שדרה ניהולית חדשה בתזמורת האנדלוסית 

אלעד לוי מונה כמנהל אומנותי ושלום לוטטי הוא המנכ"ל החדש של התזמורת

צילום: עוז ברק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברי הוועד המנהל של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד החליטו פה אחד למנות את אלעד לוי למנהל האומנותי של התזמורת. מינוי זה מתווסף לבחירתו של המנכ"ל שלום לוטטי, הנכנס לתפקיד לאחר הודעתו של יעקב בן סימון על פרישה.

המנהל האומנותי אלעד לוי כנר, מעבד ומפיק מוסיקלי מוערך – החל ללמוד את מסורות המוזיקה הצפון אפריקאית מילדות מוקדמת אצל המוזיקאים הידועים ישועה אזולאי ז״ל ומאיר אלעזר עטיה ז״ל.                                                             

בעבר שימש לוי כנגן ראשי בתזמורת האנדלוסית הישראלית – אשדוד וכיום הוא סוגר מעגל כמנהל אומנותי שלה. אלעד מופיע כסולן וכמוביל הרכבים ואנסמבלים בשליחותה של המוזיקה האנדלוסית עם גדולי השירה והמוסיקה האנדלוסית היהודים והערבים ברחבי העולם. כמו כן, משמש לוי כיועץ אומנותי לפסטיבל Andalousies Atlantiques בעיר אסווירא – מרוקו והוא מלמד בבתי ספר גבוהים למוזיקה:״מקאמאת – אקדמיה למוזיקה מהמזרח״, ״מזמור – מכללת גבעת וושינגטון״ ובית הספר למוזיקה ושקט.

"בחזון שלי התזמורת מעמיקה את הקשר שלה עם המסורת עליה היא מושתתת מתוך הבנה והערכה אמיתית לעושר התרבותי שקיים במוזיקה הצפון אפריקאית, אך עם זאת מקרבת את הקהלים שעדיין לא נחשפו לעושר הזה ומחברת אליה את התרבות הישראלית העכשווית גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה ערכית" – מוסר אלעד לוי עם כניסתו לתפקיד.

מנכ"ל התזמורת הנכנס שלום לוטטי ניהל מוסדות תרבות באשדוד שנים ארוכות. זאת ועוד, הוביל לוטטי יזם וניהל פרויקטים עירוניים בתחום התרבות התורנית, הנוער והקליטה.

צילום: גנאדי

״התפקיד המרכזי שלי הוא להמשיך לקדם את המוזיקה האנדלוסית בארץ ובעולם תוך שימת דגש על העמקת הקשר עם הקהילה" אומר שלום לוטטי ומוסיף: "אני מוצא חשיבות רבה בדיאלוג עם הדור הצעיר גם בהיבט של טיפוח דור חדש של אמנים, מוסיקאים ופייטנים כל זאת לצד הובלת התזמורת להישגים לאומיים ובין לאומיים בתחום המוסיקלי יחד עם המנהל האומנותי אלעד לוי".

טלי סהרוני יו"ר הוועד המנהל של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד על נימוקי הבחירה בשדרה הניהולית החדשה: "חברי הוועד המנהל החליטו פה אחד למנות את אלעד לוי למנהל האמנותי של התזמורת. שמו של אלעד הולך לפניו כמומחה ובקיא בתחום המוסיקה האנדלוסית בארץ ובעולם ואין לנו ספק שתחת שרביט הניהול האמנותי של אלעד התזמורת תצעד להישגים אמנותיים ומוסיקליים, בהמשך לקונצרטים הנפלאים שהתזמורת קיימה ברומניה ובמרוקו".                                                               

על מינויו של שלום לוטטי מוסיפה סהרוני ואומרת: "לוטטי הוא איש תרבות, חינוך וקהילה בכל רמ"ח אבריו, לאורך הקריירה המקצועית שלו בלטו כישוריו כמוביל וכמקדם פרויקטים משמעותיים בתרבות ובקהילה ואנו בטוחים שהוא ימשיך להצעיד את התזמורת ולהביאה להישגים נוספים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן