שוב נחשף מפעל לזיוף מטבעות באשדוד

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, עצרה השבוע 4 חשודים בגין זיוף מאות מטבעות של 5 ו- 10 שקלים, שזוייפו במעבדה באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זהירות מטבעות מזויפים. 4 עצורים בחשד לכאורה של זיוף מטבעות של כסף ישראלי, שזוייפו במעבדה לזיוף מטבעות באשדוד.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף יחידת הונאה במחוז דרום, במסגרתה הצטברו חומרי חקירה אשר הצביעו על מספר חשודים שעסקו לכאורה ביצור, זיוף והפצה של מטבעות כסף ישראלי בסכומים של 5 ו- 10 שקלים.

על פי החשד, בעלים של בית מלאכה באשדוד, הסב לכאורה ביחד עם עוד 3 חשודים את בית המלאכה למעבדה לזיוף מטבעות כסף ישראלי, מתוך מטרה להפיק רווחים כלכליים באמצעות הפצת המטבעות לשוק החופשי.

 בנוסף לחשדות, עלה הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון שקלים.

 בתום החקירה הסמויה פשטו השבוע בלשי וחוקרי היאל"כ, ביחד עם שוטרי מז"פ לכיש ונציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל על בית המלאכה, ותפסו עשרות מטבעות של 5 ו-10 שקלים בתפזורת, חומר גלם, גלופות ומכונות חדישות אשר שימשו ככל הנראה לזיוף המטבעות.במהלך הפשיטה נעצרו ע"י השוטרים 2 חשודים שעסקו באותה עת ביצור המטבעות, ואף בחיפוש בבתיהם של חלק מהחשודים נתפסו מטבעות מזויפים.

 בסיום חקירתם של 4 החשודים בגין הנפקת מטבע מזויף, קשירת קשר לפשע, מתקין או מחזיק מכשיר לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה, עבירות מס והלבנת הון, הם הובאו השבוע לדיון, בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ, שהחליט להאריך את מעצרם של שלושה חשודים עד ליום 9.12 וחשוד נוסף עד ליום 8.12.

יש לציין, שזו לא הפעם הראשונה שבה אשדודים מככבים בפרשת זיוף מטבעות. בשנת 2018, המשטרה חשפה, מעבדה לזיוף מטבעות כסף אותה הקים, אליהו במברון, תושב אשדוד בעיר ערד. בחקירתו טען האיש כי הוא התכונן לזיוף המטבעות במשך שנתיים. בכתב התביעה הפלילי שהוגש נגדו נטען כי במברון קשר קשר לייצור וזיוף מאות אלפי מטבעות, אותם יבא מטורקיה, כשהם חלקים וזהים בהרכבם למטבעות 5 ₪ מקוריים של בנק ישראל. הנתבע רכש מכונות וציוד מקצועיים לצורך הטבעת המטבעות החלקים וזיופם למטבעות 5שקלים, ושכר שטח במפעל בערד, בו הקים פס ייצור לייצור מטבעות 5 שקלים מזויפים, הכל במטרה לסחור בהם. זיוף המטבעות נעשה באיכות מעולה, כך שגם מכונות הבדיקה של בנק ישראל לא זיהו שמדובר במטבעות מזויפים.הוא נתפס על ידי המשטרה כשברשותו 2,270 מטבעות מזויפים שהיו זהים למטבעות 5 שקלים מקוריים של בנק ישראל .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן