רחובות אדומים באשדוד ולא מקורונה

מתוך דירוג הרחובות האדומים בארץ, מטעם ״אור ירוק״: שדרות הרצל הוא הרחוב האדום בעיר אשדוד. בתאונות בשד׳ הרצל איבדו את חייהם 2 אנשים בין השנים 2017-2019. מנכ"ל אור ירוק , ארז קיטה, פנה במכתב אל ד"ר לסרי וקרא לו לטפל ברחובות האדומים באשדוד

צילום: איחוד הצלה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שדרות הרצל הוא רחוב אדום בו נהרגו שני אנשים בתאונות דרכים. כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי עמותת "אור ירוק" ובו "הרשימה האדומה" של רחובות בארץ בהם התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים. הנתונים מתייחסים למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה בשלוש שנים (2017-2019). ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. ב׳אור ירוק׳ גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2017-2019). מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.

 על פי נתוני ׳אור ירוק׳ דרך מנחם בגין בירושלים הוא הרחוב הקטלני ביותר עם 118 נפגעים בתאונות. ברשימת 10 הרחובות האדומים ביותר בישראל רחובות בעיקר מהערים הגדולות תל- אביב, חיפה וירושלים. עוד עולה כי מתוך 317 רחובות אדומים שנמצאו, 136 מהם נמצאים בשלוש הערים הגדולות בישראל – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, נתון המהווה כ-43% מסך כל הרחובות האדומים בישראל.

קיטה לד״ר לסרי: ״תפעל לשיפור הרחובות האדומים״

ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא. אלה הרחובות האדומים שציין קיטה במכתבו: : שדרות הרצל עם 11 נפגעים, 7 נפצעו באורח קל, שני פצועים קשה ושני הרוגים. רחוב הבנאים עם 24 פצועים באורח קל. שדרות משה סנה עם 19 נפגעים, מתוכם 15 קל ו- 4 נפצעו באורח קשה. ורחוב אבן עזרא עם 3 נפגעים 2 קל ו-1 קשה.

במכתבו הוסיף קיטה: "אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי" .

לדברי קיטה: "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט "אופנידן" אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים. במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ. בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן