ראש העיר לסרי: "אשדוד בנקודה השפל במדינה של מספר המיטות לנפש בבית החולים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשבוע לאחר המכתב שנשלח לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הבריאות יואב בן צור, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שוב קורא למקבלי ההחלטות להגדיל את מספר המיטות בבית החולים אסותא בעיר.

"בבית החולים 300 מיטות, קרי, שיעור של 1.2 מיטת אשפוז כללי ל-1000 תושבי אשדוד והסביבה", אמר היום (ראשון) ראש העיר לסרי. "נתון המציב את השירות האשפוזי באשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, בנקודת השפל במדינה שבה ממוצע המיטות הכלליות הינו 1.75 ל-1000 תושבים. לפיכך, חייבים להרחיב את בית החולים ולהוסיף לו מיטות, כפי שתוכנן במקור כשלב ב' של ההקמה", הוסיף לסרי.

לסרי פנה לשרים: חצי מיליארד שקל להרחבת בית החולים

כזכור, לפני כשבוע לסרי פנה לשרים הרלוונטיים בדרישה להגדיל את מספר המיטות בבית החולים אסותא, מדובר בנושא שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. בית החולים אסותא אשדוד מוגדר כבית חולים קטן אך הוא נותן שירותים של בית חולים גדול ועל כן, צריך להגדיל את מספר המיטות.

"בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נחנך לפני כ-5 שנים והביא לשינוי מבורך בשירות הרפואי לתושבי אשדוד וסביבתה (כיום כ- 400,000 תושבים). ככל שחלפו השנים מהפתיחה, בית החולים התבסס כמוקד השירות הרפואי העיקרי במרחב ובהדרגה נכנסו כל קופות החולים לבית החולים, והפעילות הרפואית אשפוזית ואמבולטורית הלכה ותפחה עד לרוויה", נכתב במכתב שנשלח בשבוע שעבר לשרים.

"במצב הנוכחי, חולים שנדרשים לאשפוז נאלצים להמתין במיון יותר מיממה למיטה פנויה במחלקות הפנימיות (2 בלבד) והמצוקה גואה. בנוסף, בשל העומס הקבוע, המחלקה לרפואה דחופה (מיון) נסגרת לקבלת מאושפזים מספר פעמים בכל שבוע. המצב כיום חמור דיו, ואף יחמיר עם הגידול הדמוגרפי הצפוי באשדוד בעשור הקרוב, כתוצאה מתוספת של כ- 30,000 יח"ד בהסכם הגג ופרויקטי פינוי בינוי והתחדשות עירונית המקודמים במרץ בעיר.

"בבית החולים 300 מיטות, קרי, שיעור של 1.2 מיטת אשפוז כללי ל-1000 תושבי אשדוד והסביבה. נתון המציב את השירות האשפוזי באשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, בנקודת השפל במדינה שבה ממוצע המיטות הכלליות הינו 1.75 ל-1000 תושבים. לפיכך, חייבים להרחיב את בית החולים ולהוסיף לו מיטות, כפי שתוכנן במקור כשלב ב' של ההקמה. הקמת מגדל האשפוז החדש שיאפשר תוספת של כ-300 מיטות, תוך מתן מענה לשירותים שאינם קיימים היום בבית החולים הנוכחי, הינו פרויקט בהיקף של כ- מיליארד שקלים, כאשר הנהלת מכבי שירותי בריאות קיבלה החלטה להשתתף במחצית הסכום, קרי, חצי מיליארד שקלים.

בית החולים אסותא באשדוד (דוברות אסותא אשדוד)


"בנוסף, מכבי שירותי בריאות מכירה בדחיפות הביצוע ולפיכך מוכנה לקדם על חשבונה את התכנון המפורט והביצוע בפועל, באם תינתן התחייבות מדינה כבר כעת, לתקציב הרשאתי בהיקף חצי מיליארד שקלים שיועברו למכבי שירותי בריאות במהלך השנים הבאות לפי אבני דרך שייקבעו. הרחבת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד והתאמתו לצרכי האוכלוסייה, הינו צורך ואינטרס לאומי. זהו צו השעה, ואין מקום לדחות את הנושא שכן מיום תהליך האישור ועד האכלוס בפועל יחלפו מספר שנים. אודה להתגייסותכם האישית לקידום הנושא, באישור תקציב הרשאתי במסגרת התקציב לשנת 2023, את חלקה של המדינה בסך חצי מיליארד. הנהלת בית החולים ואנוכי, עומדים לרשותכם בכל עת לקידום נושא חשוב זה", סיכם לסרי במכתב לשרים.

כזכור, לפני כשבועיים פירסמנו לראשונה כי כחלק מתחלואת החורף מתמודד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד עם עומסים משמעותיים. אנשים שהגיעו למיון בבית החולים מדווחים על זמני המתנה של 6 שעות ויותר לקבלת מענה רפואי ולעומסים כבדים דבר שהפך את הביקור לחוויה קשה או מורכבת. באותו הפרסום, התברר כי בעקבות העומסים נאלצו בבית החולים לסגור את חדר המיון כ-4 פעמים בשבועיים, דבר שהביא לכך שאמבולסים הופנו במשך מספר שעות הסגירה לבתי חולים אחרים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן