שוחרר החשוד בהשחתת שלטי נשים

המשטרה עצרה בשבוע שעבר חשוד בהשחתת שלטי חוצות בהן מופיעות נשים, אולם שחררה אותו לביתו מבלי להביאו לבית המשפט. הידיעה כי החשוד שוחרר‫, עוררה זעם רב בקרב תושבים רבים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זעם רב בקרב תושבים רבים. המשטרה שחררה את החשוד שעצרה בחשד שהשחית שלטי חוצות בהם מופיעות נשים, מבלי להביאו אפילו להארכת מעצר בבית המשפט.

הצעיר בן 33 טוען בחקירתו כי הוא עושה זאת "מטעמי צניעות". מדובר בחשוד שנעצר כבר בעבר ובאף מקרה לא הוגש נגדו כתב אישום. לפני כחודשיים הוא הובא לבית המשפט להארכת המעצר‫, אך בית המשפט שחרר אותו 

הפעיל החברתי רוני סאיג‫: ״אסור לשתוק״

הידיעה על כך שיממה לאחר שהמשטרה הודיעה לעיתונות כי עצרה חשוד בהשחתת השלטים והוא שוחרר לביתו בתנאים, התקבלה בכעס רב על ידי תושבים רבים שתופעת השחתת שלטי הנשים מקוממת אותם. ביום שישי שעבר עמדה להתקיים הפגנה נגד הדרת הנשים ומעשי השחתת הנשים, אולם היא התבטלה לנוכח האסון הלאומי במירון. לאחר שנודע על כך שהחשוד שוחרר מבלי להביאו בפני שופט, מסר אחד ממארגני ההפגנה רוני סאיג‫:  "נודע לנו כעת כי, החשוד אשר היו מי שמיהרו והתהדרו בדבר מעצרו, שוחרר למעצר בית מבלי שהובא לדיון בפני שופט. מעניין מה היו המניעים לפרסום הנרחב? מעניין האם יש לכך קשר ישיר ללחץ הנוגע לקיומה של ההפגנה נגד הדרת הנשים אשר תתקיים מחר יום שישי ב 14:30, מול התחנה המרכזית בעיר‫. אנחנו קוראים לכל אישה וגבר אשר חרדים לעתיד העיר, לבוא ולקחת חלק מחר בהפגנה. לאחר יותר מ-50 מקרים מתועדים של הדרת נשים, אסור לנו לשתוק". כאמור ההפגנה בוטלה מתוך התחשבות ברגשות האבל על הנספים‫. 

שדולת הנשים‫: ״שנחכה לפעם החמישית‫?״

גם בשדולת הנשים התרעמו על השחרור ומסרו "משטרת אשדוד מציגה את תפיסת העבריין כאיזה מבצע מיוחד שבסופו 'הצליחה לאתר אותו'", מסרה עו"ד רויטל חובל, מנהלת קידום המדיניות והחקיקה של השדולה, "אבל למעשה החשוד נעצר כבר שלוש פעמים על השחתת שלטים, זו הפעם הרביעית – ומעולם לא הוגש נגדו כתב אישום. שנחכה לפעם חמישית? כמה

שלטים הושחתו על ידי האיש הזה בין מעצרים״‫.      

הוועדה הסטטרטורית למיגור תופעות האלימות התכנסה ב‫- 14‫.3‫.21‫. הוועדה‫, בראשות חברת המועצה עו״ד אורית אלמוזינו רייז קבעה מספר החלטות שיוגשו לאישור מועצת העיר‫, בישיבתה הקרובה‫. בין היתר קב״ט העירייה אריה איטח ירכז את כל האירועים שקשורים להשחתת דמויות נשיות במרחב הציבורי‫, וכל פנייה למוקד 106 או מגורמים אחרים תועבר אליו‫. איטח ייפעל לאחר כל השחתה להגשת תלונה במשטרה‫. מוקד 106 לאחר קבלת עדכון על השחתה תיערך בדיקה במצלמות‫, האם ניתן לזהות את המשחית והצילומים יועברו לקב״ט‫. מירב ביטון ממחלקת נכסים תפנה ליועץ המשפטי עו״ד רוני עמיר‫, לצורך הגשת תביעה אזרחית המשחית כשיוגש נגדו כתב אישום וכנגד כל מי שיתפס‫. וכן תעמוד בקשר רציף עם מתקין השילוט בעיר לצורך בדיקת תקינות השלטים‫. כמו כן‫, תעביר כל עדכון בנוגע להשחתת שלטי נשים לקב״ט ותדאג שכל השחתה שמקורה בהדרת נשים תטופל באופן מיידי וללא דיחוי על ידי הזכיין‫. יו״ר הוועדה עו״ד אלמוזינו‫-רייז תקדם הנכחת נשים בשילוט ברחבי העיר וכן תקדם הצבת מצלמות נוספות״‫.

עו״ד אלמוזינו רייז‫:  ״כל חומרי החקירה הועברו לידי מערך התביעות במשטרה״

חברת מועצת העיר אשדוד, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, המכהנת גם כיו"ר הוועדה למניעת אלימות אמרה כי ״אנו מבצעים את כל הפעולות הנדרשות לטפל בתופעת השחתה‫, השילוט לרבות מסירת הצילומים והגשת תלונות למשטרה‫, החלפת השילוט על ידי הזכיין וכן אנו פועלים להצבת מצלמות נוספות לצד הבילבורדים‫. מדובר בחשוד שנתפס פעם אחר פעם בעקבות פעולות חקירה מאומצות של תחנת המשטרה באשדוד‫, אך טרם הוגש כתב אישום ואין מעצר עד תום ההליכים‫. יצויין‫, כי כל חומרי החקירה הועברו לידי מערך התביעות במשטרת ישראל ‫(שהינו גוף עצמאי ונפרד מתחנת משטרת אשדוד‫) לצורך הגשת כתב אישום נגד המשחית‫, ויחד עם ראש העיר ביקשנו כי הליך כתב האישום יזורז לאור העניין הרב לציבור‫. ואני מאוד מקווה שהלחץ הציבורי יעשה את שלו‫. לא נאפשר לאיש לפגוע במרקם היחסים בין התושבים בעיר ואנו נפעל להנכחת דמויות נשיות במרחב הציבורי וכן נגיש תביעת נזיקין כנגד המשחית״‫.

המשטרה‫: ״שוחרר בתנאי מעצר בית״

דובר לכיש רפ"ק עופר סולומון מסר בתגובה כי החשוד שוחרר בתום חקירה בתנאי מעצר בית, וכי יעדכן אם יוחלט להגיד נגדו כתב אישום.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן