רק שנה וחצי מאסר לנהג שדרס למוות את לוחם מג"ב אבי עייש ז"ל

בית המשפט גזר 18 חודשי מאסר בפועל על רפאל עזריאל, רוכב האופנוע שהורשע בעבירת גרימת מוות בנהיגה. כזכור, עזריאל רכב על האופנוע ללא רישיון מתאים ובמהירות של יותר מ-100 קמ"ש, תוך חציית הצומת באור צהוב ופגע בעוצמה באבי עייש ז"ל. בטיעונים לעונש העיד אביו של אבי ז"ל ״את הילד שלי אי אפשר להחזיר. צריך עונש מרתיע"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שנה וחצי מאסר בפועל על רפאל עזריאל, צעיר מאשדוד לאחר שהורשע בעבירות גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה ללא רישיון תקף, נהיגה במהירות גבוהה, אי ציות לאור שבתמרור ונהיגה ללא ביטוח חובה תקף. בהכרעת הדין זוכה עזריאל מעבירת המתה בקלות דעת.

התאונה הקטלנית אירעה באוגוסט 2019 , אבי עייש ז"ל, לוחם מג"ב בן 19 החל לחצות את הכביש  בשדרות הרצל, לפגוש ידידה , אך נפגע אנושות מפגיעה של אופנוע, עליו נהג עזריאל אשר לפי עובדות גזר הדין, נהג  כשהוא ללא רישיון וללא ביטוח במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש, במקום בו מותר לנוסע 50 קמ"ש לכל היותר. הוא התקרב לצומת, כאשר הרמזור מהבהב בצבע צהוב והחל לחצות אותו, בדיוק כאשר עייש חצה את הכביש במרחק של כ-16 מטר מהצומת.אבי ז"ל הובהל לבית החולים, אך נפטר מפצעיו כעבור זמן קצר.

בשלב הטיעונים לעונש העיד משה עייש, אביו של אבי ז"ל וביקש למצות את הדין עם עזריאל. בעדותו סיפר האב שהוא נהג מונית כבר 25 שנה  והוא מבין שתאונה יכולה לקרות, ואולם "זה שבן אדם לוקח אוטו אופנוע או מונית נוסע בלי רישיון, אני חושב שהוא צריך לקבל עונש, לא עו"ד שיוציא אותו בהסדר. הוא צריך עונש כוח הרתעה זה של בית המשפט". האב סיפר כי הוא מכיר את הנאשם ומשפחתו "המשפחה הם אנשים טובים" והוסיף כי את בנו אי אפשר להחזיר, והוא לא ישן בלילות. 

 נציג התביעה, עו"ד אבי ביטון מפרקליטות מחוז דרום, ביקש להחמיר בעונש ולגזור על עזריאל 3 שנות מאסר, "הנאשם אינו לוקח אחריות מלאה על מעשיו, נוטה לצמצם את אחריותו לתאונה, ואף מטיל את האחריות על גורמים חיצוניים, וכי שירות המבחן המליץ על ענישה מוחשית אשר תהווה גבול ברור ומרתיע", באשר לנסיבות הקשורות ב עזריאל, נטען כי מעיון בעברו התעבורתי עולה כי  עזריאל  בעל רישיון נהיגה משנת 2012, והוא צבר לחובתו הרשעות מהותיות הנוגעות לביטחון חיי אדם בדרכים – "הזלזול בחוקי התנועה לא התחיל באירוע מצער זה. ההתעלמות מהאור שברמזור מצטרף להתעלמויות נוספות, מאור אדום ותמרורים אחרים כאשר האחרון היה ביום התאונה".

מנגד, סנגורו של עזריאל, טען כי "הנאשם נרגש וכואב ביקשני להיות לו לפה, כאשר הוא מתקשה לומר את הדברים, הוא ביקש כי אסגנן אותם בשמו. עומד כאן אדם שחרטתו כפולה ומכופלת ומבקש סליחה ממשפחת המנוח ומהחברה והציבור".  בנוסף טען הסנגור על אשם תורם של אבי עייש ז"ל, אשר חצה את הכביש שלא במעבר חציה ושלא כדין, על אף קרבת מעבר חציה במקום. נטען ביחס לכך כי הביטוי ההולם הוא – שם נפשו בכפו, באשר להתנהגותו המצערת, וכי נתון זה ראוי שיובא בחשבון בעת גזירת הדין. נטען כי יש להביא בחשבון את גילו של הנאשם, אשר מזהה את השגיאות שעשה, חרטתו מלווה בבושה ובאשמה, "הנאשם מתפלל כי בית המשפט ייתן לו הזדמנות וינהג עימו במידת הרחמים".

 שופט בית המשפט המחוזי, יואל עדן, כתב בהחלטתו כי "תוצאת התאונה הינה הקשה ביותר האפשרית. הנאשם, ברשלנות בדרגה גבוהה ביותר, אשר עולה כדי רשלנות רבתי… ופגע במנוח אשר חצה את הכביש במסלול נסיעת הנאשם שלא במעבר חצייה. המנוח נפגע קשות ונגרמו לו חבלות רב מערכתיות הוא פונה לבית החולים שם נקבע מותו. מדובר בנסיבות חמורות של ביצוע העבירות, וברף גבוה של רשלנות. לצד זאת… גם למנוח היה חלק בגרימת התאונה, עת חצה את הכביש שלא במעבר חציה, ובמרחק של כ-16-17 מטרים מקו הצומת, בעת שהאור ברמזור להולכי רגל בכיוון החציה שחצה המנוח אילו היה חוצה במעבר חציה היה אדום".

השופט יואל עדן

 על עזריאל נגזרו, כאמור 18 חודשי מאסר, פיצוי למשפחת עייש בסך 25,000 שקלים, פסילת רישיון ל-10 שנים וכן עונשים על תנאי. תחילת ריצוי המאסר נקבע ל- 2.5.21 כדי לאפשר להגנה להגיש ערעור באם תחליט על כך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן