רפי מלכה מבעלי אולמי ׳ממילא׳ באשדוד: ״חטפתי אירוע לב, יש לי חובות של יותר ממיליון שקלים״

רפי מלכה (64) בעל אולמי ״ממילא״ באשדוד שנפתח בתחילת מרץ השנה ונסגר כעבור שבועיים בשל הקורונה, השקיע מיליונים לשיפוץ המקום ונותר עם חוב של כמיליון שקלים. השבוע הוא שוחרר מבית לאחר שעבר לאחרונה צינתור ״אני חושש שכל מה שהשקעתי ירד לטימיון״ הוא אומר בכאב. הפנים מאחורי הקורונה הכלכלית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדברים הרבה על נגיף הקורונה. כמה חולים מאומתים, כמה חולים מונשמים. אבל מעבר לנגיף יש גם מחיר כלכלי כבד. הקורונה הכלכלית. בין היתר של בעלי אולמות השמחה שמושבתים, ולפי קבינט הקורונה ככל הנראה ישארו סגורים עוד זמן רב.

כשרפי מלכה (64), החל בחודש ינואר השנה לשפץ את ״אולמי ממילא״ הקורונה הייתה רחוקה. בחלומותיו הכי גרועים הוא לא חלם, שהאולם החדש והנוצץ יעבוד רק שבועיים. ״מי חשב אז על קורונה? אם הייתי יודע הייתי משקיע מיליונים על השיפוצים?״

מלכה בעל ניסיון עתיר שנים בתחום האירועים. הוא היה בין היתר גם בעליו של אולמי ״בל מר״ בעיר. באולמי ״ממילא״ הוא השקיע את כל נשמתו ושיפץ אותו בעלות של מיליוני שקלים. לשם כך גם לקח הלוואה מהבנק וכן השקיע את כל חסכונותיו ועוד כסף ממשקיע. אולמי ׳ממילא׳, נפתח ב- 1‪.3‪.20 ונערכו בו מספר אירועים מצומצמים כשההזמנות של אירועים זרמו. אבל אז, כעבור שבועיים אולמות האירועים נסגרו ומלכה, כמו כל בעלי האולמות נשאר עם שוקת שבורה  ולב שבור. בעקבות המצב הוא חש בליבו ואף עבר צינתור. ״מאז אני לא אוכל ולא ישן וכל הזמן רק דואג. השבוע שוחררתי מבית חולים. גם עברתי צינתור הוא מספר. ״בנובמבר 2019 שכרתי את הנכס. השקעתי 4 מיליון שקלים. סגרתי אירועים לשנה קדימה. העתיד נראה מבטיח אבל אז בגלל הקורונה סגרו אותנו. אחרי הסגר הראשון המדינה נתנה לפתוח אולמות תחת מגבלה של 100 אורחים. אחר כך צימצמו ל- 50 אנשים. ניסיתי לעבור לפי ההוראות אבל הפסדתי כסף. הייתי חייב לשלוח עובדים הביתה. אפילו אבטלה חלק מהם לא היו זכאים לקבל כי הם עבדו פחות מחצי שנה. אם ימשיך ככה תוך כמה חודשים הכל ירד לטימיון ובעל הנכס יפנה אותי. לא שילמתי שכירות מחודש יוני. השכירות לחודש היא 70,000 שקלים. האולם שסמוך אלי שבבעלות אותו בעלים נסגר כי הוציאו אותו שלא שילם. אני חושש מהרגע שגם אותי יפנו. בינתיים הבעלים מרחם עליי, אבל כמה זמן הוא יוכל להחזיק, בעצמו קנה את הנכס במשכנתא. נאלצתי לבטל צקים שנתתי לספקים של כ- 290,000 שקלים ואני חייב לבנק 330,000 שקלים. סך החובות שלי מעל מיליון. ואין לי מאיפה לקחת. קשה לי להראות את הפנים שלי לספקים שלא מקבלים את כספם. ללקוחות שלי החזרתי את דמי המקדמה על אירועים שלא התקיימו, כי לא היה לי לב עליהם. וזה הרבה כסף. מדובר עשרות אלפי שקלים דמי מקדמה לכל אירוע״.

קיבלת סיוע כלכלי מהמדינה?

״רואה החשבון שלי התקשר אליי ואמר לי בצחוק ׳ביא את הברינקס׳ כי מה שמשרד האוצר אישר לעסקים חדשים זה מענק של כ- 4,000 שקלים שגם אותו לא קיבלתי״.

אתה כועס על כך?

״מזניחים אותנו ולא סופרים אותנו. אנחנו חריגים שהקמנו עסק בשנת 2020 ולא מגיע לנו.״

בכל זאת יש קורונה. לדעתך זו טעות לסגור את האולמות אירועים בזמן הקורונה?

״אם יוכיחו שההדבקות מהאולמות, זה לא טעות, אבל זה לא כתוצאה מהשתתפות באירועים. הרי אנחנו הראשונים שנסגרו והאחרונים לפתוח. אמרו שההדבקות מהאירועים, טוב תגבילו. תעשו מתווה. לא צריך חתונות של 600 מוזמנים. תאשרו 100 אנשים במגבלות התו הסגול ותנו לנו להתפרנס ולהחזיק את הראש מעל המים״.

מה אתה חושב על אותם חתונות ואירועים עם מאות מוזמנים שנעשים באופן לא חוקי?

״גרוע מאוד. עובדים בכסף שחור, וגם הספקים עובדים שחור.ומן הסתם  גם הממשלה מפסידה מזה. בנוסף אין פיקוח על המגפה. כשאתה עורך אירוע באולם מסודר יש פיקוח ואפשר לעשות לפי מתווה התו הסגול״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן