פרשת גלבר-בן זקן:העליון ניקה את גלבר: "בן זקן ושותפיו עקבו אחריה שנה וחצי והגישו נגדה תביעת הפחדה"

חברת המועצה עו"ד הלן גלבר זכתה השבוע לניצחון ענק לאחר אירוע מכוער שחוותה ערב בחירות 2018 . אירוע שראוי שיימחק ומהר מספר דברי הימים של העיר אשדוד. קבוצה של אינטרסנטים חברה יחדיו על מנת לגרום לה את לנזק גדול : לרסק אותה פוליטית ולפגוע בשמה הטוב. אבל הסוף מגיע, בפסק דין מנצח מאוד מבחינתה של עו"ד גלבר, שזיכה אותה ונתן לה את ההכשר שכל נבחר ציבור היה רוצה: חסינות מתביעת השתקה ואמירות שעשתה עבודתה נאמנה למען הציבור. השופט עמית קבע: ״התיק הזה מפחיד. עוקבים אחרי איש ציבור כזה או אחר, . פשוט ככה. זו לא תביעת השתקה, זו תביעת הפחדה. עם סכומים כאלה, אדם לא ישן בלילה״. עו"ד גלבר:"אשיב לעצמי את שמי הטוב ואלה שחגגו, הכפישו, וגרמו לי נזקים לא יוכלו לצאת מזה בלא כלום, ברמה המשפטית"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

3 שנים אחרי שספגה הכפשות, הקלטות שהוצפו, כאילו לכאורה, היא מנסה לפגוע בעסקיו של ג'קי בן זקן ואברהם נניקשוילי, מה שהוביל לתביעת ענק של ג׳קי בן זקן נגדה בסך 26 מיליון שקלים, התרסקות פוליטית שלה והפסד לראשות העיר, מנקים אותה כליל  השבוע, שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק- ארז, שהביעו את מורת רוחם, וכינו את תביעת המיליונים שהגישו נגד אנשי העסקים, ג’קי בן זקן ואברהם נניקושווילי "תביעת הפחדה״.

השופטים לא חסכו דברים חמורים בדיון בערעור על החסינות לגלבר מהתביעה וקבעו כי עשתה עבודתה למען הציבור ופעלה בהתאם למצופה ממנה. בדיון הם "המליצו" בחום לבן זקן ונניקוושילי למשוך את התביעה. כשהם הבינו את הלך הרוח של השופטים, הם משכו את הערעור. המשמעות הייתה חד משמעית: עו"ד גלבר קיבלה את החסינות מאותה תביעה  ועל הדרך "זיכוי" מצד השופטים על הסיוט שעברה עם המעקבים אחריה, הקלטות, הכפשות עד להתרסקות פוליטית. "זה מה שרצו" אמרה השבוע, גלבר בראיון (ראה בהמשך). "הם ידעו שאני מובילה בסקרים ועשו הכל כדי שלא אבחר לראשות העירייה. לצערי הצליחו. אבל אני שמחה שיש שופטים בירושלים”.

הסיפור החמור הזה החל ביוני 2018 ערב הבחירות לרשויות. בן זקן ונניקשווילי והחברות סגול ב.ר השקעות בע"מ, גנדר פרויקטים בע"מ ומנור א.ד בניין והשקעות בע”מ, הגישו תביעה נגד עו"ד גלבר שהתמודדה לראשות העיר אשדוד נגד ד"ר יחיאל לסרי. סכום התביעה היה מבהיל: 26 מיליוני שקלים. בן זקן ונניקשווילי טענו כאמור כי נגרמו להם מפעולותיה נזקים בעיכוב ביצוע הפרויקטים במסגרת פעילותה הציבורית בוועדה לבניין עיר. בין היתר נטען שעו"ד גלבר מנצלת את "כוח השררה של חברת מועצת העיר אשדוד, על מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, וזאת תוך הסבת נזקים כספיים אדירים לתובעים".

ג'קי בן זקן. צילום: one

 לתביעה צורפו הקלטות, שבהן עו"ד גלבר מוקלטת, הקלטות המוכרות ״כפרשת הקלטות״. בין השאר גלבר נשמעה אומרת לכאורה באחת ההקלטות, שהיא מוכנה לסייע לכאורה לאדם שהציג עצמו כיזם המעוניין להשקיע בעיר, בתמורה לסיוע כספי מצדו לקמפיין הבחירות שלה. גלבר טענה כי הוקלטו על ידי בן זקן באמצעות שני חוקרים פרטיים ששכר לכאורה מחברת ״בלאק-קיוב״ ושנשלחו לטענת גלבר לעקוב אחריה במשך שנה וחצי כשהוא מפעיל אותם בשלט רחוק בהיותו במאסר בבית הכלא. עוד נטען בתביעת המיליונים כי גלבר עשתה שימוש פסול ובלתי חוקי במידע המועבר אליה מתוקף תפקידה; כי גלבר חברה למוריס חליווה שהינו שותף של בן זקן בחברת מנור, ושהיה באותה תקופה מצוי עמו בסכסוך עסקי, וכי במסגרת מערכת יחסים פסולה זו גלבר הזינה כביכול את חליווה במידע סודי המועבר אליה מתוקף תפקידה ואף הייתה מעורבת בפעולותיו העסקיות של חליווה, לרבות ייעוץ בקשר לסכסוך בינו לבין בן זקן”.

״תביעת הפחדה והשתקה״

גלבר טענה שמדובר בתביעת השתקה ופנתה לעיריית אשדוד, לסייע לה בקבלת חסינות על פי החוק, מאחר שהיא פעלה בתוקף תפקידה כחברת מועצה. עיריית אשדוד התנגדה לסייע לה לקבלת חסינות וגלבר עתרה בעצמה ובכספה לבית משפט מחוזי בבקשה, לקבלת חסינות ושהעירייה תכנס בנעליה. זאת משום שעשתה עבודתה במסגרת היותה נבחרת עירייה. השופט יעקב דנינו קיבל באוגוסט 2018 את הבקשה, הכיר בה כברת חסינות ומשכך הוציא אותה מהתביעה, והותיר את השאלה לתובעים להמשיך ולתבוע את עיריית אשדוד. בן זקן, נניקשווילי וחברותיהם ערערו לבית המשפט העליון, כדי לבטל את הענקת החסינות לגלבר. באופן תמוה ואולי לא מפתיע, גם העירייה הגישה ערעור על החלטת המחוזי והצטרפה לתובעים.

בן זקן ונניקשווילי

במהלך הדיון בבית משפט העליון גילו השופטים בקיאות בפרשה והיקשו בשאלות על עורכי הדין של המערערות. עו״ד אילן סופר, המייצג את בן זקן ונניקשוויליי טען כי בפסק הדין של המחוזי נפלו טעויות מהותיות. על כך השיב לו כבוד השופט עמית כי כל מה שעו"ד גלבר עשתה היא עשתה דרך הליכים משפטיים. בהמשך אמרה השופטת ברק ארז כי ״עלול להשמע, שדי בכך שיעלו טענות שמשחירות את פניו של מוכר ציבור כדי שאפשר יהיה לגרור אותו להליך יקר ומאיים?״ השיב עו״ד סופר: ״חלילה וחס. הנדבך המרכזי הן אותן הקלטות שנעשות עם גלבר. מדובר בעשרות שעות של הקלטה שחלק נכבד מהן צורף״ הגיבה השופטת ברק- ארז: ״אז מקליטים שנה וחצי? אם הפעילות שלה כל כך מסוכנת למה אתם ממתינים כל הזמן הזה? כן אמרה ״אולי מה שחריג הוא האופן בו הייתם מוכנים להשקיע מאמצים ולעקוב אחר נציגת ציבור?״

השופט עמית הוסיף ואמר: ״אני מוכרח קצת להתחבר להערת חברתי. התיק הזה מפחיד. עוקבים אחרי איש ציבור כזה או אחר, בצדק או שלא בצדק שנה וחצי. פשוט ככה. מחר יעשו זאת לאחרים״.

השופטת ברק-ארז שאלה: ״האם איש ציבור צריך להיות חשוף להליך מסוג ההליך שאתם נוקטים פה?״ ועו״ד בן צור המייצג את גלבר ענה כי: ״מדובר בתביעת השתקה בסך 26 מיליון שקלים״ על כך הגיב השופט עמית: ״זו לא תביעת השתקה, זו תביעת הפחדה. עם סכומים כאלה אדם לא ישן בלילה״ כן הוא הוסיף והגיב על בית המשפט המחוזי שהגיע ״למסקנה שלא כצעקתה. בן זקן היו לו לדוגמא 5 פרויקטים וגלבר התנגדה ל-2״.

השופט עמית

בהמשך שאל עו״ד סופר את בית המשפט ״איך כבודכם מצפים שאדם שנפגע כתוצאה מהתנהלות לא ראויה של חבר מועצת עיר?״ על כך השיבה השופטת ברק- ארז כי ״אנו לא נותנים ייעוץ, איש ציבור שמתנהג בצורה לא ראויה אפשר להציג קלונו בפני הציבור״.

עו״ד סופר ענה כי ״הדברים קיבלו ביטוי בעמדת גלבר, שאמרה שהיא מזהה את אחד המשיבים, בן זקן כמקור כוחו של ראש העיר ולכן תעשה הכל כדי לפגוע בו״ השופט עמית השיב שגלבר נותנת הרצאה לסטודנטית ״ שזו האידיאולוגיה שלה. אפשר להתווכח איתה ואפשר לא להתווכח איתה. את מי זה מעניין?״

בסופו של דבר הציע השופט עמית לעו״ד סופר ״שתחזרו בכם מהערעור״. לאחר הפסקת התייעצות אמר עו״ד סופר ״אנחנו מקבלים את המלצת בית המשפט למשוך את הערעור״. על כן נדחו הערעורים ובית המשפט הטיל על המערערות לשלם לגלבר הוצאות משפט בסך 30,000 שקלים.

השופט סולברג

"עשו הכל כדי שלא אהיה ראשת עיר אשדוד"

קבלת החסינות של עו"ד הלן גלבר בחתימה ואישור מלא של בית משפט העליון, בגיבוי אמירות חד משמעיות ומזכות על מה שעברה עו"ד גלבר, החזיר לה את הצבע לפנים. "תם ולא נשלם ואני פועלת נמרצות לבדוק את זכויותי על הלינ'ץ הציבורי שעברתי, אותו רקחו בן זקן וחבורתו ערב הבחירות האחרונות"

ברכות הלן. אבן גדולה נגולה מעלייך. את שמחה?

"שמחה קודם שיש שופטים בירושלים, שמחה שהצדק והאמת סוף סוף יצאו לאור. הניצחון שלי בתביעת ההפחדה של ג'קי בן זקן וחבורתו הוא מגדלור עבור כל חבר מועצה בישראל שבא באמת לשרת את הציבור, ובמקרה שלי, הציבור האשדודי. ג'קי בן זקן פעל כנגד מועמדתי לראשות העיר והשתמש באמצעים לא כשרים, כדי למנוע ממני מלהיבחר לראשות העיר וביקש לפגוע בעבודתי הציבורית לטובת האינטרסים האישיים שלו ושל חברותיו". כך הגיבה עו"ד הלן גלבר לאחר היוודע כי ירדה מעל ראשה אבן גדולה בגיבוי אמירות חמורות של השופטים על מה שנעשה לה . שוב הוכח שהעירייה והנהלת העירייה פעלה ופועלת למען כרישי הנדל"ן ובעלי ההון ולא למען התושבים, שבחרו בהם לשרתם. אני גאה על כך שאני משמשת כחומת מגן לטובת האינטרסים הציבוריים, בודקת מה נכון וטוב לציבור ופועלת בהתאם. זו השליחות שלי כחברת מועצה ואף כריש נדל"ן כזה או אחר לא יעצור אותי".

השופטת ברק-ארז

את מתכוונת לעשות בעקבות שזה נתנו לך את החסינות, את טוענת שנגרם לך נזק אולי הפסדת בחירות?

"קודם כל נגרם לי נזק, גם נזק שהיה לי סיכוי במועמדות לראשות העיר כאשר אני מובילה 58, 42 עם 3 סקרים, עשו הכל הקנוניה שאני לא אבחר לראשות העיר. עם כל זה,שמי הטוב נפגע כאחת שהולכת על יושר, הולכת לרווחת התושבים, כל המלחמות שלי איפה הם היו, איך אמר בית המשפט העליון, שפעלתי בדרכים חוקיות וכי פניתי לבתי משפט, שהצדיקו אותי. הם קבעו כי לאורך כל הדרך שאני צודקת, פעלתי ציבורית”.

עברת תקופה לא קלה בסך הכל, מעקבים, תביעות הכפשות, הפסד בבחירות..

"נכון באופן אישי, עברתי תקופה לא קלה בה התמודדתי עם תביעת הפחדה כדברי שופטי בג״ץ,  בעלי הון רב שהשקיעו מיליוני שקלים רבים ותבעו אותי בתביעה מופרכת של 26  מיליוני שקלים, במטרה אחת להשתיק, להפחיד ולהוציא אותי מהמגרש הפוליטי.  בית המשפט קבע באופן מוחלט כי בצעתי את עבודתי הציבורית על הצד הטוב ביותר”.

ומה כעת?

"כמו שאומרים. תם ולא נשלם – אני מברכת על פסיקת בית המשפט העליון, ובמקביל אני פועלת נמרצות לבדוק את זכויותי על הלינ'ץ הציבורי אותו רקחו בן זקן וחבורתו ערב הבחירות האחרונות. אני בטוחה שיהיו עוד הפתעות בעתיד הקרוב. ג'קי בן זקן וחבורתו יחד עם גורמי העירייה, עשו הכל בכדי לפגוע בעבודתי הציבורית לפעול למען התושבים ולמען האינטרס של התושבים”.

לדברי עו"ד גלבר: "אני רוצה לציין כי השופטים המכובדים והמנוסים בבית המשפט העליון, שנדהמו לגלות על פעולותיהם של בן זקן וחבריו כנגדי בהיותי  חברת מועצה מכהנת. בין יתר הפעולות שביצעו הקלטות בסתר ומעקבים במשך שנה וחצי. השופטים הביעו את חרדתם ומורת רוחם וחששם על הדרך המאיימת של בעלי הון וכרישי נדל"ן כנגד נבחרי ציבור – עד לאן הגענו ?"

אמרת לא פעם שהמעקבים אחרייך ההקלטות שיצאו והתבררו בסוף כבדיחה, הובילו להפסד שלך בבחירות. את עדיין חושבת כך?

"בוודאי.  הופעלה נגדי חברת החקירות המושמצת לרעה ״בלאק קיוב", זאת כאשר ג'קי בן זקן מנהל את הפרויקט מבית הסוהר ,  הסקרים באותה עת הראו שאני מובילה לבחירות לראשות העיר , הם עשו את ה-כ-ל בכדי שלא אבחר וכדברי מנכ"ל החברות של ג'קי בן זקן – ג'קי כהן בבית המשפט "אם לא הייתה נחשפת היתה הופכת לראש עיר" , במילים אחרות, עשו הכל בכדי שלא אהיה ראשת העיר בבחירות האחרונות".

ובכל התקופה הזו אני מאמין היו כאלה שתמכו

"כן קיבלתי חיבוק ותמיכה מרבים רבים שהבינו רק אחרי הבחירת מה קרה ומה עשו ופעלו נגדי. אני מודה ומעריכה את כל התמיכה שקיבלתי מכל החברים והתומכים שהאמינו בי ובצדקתי לאורך כל הדרך, כולל כמובן למשפחתי האהובה שנתנה לי את הכוח להלחם למען שהצדק יצא לאור  –זה מחמם לי את הלב.  לא אנוח ולא אשקוט, באג'נדה הציבורית שלי אני רואה עצמי משרתת ציבורי אמיתית, למען תושבי אשדוד ורווחתם".

איך את מסבירה שהעירייה לא תמכה בך בחסינות?

"אני ממש כועסת בעניין הזה, העירייה מזניחה חברי מועצה, פשוט מזניחה אותם. כשמגיע רגע האמת, חברי המועצה עם התנדבות מלאה הם מרימים ידיים ולא נותנים הגנה, אתה יודע מה מפליא כשראש העיר רצה חסינות הוא קיבל מיד, אני חברת מועצה מהאופוזיציה ואם הייתי מהקואליציה לא הייתי מקבלת אותו יחס, אני חברת מועצה מהאופוזיציה שונה, מכיוון שאני חושפת את התנהלותה, מכיוון שהמשפטים  יצאו נגדם, המשפטים שזכיתי גם כנגד העירייה אז הם לא נתנו חסינות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן