תעריף הארנונה באשדוד יועלה ב1.71 אחוז משנת 2025: "וזה בעוד שרשויות אחרות העלו בשנת 2024"

ההעלאה כך מבטיחים בעירייה לא תעבור במצטבר 5 אחוז. עיריית אשדוד: "במשך 20 שנים רצופות נמנעה עיריית אשדוד מהעלאת תעריפי הארנונה מעבר למה שהיא מחויבת לו על ידי משרד הפנים, ומיצתה את כל מקורות ההכנסה האלטרנטיביים שאינם מארנונה, כגון: קולות  קוראים ממשלתיים, תקציבים חד פעמיים, תרומות מקרנות ועוד" אומרים בעיריית אשדוד. יחד עם זאת הם מודים כי שחיקה משמעותית בהכנסות העירייה כתוצאה מהעדר העלאת הארנונה במשך שנים ארוכות, משפיעה על רמת השירות לתושב ופוגעת ביכולתה של העירייה להמשיך ולפתח את העיר ולשמור על רמת תחזוקה גבוהה כפי שנהגה עד היום"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 
בעוד רשויות רבות העלו רטרואקטיבית גם לשנת 24, בחרה עיריית אשדוד להביא לאישור ועדת כספים העלאה מדורגת החל משנת 2025 בלבד. בשנה זו תתווסף לתעריף הארנונה מעבר להתייקרות החובה, העלאה של 1.71% בלבד! ובשנים שלאחר מכן כ-2.5% בלבד, אך לא יותר מ-5% בסך הכל, כולל התייקרות החובה המוכתבת על ידי משרד הפנים. כך נמסר מעיריית אשדוד.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "מאז 2003, עוד בתפקידי כממונה על הכספים ומ"מ ראש העיר ועד שנה זו, התנגדתי להעלאה בתעריפי הארנונה. אולם על מנת שתושבי אשדוד ימשיכו לקבל את רמת השירותים הגבוהה בחינוך, בתרבות, בספורט ובתחזוקת המרחב הציבורי, אנו חייבים להתאים את התעריפים, שגם לאחר ההעלאה יהיו נמוכים מהנהוג ברשויות אחרות, ובוודאי בגדולות שבהן. אני יודע שמדובר בהחלטה לא פשוטה אולם כמי שהחזיק שנים כה רבות את ההובלה לאי העלאה, אני קובע שאין מנוס ממנה וזאת מתוך אחריות להמשך שגשוגה של העיר שלנו."  

בעירייה מדגישים כי גם תחת ההתייקרויות הצפויות, הארנונה באשדוד היא מהנמוכות בקרב הערים הגדולות בישראל. נתון זה מתחדד עוד יותר נוכח מערך השירותים המסובסד ורחב ההיקף, הניתן לתושבים בכל תחומי החיים, ודי אם נזכיר את עלות הקייטנות הנמוכה ביותר בישראל בזכות הסבסוד העירוני, שלל אירועי קיץ בחינם או בעלות סמלית, מימון מיגונים במוסדות חינוך ועוד.

"התוספת הכספית לדירה בת 100 מ"ר למשפחה שלא מקבלת הנחות מכל סוג שהוא, תעמוד על 77 ₪ לשנת 2025 מעבר להתייקרות החובה, כך שלכל הדעות מדובר בסכום שלא ישפיע על התקציב המשפחתי השנתי אולם יאפשר  לעירייה לעמוד ביעדי השירות הגבוהים, החוזרים במלואם לציבור" מבטיחים בעיריית אשדוד.
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן