ראש העיר אשדוד ושר החינוך חנכו את מרכז החדשנות שנבנה ב 26 מיליון ש"ח, במקיף ב' המיתולוגי

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אירח היום את שר החינוך יואב קיש לפגישת עבודה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפגישה התקיימה בהשתתפות מנהל מחוז דרום רם זהבי, הצוותים המקצועיים של משרד החינוך, ראש מנהל החינוך באשדוד – אריה מימון והצוותים המקצועיים של מינהל החינוך בעיריית אשדוד .

רפורמת החינוך המעצים

ראש העיר הציג בפני השר והצוותים המקצועיים את רצונו לקדם את רפורמת החינוך המעצים אשר מטרתה להפוך את ילדי אשדוד למאושרים יותר, על ידי כך שהם ימצו את מלוא הפוטנציאל שטמון בהם בין כותלי בית הספר ובתנועות הנוער והפעילויות אחה"צ. המטרה היא ליצור רצף חינוכי הכולל את בית הספר, המתנ"ס, תנועת הנוער, הסביבה החברתית והמשפחה. שר החינוך ביקש לבחון את הנושא לעומק.

מרכז החדשנות נחנך

כחלק מהפגישה, השניים חנכו את המרכז החדשנות שנבנה בעלות של 27 מיליון ש"ח – מתוכם 6 מיליון במימון עיריית אשדוד, 15 מיליון ממשרד החינוך ו6 מיליון ממפעל הפיס. במרכז החדש תהיינה מגמות חדשניות כמו ביוטכנולוגיה, חשמל ואנרגיה מתחדשת, סייבר ותשתיות, מגמת מכונות, חדר רובוטיקה ועוד.

אשדוד בצמרת החינוך – 7 שנים ברציפות

ראש העיר הציג בפני השר את כל מרכיבי מערכת החינוך העירונית, ואת ההישגים הרבים שאליהם אשדוד הגיעה בשנים האחרונות, כולל הנתונים שפורסמו לאחרונה בנוגע לתמונה החינוכית בשנת תשפ"ב: 95% אחוזי זכאות לבגרות (בעוד הממוצע הארצי עומד על 76%), 16% אחוזי זכאות לבגרות מצטיינת (בעוד הממוצע הארצי עומד על 14%) ו0.7% אחוזי נשירה (בעוד הממוצע הארצי עומד על 1.1%).

במהלך העשור האחרון נמצא מספר התושבים של אשדוד בצמיחה, ומערכת החינוך נותנת מענה הולם לכל משפחה המבקשת חינוך טוב יותר לילדיהם שיפתח בפניהם עולמות חדשים. את האתגרים העתידיים זיהו באשדוד כבר לפני שנים ושילבו את הפתרונות לכל רוחבה של מערכת החינוך: מגמות סייבר, רפואה, חלל, הנדסה, תקשורת רשתות, סייבר, רובוטיקה, חיזוק מקצועה האנגלית, המתמטיקה, ההנדסה, הכנה לקראת כניסתה של הבינה המלאכותית (AI) לכל תחומי החיים ועוד מקצועות דוגמת מחול, הנדסה ביו רפואית, אומנות, מוזיקה, דיפלומטיה ועוד.

בנוסף, שודרגו גם מוסדות החינוך והותאמו למאה ה-21, דוגמת הישיבה התיכונית אמית שנבנתה במתחם מעודד למידה מתקדמת, מרכז רוח ומדע על אזורי לקידום המצוינות לתלמידים המחוננים והמצטיינים (מרו"ם) 'שחקים' שמהווה בית ספר מדעי ליזמות חוקרת המקדם למידה יזמית ומצמיח בוגרים משפיעים, ועוד.

על הפעולות החיוביות של אשדוד, קיבלה העיר את פרס החינוך הארצי, תלמידיה הובילו בשנה האחרונה להישגים מרשימים באנגלית, סייבר, זכו בתחרויות בינלאומיות ועוד.

דברי ראש העיר

ראש העיר סיכם: "שמחתי לארח את שר החינוך יואב קיש וצוותו לפגישת עבודה מוצלחת. נמשיך להשקיע בחינוך ילדינו, השקעה בחינוך היא השקעה בעתיד העיר אשדוד. נמשיך להצעיד קדימה את אשדוד, גם בחינוך".

שר החינוך יואב קיש: "רוצה להודות לחברי ראש העיר יחיאל לסרי על ביקור מרשים בו חנכו מרכז חדשנות ייחודי וטכנולוגי שימשוך אליו נערות ונערים רבים מהעיר אשדוד ומהאזור כולו. אני רואה חשיבות רבה בעולם החדשנות, בהטמעתו במערכת החינוך וביתרונותיו הרבים בעולם המודרני. משרד החינוך בראשותי ימשיך להשקיע רבות בחינוך בעיר אשדוד בכלל ובאפיק החדשנות בפרט".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן