ראש העיר אשדוד בטקס יום השואה: "אויבינו אינם מבדילים בינינו"

ראש העיר השתתף בעצרת הזיכרון לציון יום השואה והגבורה: "מול הרעיון המזעזע לחיסול שיטתי של העם היהוד פעלו היהודים על פי הערך שטבעו חז"ל – כל ישראל ערבים זה בזה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי נשא הערב (רביעי) דברים בטקס יום הזיכרון לשואב ולגבורה ואמר: "הערב אנו מתייחדים כולנו, מבוגרים, צעירים ובני נוער, עם זכר בני עמנו שנספו בשואה. ומרכינים ראשינו לזכרם.

"גברים נשים וטף – שישה מיליון יהודים, שנפלו קורבן, למכונת ההשמדה הנאצית, לפני שמונה עשורים. באכזריות, בשיטתיות ובשנאה חסרת גבולות, רק משום היותם יהודים. השנה, אנו שבים להתכנס, וְלציין את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, באופן פיזי ובהתאם להנחיות, כמובן. לאחר שבשנה שעברה, בצל המאבק בנגיף הקורונה, נאלצנו לקיים את אירועי יום הזיכרון מרחוק. בשנה החולפת, למרות המורכבות שלה, בישראל ובעולם, עם הנזקים הבריאותיים והכלכליים, לא ויתרנו על חובת הזיכרון הלאומי, של מורשת השואה והתקומה. ולצד המאמץ, לשמור על בריאותם של ניצולי השואה, עודדנו בני נוער שלנו וצעירים, להיות שותפים פעילים, בדאגה לרווחתם החומרית והנפשית של ניצולי השואה באשדוד. תלמידים בתיכונים וחטיבות הביניים, חניכי תנועות הנוער, צעירים ממרכז כיוונים יחד עם מתנדבים רבים. כולם לקחו חלק בכך, ועל כך, תודתינו וגאוותינו".

לסרי הוסיף כי "לפני שמונה עשורים, בחודש יוני 1941, החלו הגרמנים בהשמדה המונית ושיטתית, של יהודים, לאחר הפלישה לשטחי ברית המועצות במבצע ברברוסה. בראשית ההשמדה, נרצחו בעיקר גברים, אך החל מחודש אוגוסט של אותה שנה, התרחב מעגל הרצח וכלל, גם נשים וילדים. מתוך הרצון להגיע "עד היהודי האחרון". להשמיד את כל היהודים עלי אדמות.

"למעשי הרצח הנוראיים, שהתרחשו בַּתְחילה בבורות ההריגה, בגטאות ובפוגרומים, ושוכללו למחנות הריכוז וההשמדה, קדמו שנים רבות של רדיפות, של הַשְׁפַּלַה ונישול היהודים מזכויותיהם. כל אלה, הובילו להתגבשות התפיסה הנאצית, לפיה ניתן להקצין ולבצע גם מעשי רצח המוניים ורחבי היקף. כדי להצליח במימוש התוכנית השטנית של "עד היהודי האחרון". תפיסה זו לא יכלה להתגבש, וזוועות השואה האלה, לא יכלו להתבצע אלמלא הזדהו המבצעים עם האידיאולוגיה הנאצית. עם האידיאולוגיה הנוראית שהיהודים הם, מקור כל הרוע בעולם. תפיסה חולנית, שהניעה את הנאצים ועוזריהם, להשמיד, שישה מיליון יהודים, במהלך השואה. מול הרעיון המזעזע הזה, לחיסול שיטתי של העם היהודי, "עד היהודי האחרון", פעלו היהודים על פי הערך שטבעו חז"ל: "כל ישראל ערבים זה בזה". במעשי גבורה. וּתעצומות נפש עילאיים, פעלו יהודים באומץ, בחירוף נפש ובגבורה, כדי להציל כל יהודי ויהודי, בכל תנאי ובכל מקום – בתוך הגטאות, ואף במחנות הריכוז, המוות וההשמדה, רגעים ספורים לפני המוות.

"בכל מצב שבו יהודים יכלו להציל יהודים, הם חֵרפו נפשם לעשות זאת. זו הייתה מלחמת גבורה מַתמדת, לשמירה על חייו של כל יהודי ויהודי. וּבעצם, מלחמת גבורה על המשך קיומו של עמנו. וְהמקרים האלו רבים מאין ספור. אנו מכירים אותם. המַצילים והניצולים חיים בתוכנו. בעיר אשדוד וברחבי מדינת ישראל. שחס וחלילה אסון השואה לא יקרה עוד. שלא נהיה עוד למרמס.

"לא כיהודים ברחבי העולם, ולא כיהודים במדינת ישראל. מורשת הזיכרון של השואה והגבורה מזכירה לנו, את החובה לשמור על חוסנה הביטחוני, ולא פחות מכך, חוסנה החברתי של המדינה. לצד החוסן הביטחוני – הצבאי, עלינו לזכור שהאסון שפקד את אחינו ואחיותינו לפני שמונים שנה, לא הבדיל ביניהם תרבותית או דתית. הם הושמדו רק משום היותם יהודים. אויבינו אינם מבדילים בינינו. לכן, חובה עלינו, במיוחד בערב יום הזיכרון הזה, לזכור שערכי האחדות והערבות ההדדית הם תנאי מרכזי להישרדותנו, והמשך קיומנו כעם יהודי.
עלינו לכבד את הבדלי התרבות ואורחות החיים השונים בינינו. עלינו לחפש ולחזק את המשותף. לחפש ולמצוא צרכים לחיים משותפים במדינת ישראל. זה מה שיבטיח את חוסנה החברתי של מדינת ישראל.

"וללא ספק, זהו גם המבחן המרכזי והגורלי הניצב בפנינו בימים אלה, לשמור מכל משמר על הבית הלאומי של העם היהודי. ביטחונית וחברתית עבורנו, ועבור בני העם היהודי ברחבי העולם. שאירוע כמו השואה, לא יפקוֹד שוב את עמנו לעולם. ושמדינת ישראל תמשיך להתקיים לנצח. יהי זכרם של בני עמנו הנספים בשואה ברוך, שמור וחקוק בליבנו לעד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן