוא יעשה שימוש מושכל ונכון בכל אמצעי הפרסום העומדים לרשותו וביכולות הקריאטיביות של אנשי המקצוע המנהלים בעבורו את הקמפיין. כפועל יוצא מכך, מומלץ להסתייע בשירותיה של סוכנות דיגיטל בעלת היכרות מעמיקה עם תחום השיווק הדיגיטלי בכלל ותחום הסושיאל מדיה בפרט. באופן זה, תוכלו לבסס את מעמדכם ברשת החברתית הרלוונטית לכם גם באמצעות ניהול נכון של הדף העסקי ברמה השוטפת וגם באמצעות תכנון מיטבי של הקמפיינים הפרסומיים שלכם ברשת החברתית. בשלב זה חשוב לציין שפעילות נכונה גם בתקציבים נמוכים יחסית, יכולה לייצר עבורכם תהודה גדולה ולהשיג את המטרה שלשמה החלטתם לשווק את עצמכם ברשתות החברתיות. 

דגשים מקצועיים לשיווק נכון ברשתות החברתיות בשנת 2023

אם גם מתעניינים בפעילות שיווקית ברשתות החברתיות, זה הזמן להכיר את הדגשים המקצועיים החשובים ביותר לשיווק נכון ברשתות החברתיות במהלך השנה הקרובה, וביניהם: 

  • חלקו את עוגת התקציב לנתחים שווים לכל רשת חברתית רלוונטית – על מנת לבסס את מעמדכם העסקי מקצועי בקרב משתמשי הרשתות החברתיות, קיימת חשיבות רבה לכך שמהלכים השיווקיים יופיעו בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות, ולכן, חשוב לחלק את "עוגת התקציב" שלכם לטובת פרסום בפייסבוק , פרסום בטיק טוק , פרסום באינסטגרם הנחשבת לרשת החברתית הצומחת ביותר במהלך השנים האחרונות. 
  • צרו שפה פרסומית שיווקית משלכם – על מנת להיות ייחודיים ומעניינים, אתם חייבים ליצור לעצמכם שפה פרסומית שיווקית שמצד אחד תשמור על ערכי המותג שלכם ומצד שני תייצר עניין בקרב המשתמשים. כמו כן, חשוב להקפיד על שפה פרסומית הפונה לקהל הגולשים בגובה העיניים ולא כפרסומת קלאסית כפי שנהוג באפיקי מדיה אחרים. 
  • צרו עולם תוכן בו קהל הגולשים הוא חלק בלתי נפרד מעולם התוכן – האינטראקציה מול משתמשי הרשתות החברתיות השונות מהווה יתרון מרכזי של שיווק ברשתות החברתיות, ולכן, חשוב שתעמיקו את הקשר הבלתי אמצעי ביניכם ובין קהל העוקבים שלכם ובתוך כך תייצרו לעצמכם מעגל של לקוחות פוטנציאליים ההולך ומתרחב באופן מתמיד וקבוע. 
  • השקיעו משאבים בתכני וידאו – תכני וידאו הם ללא ספק האמצעי השיווקי היעיל ביותר ברשתות החברתיות השונות, ולכן, קיימת חשיבות רבה ליצירת תכני וידאו מושקעים ברמה המחשבתית שלהם וגם באיכות הצילום כמובן. יחד עם זאת, חשוב לייצר תכנים אותנטיים שאינם נראים כמו פרסומת או מדברים בשפה פרסומאית קלאסית אלא מותאמים לקהלי המטרה אליהם אתם רוצים להגיע. 

אם גם אתם רוצים למנף את הפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות ולבסס את מעמדכם העסקי מקצועי בכל אחת מהרשתות החברתיות הרלוונטיות לכם, אנו ממליצים גם לכם לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטל בעלת היכרות רבת שנים עם תחום הסושיאל מדיה. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן