רשת בינלאומית חדשה תנהל את שני המלונות בחוף לידו במקום רשת הילטון

רשת הילטון, שאמורה הייתה לנהל את שני בתי המלון הנבנים באשדוד נסוגה מכך ותחת זאת, ככל הנראה תנהל את המלונות רשת 'רמדה' הבינלאומית. כך עולה מדיון שהתקיים היום ב'ולחוף' בנוגע לאישור תוספות הבנייה וחוקיות הבנייה בחוף לידו. היזם, אברהמי: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת. רשת בינלאומית לא פחות טובה מהילטון תנהל את המלונות"

כך ייראו המלונות בלידו. צילום: יחצ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדיון הגיעו הגופים הירוקים המתנגדים לבנייה על החוף כשממולם, היזם אברהמי ונציגי עיריית אשדוד. היזם, אברהמי  בעקבות שאלה ישירה של יו"ר הפורום הציבורי לאיכות סביבה באשדוד, בועז רענן מהפורום לאיכות הסביבה השיב אברהמי כי הילטון שוקלת לסגת מהניהול ותחת זאת תנהל את המלונות חברה לא פחות טובה ממנה.

.

מדובר היה בדיון  מקדמי של וועדת ולחוף, במהלכו הציגו הגופים הירוקים, וגם נציגי איכות סביבה מאשדוד כמו בועז רענן ורוני סאיג פעיל חברתי, שמנהל מאבק עיקש נגד בניית המלונות על חוף לידו. הוועדה תקבל החלטתה בנוגע להתנגדות בעוד מספר שבועות.

אברהמי תוקף את הירוקים: "אין להם מושג על מה הם מדברים. כל הבנייה שלנו בבתי המלון הם בדרג הכי גבוה מבחינה ירוקה. הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

אברהמי. ממשיכים עם הבנייה לטובת תושבי אשדוד

היזם קובי אברהמי בשיחה עם "אשדוד 10 ו"השבוע באשדוד" מסר כי מדובר בקשקוש של הגופים הירוקים. "אני יותר ירוק מכל תושב אשדוד ומכל הגופים הירוקים. זה לא שווה פרסום. יהיו באשדוד שני בתי מלון ולגבי שאלת הניהול לא תהיה שום בעיה. זה לא משנה אם זה הילטון או  רשת מריוס".אומר אברהמי.

אברהמי תוקף את הירוקים וטוען כי "אין להם מושג על מה הם מדברים. כל הבנייה שלנו בבתי המלון הם בדרג הכי גבוה מבחינה ירוקה. הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

ש. זו זכותם לומר דברם..

"כן רק שפשוט אין להם טענות עניינית".

ש. אז תוכל לספר לנו מי תנהל את המלונות?

"זו חברה לא פחות מהילטון טובה מהילטון. זו חברה של רשת בינלאומית  מהשורה הראשונה. היא מנהלת 8 מעל  אלף בתי מלון בעולם".

ש. באיזה מצב נמצאת הבנייה של המלונות?

"במצב מתקדם מאוד ונשלים את העבודות של יסודות המלון בקרוב"

סאיג מסר: "בוועדת הולחוף אשר התקיימה היום בצהריים הופתענו עד מאוד לשמוע ולגלות מהיזם קובי אברהמי, כי רשת הילטון העולמית נסוגה מהחלטתה להפעיל את בתי המלון המתוכננים בחוף לידו. היזם אישר זאת לפרוטוקול הוועדה כמענה לשאלה ישירה של יור הפורום לאיכות הסביבה בעיר, בועז רענן״.

רענן.

  בועז רענן: ״ בדיון שהיה, כשאני דיברתי אמרתי שלנו יש בעיה עקרונית פה. דבר ראשון אנחנו שומרים מאוד ומששתדלים לשמור על הגבהים. אמרתי גם שהמיקום בתוך ה-100 מטר וזה מקום רגיש מאוד מבחינת בנייה. אותנו לא רק מעניין בתחום ה- 100 מטר הבנייה לרוחב שלא משתנית דווקא לנו בתוך ה-100 מטר, חשוב הגובה. שלא יחרגו לגובה כי זה מסתיר את הנוף. אומנם תיירים זה טוב להם אבל מי שגר פה זה אנחנו התושבים ולמען האינטרס הציבורי , צריך להקים בתי מלון ואני לא נגד, אבל בטח שלא להגביה אותם בוודאי שלא בתחום ה- 100 מטר מהחוף זה התפיסה של הפורום לאיכות הסביבה, ועל כך עמדתי. בתוכניות שהם הציגו בחתכים הם לא הדגישו בשום מקום את הגובה המירבי שיהיה מחוף הים. הם הגישו כל מיני גבהיםאבל לדוגמה יש בריכת שחיה על הגג מה הגובה שלה, ההצללות שלה, מה הגובה של פירי המעליות אפילו. הם אומרים שהם בונים לפי התקן שמותר 4 קומות אבל מוסיפים עוד מבנים כמו פירי מעליות, מעקה. כל הדברים האלו לא היו בתוכניות הישנות. בתוכניות הישנות היה גג לא פעיל, זפת. בכוונה עשינו כדי שאנשים יוכלו לראות את הים אם הם רוצים. . אנחנו עומדים על זה שסנטימטר לא יעלה מעבר לקווי הבניין של ההקומות שלמעלה לא רק קווי בניין לאורך ולרוחב, אלא גם למעלה. בנוסף אמרתי בוועדה הנה קובי אברהמי יושב פה, שב- 26.7.18 יצא מאמר ב׳כלכליסט׳ עם התמונה שלו, והוא אמר שם בפירוש ׳ קבוצת אופק השקעות תקיים בחוף באשדוד מלון בוטיק יוקרתי על שטח של 3 דונם. הקומפלקס יכלול , בין היתר 66 חדרים, בריכת שחייה, אולם אירועים, מתחם טיפולים, ספא ומסעדת קונספט׳. זה מה שהוא אמר אז בכתבה עם הדמיה של המלון והוא התייחס לאותו מלון בן 66 חדרים לפי תמ״א קיימת. עכשיו מהנדס העיראומר ׳ אנחנו לא צריכים לשים רגלים ליזמים שהם יפשטו רגל וצריך לעודד את התיירות׳ אני עניתי שתיירות זה טוב . גם אני בעד לעודד את התיירות אבל לא על חשבון האינטרס הציבורי. זה לא חוכמה להשקיע את הכסף בשטח כל שהו ואחר כך להגיד לעירייה ׳ אני לא יכול להתנהל בצורה כזאת תוסיפו לי עוד קומה. ועוד 30 ומשהו חדרים׳ ״

רענן פנה לאהרבמי בשאלה נוספת לגבי רשת המלונות ״ אמרתי לו העירייה מתהדרת שרשת הילטון העולמית תטפל ורכשה והתחייבה לך בנושא ההפעלה. האם זה נכון לעכשיו?, אז הוא גמגם ואמר לי שיש הסכם עם חברת וינדה ל-22 שנה. אני לא יודע מי זאת חברת וינדה אבל, זה כברלא הילטון שעיריית אשדוד אמרה וכצנלסון דיבר וכל חברי המועצה אמרו״.

מטה מאבק נגד הבנייה בחיוד בהפגנה בראשות רוני סאיג

סאיג וחבריו מנהלים כאמור מאבק נגד בניית בתי המלון. בשנה האחרונה הם הפגינו לא מעט מול מיקום הבנייה והמנופים שכבר החלו בעבודות הבנייה.  המלון מצוי במרחק 70 מטר בלבד מקו החוף על כ־3 דונם בטיילת באשדוד.

לפי חוק החופים מ־2004 אין לבנות מתחת לקו 100 מטר מקו החוף. התוכנית באשדוד היא מבין כ־30 תוכניות לאורך חופי ישראל שממוקמות סמוך יותר לקו החוף, אך בגלל שאושרו לפני חוק החופים אינן צריכות לקבל אישור מהוועדה לשמירת הסביבה החופית (וולחוף).

הקרקע מצויה כיום בידי חברת אופק נדל”ן והשקעות בבעלות היזם קובי אברהמי, שחתמה על הסכם ניהול עם רשת הילטון. המלון הוא אחד משני מלונות שאופק השקעות צפויה להקים ולנהל עבור רשת הילטון. שני המלונות צפויים לכלול יחד כ־244 חדרים, והמלון הראשון שיוקם יתנשא לגובה של כ־14 מטר בארבע וחצי קומות. יזמי המלון אף התגאו לאחרונה בקרבתו לקו החוף.

לדברי המתנגדים להקמת המלון המדידה מקו החוף בוצעה לפי סטנדרטים ישנים, ומאז אישור התוכנית בתי המשפט פסקו סטנדרטים חדשים בנוגע למדידה, שהמלון אינו עומד בהם. הם דורשים מהעירייה להציע ליזם שטח חלופי.

החלטת הוועדה שדנה היום תינתן בשבועות הקרובים

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן