גאוות העיר אשדוד: שוהם קציר יתמודד בחידון התנ״ך העולמי

חתן חידון התנ״ך הארצי לנוער (ממלכתי) הוא שוהם קוצר, תלמיד מקיף ג׳, במגמת מחוננים * שוהם הוא הילד השלישי במשפחת קוצר, שמתמודד בחידון התנ״ך העולמי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גאווה. שוהם קוצר תלמיד כיתה י״א בכיתת המחוננים של מקיף ג׳, זכה לצד שני חתנים וכלה נוספת בחידון התנ"ך הארצי לנוער. הרביעייה תייצג את ישראל בחידון התנ"ך העולמי, שיתקיים ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

 בגמר הארצי שהתקיים ביום שלישי השבוע, בהיכל התרבות בנתניה השתתפו 17 מתמודדים. בחידון שעומד השנה בסימן ״שיבה ובניין״, נכחו בין היתר סגן שרת החינוך ח״כ מאיר יצחק הלוי, מנכ״לית משרד החינוך דליה שטאובר וראש עיריית נתניה, מרים פייברג-איכר. כל 17 המתמודדים בגמר יזכו לציון 100 בבגרות בתנ״ך, ורק 4 הזוכים יתמודדו בגמר העולמי, ביניהם כאמור שוהם קוצר מאשדוד. בגמר נכחו גם בני המשפחה, מנהלת מקיף ג׳ גילה שמעוני, רכזת תנ״ך יפה עוזיאל, ותלמידי המקיף שהגיעו לעודד את שוהם ואת עומר מסיקה מתמודד נוסף ממקיף ג׳.

 שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה: "לראות את הילדים המופלאים שמשתתפים בתחרות, מגלים בקיאות, הבנה ועניין, מחמם את הלב והנפש".

"בזכות האחים שלי וחברים הגעתי לחידון העולמי"

 במשפחת קוצר יש 5 ילדים. שלושה מהם זכו בתואר המכובד אלוף החידון לתנ״ך הארצי. שני אחיו הבוגרים של שוהם ניב קוצר הגיע למקום חמישי העולמי וארד קוצר, שהגיע למקום ה- 3 בשלב העולמי.

 כל ילדי המשפחה ובהם גם האחות הבכורה סיוון ומאור, למדו בכיתת המחוננים של מקיף ג׳. שוהם תלמיד כיתה י״א במגמת פיזיקה ומחשבים כאחיו. שוהם מספר כי כשזכה ״שמחתי עד הגג. זה היה כיף. צריך הרבה השקעה כדי לזכות והתרגשתי לראות הישג לעמלי״. אין לו הרבה זמן לחגוג, כי בעוד שבועיים שלב החידון בכתב, ולדבריו יש הרבה חומר ללמוד עד אז. מי שיעזור לו להתכונן זה אחיו הבוגרים ניב וארד שמאוד גאים בשוהם. גם המשפחה המורחבת מאוד גאה על ההישג. ״למרות שכבר חשבו שלא יהיה עוד נכד אלוף ארצי הם מאוד מתרגשים ושמחים״, הוא אומר.

 כשאני שואלת אותו אם הוא חושב שיצליח להגיע לשלבים גבוהים בגמר העולמי כמו אחיו, הוא עונה בענווה ״אני מקווה. זה הולך להיות קשה ויש עוד חומר ללמוד. ״ניב הכניס אותנו להתמודדות בחידון התנ״ך הוא הכין את ארד ויכין אותי. האחים שלי הם הסיבה שאני בחידון וגם החברים שלי, הם הסיבה שהגעתי לחידון העולמי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן