היריבים המרים כצנלסון-נכט: ראש בראש על הקול הרוסי באשדוד

הבוחרים מחבר העמים מונים כ-30 אחוז בעיר אשדוד ונחשב מאוד בקרב הפוליטיקאים שמחזרים אחריהם. על המגזר הזה מתמודדים שניים, שהם יריבים מרים וקשים: סגן ראש העיר שמעון כצנלסון הוותיק, וסגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, הצעיר. עו"ד נכט עושה בית ספר לכצנלסון ונחשב ל׳סדין האדום׳ שלו בשל העובדה שהוא צובר תמיכה גדולה בקרב בוחרים באשדוד, בעיקר בקרב צעירים. כצנלסון מצד שני "מתעלל" פוליטית בעו"ד נכט וניסה בכל מיני תרגילים שלא ייבחר לסגן ראש עיר, עושה הכל כדי להצר רגליו בעירייה כעת. זה לא עוזר לו הרבה ועו"ד נכט צובר כוח רב על חשבון כצנלסון שגם מחזיר אש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד אלי נכט (בן 38) נשוי + ארבעה ילדים וכלבה ניקה (בת 3 הרגליים) הוא סגן ראש העיר הצעיר ביותר בתולדות אשדוד. הוא מגיע לגזרה המוניציפאלית אחרי שעבד בכנסת, ובמשרדי ממשלה השונים, ייצג את ישראל בפרלמנטים ברחבי העולם, בפגישות עם נשיאי ארה״ב, ראש ממשלת קנדה, נשיא קוסובו, ראש ממשלת פינלנד ועוד.

ולמרות שהוא עסוק מאוד בגזרה המקומית אשדודית, במסגרת תפקידו כסגן ראש עיר הוא מבין שכדי להצליח בתפקידו במקומי, הוא חייב להיות קשור לשלטון המרכזי והוא קשור מאוד לשרים, חברי כנסת ואנשי ממשל והוא עושה הרבה מאמצים וכל פגישה שלו עם רמי דרג מצולמת מתועדת ברשתות של דוברכי רוסית. הם מאוד מתלהבים מאנשי ממשל בכירים ועו"ד נכט יודע לנצל זאת טוב.

כך למשל, הוא יצר קשר ישיר עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, שדי נטש את סגן ראש העיר סניה כצנלסון עליו הוא כועס מאוד. ליברמן נערץ בקרב בוחרי חבר העמים ועו"ד נכט מקרקר לא מעט סביבו כדי להוציא תמונה משותפת שלהם, שעולה הרבה הון -פוליטי בקרב הבוחרים. הוא בעל קשרים עם שר האוצר לשעבר, משה כחלון ובאחרונה עם שר השיכון, זאב אלקין, ושר המשפטים, גדעון סער, איתם יש לו קשרי חברות ועבודה. עו"ד נכט יודע לטפח קשרים עם עם בכירים בליכוד ובשאר המפלגות, שנותנים לו ולעיר פרספקטיבה הרבה יותר רחבה מאשר הברנז׳ה העסקנית המקומית שאנו רגילים אליה כאן בעיר אשדוד.

אופי עבודתו הנמרצת ניכרת בכל, הן ביחס האישי לאזרח הפשוט,  בעיקר למגזר של חבר העמים, והן ביכולת שלו לנסות להניע מהלכים בעלי משמעות לעיר. האיש חרוץ מאוד. על זה אין מחלוקת. כממונה על תיק התעשייה והחדשנות בעיר, הצליח תוך חודשים ספורים עם צוות האגף להוציא לפועל פרויקטים אשר במשך שנים פשוט לא זזו והיו תקועים. לא עוד כנס יח״צני, הודעות לעיתונות ריקות מתוכן,  אלא התנעה של הליך תכנון הפרוגרמה של פארק ההיי טק(לאחרונה זכתה חברת BUILD).  זאת על אף הקשיים הרבים הנעוצים בכך שיש צורך בתיאום מול בעלי קרקע רבים במתחם. את תורתו ואת עבודתו הוא מציף ברשתות החברתיות שם הוא מתנהל באופן כזה שהוא צובר המון כוח בקרב צעירים. הוא מדבר בשפתם ומצליח לחדור לאוכלוסיות שיריבו כצנלסון רק יכול לחלום איך להגיע אליהם.

האגף לחדשנות בניהולו של עו"ד הוציא מכרז להקמת מרכז חדשנות ענק של 1,500 מ״ר, אשר אמור לתת מענה לכל אנשי ההיי טק והיזמים בעיר, זאת עד השלמת בניית הפארק עצמו. במקביל לכך, יצא מכרז נוסף לייצוג משפטי מול הכנסת והממשלה, במטרה לייצר החלטות ממשלה לטובת העיר אשדוד, להביא תקציבים ממשרדי הממשלה השונים, להעביר חקיקה ולהביא הטבות מס לתעשיית עתירת ידע אשר רוצה להתמקם באשדוד. כל זאת תוך חודשים ספורים בלבד, תוך גיבוי מלא מצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. האם זה יסייע לו לקדם את עצמו בקרב בוחריו? ימים יגידו. הוא בינתיים מסתער על כל פרויקט ומיזם שהוא מקדם.

עו"ד נכט תפס גם לא מעט כותרות בזכות העובדה שהוא משמש כיו״ר המשכן לאמנויות הבמה. זאת ברקע הניסיונות להדיח מתפקידו את המנכ"ל הוותיק, מוטי מלכה. הוא עושה לילות כימים על מנת לנקות את כל הכשלים והעיוותים שיש שם ונתגלו באחרונה. בימים אלה הוא מנהל מאבק עיקש מול המנכ"ל, מה שקודמו, יו"ר ש"ס אבי אמסלם פחד לעשות וברח מהתפקיד. רק באחרונה העביר עו"ד נכט החלטה להביא את הנושא של מלכה לטיפול משפטי ולטיפול מבקר העירייה שבודק את החשדות והתלונות הקשות שיש נגד מלכה.  יצויין כי אלמלא הגיבוי שמקבל עו"ד נכט מראש העיר וממנכ"ל העירייה אילן בן עדי בנוגע להדחתו של מלכה מהמשכן גורלו היה כמו של קודמו אבי אמסלם וגם הוא לא יכל היה לעשות דבר. אבל מה זה משנה. עו"ד נכט כבר אמרנו מסתער על כל פרויקט שיש לו אפשרות גישה וגיבוי מראש העיר.ולצד כל הבעיות של ההנהלה הקיימת זאת מול יכולתו להביא לגיוון תרבותי בעיר, כך לדוגמא לראשונה מזה עשור, תיאטרון גשר הגיע אלינו לעיר עם סדרה של הצגות כאשר ההצלחה והביקוש היו פשוט סוחפים.

שועל קרבות

מהפן הפוליטי עו"ד נכט נחשב שועל קרבות למרות גילו הצעיר. והבעיה שלו מתחילה, כאשר פעילותו העניפה והנמרצת של עו"ד נכט נתקלת בשועל וותיק וערמומי לא פחות ממנו בשם שמעון כצנלסון, המשמש אף הוא כסגן ראש העיר. השניים כמו במשחק שחמט  מנהלים קרב מוחות לא פשוט על ליבם של הבוחרים.  במשך זמן רב הצליח כצנלסון  למנוע את בחירתו של עו"ד נכט בכל מיני תרגילים פוליטיים. זה הצליח לו לזמן מה, אבל לפני כשנה זה נגמר. עו"ד נכט מונה לסגן ראש עיר בהתאם להסכם שהיה לו עם ד"ר יחיאל לסרי. כצנלסון ידע על מה הוא עושה ולמה התנגד לעו"ד נכט. הוא רואה כעת בעיניים כלות איך עו"ד נכט גוזר ממנו תומכים רבים בעיקר בקרב צעירים מחבר העמים וגם מבוגרים, שמאסו בכצנלסון ובהתנהלותו הכושלת והשקרית לעתים.

וכצנלסון, שרואה מה קורה פועל בכל הכלים שעומדים לרשותו לפגוע בעו"ד נכט. כך, כאמור כצנלסון שרצה למנוע את בחירתו של עו"ד נכט לסגנות ראש העיר , גיבש קואליציה עם החרדים נגד ההצבעה במועצת העיר על המינוי שלו לסגן ראש העיר. קואליציה שהתפרקה ברגע האחרון. ד"ר לסרי כעס מאוד, וכצנלסון שילם את המחיר, והודח בבושת מכס יו״ר ועדת בניין ערים- אבל לא לאורך זמן. הרי עסקינן בשועל פוליטי וותיק, והוא כבר הצליח בחנופה ומתק שפתיים לזחול בחזרה לחיקו של ראש העיר ד"ר לסרי, שעמד ממש להדיח אותו ואת סיעתו מהקואליציה והעניק לו את תיק ההנדסה, שזו בעצם אותה גברת בשינוי אדרת, אבל לא החזיר לו את ראשות ועדת תכנון ובנייה והעביר אותה לעו"ד גבי כנפו, ממלא מקום ראש העיר.

הפחד והחשש של כצנלסון מעו"ד נכט, שצובר תאוצה בקרב הצעירים באשדוד רובם מחבר העמים אבל גם בקרב הציבור הכללי, שכן, עו"ד נכט הוא איש חביב נוח לבריות ויודע גם להתחבר לצעירים בכלל בעיר אשדוד. כצנלסון בהוראה ילדותית ממשיך לנסות לפגוע בעו"ד' נכט ולמערכת הגיעו לפיהן כצנלסון אסר על הפקידות הבכירה שהוא ממונה עליה להיפגש עם עו"ד נכט. העניין שכצנלסון לא פוגע בעו"ד נכט אלא פוגע בתושבים, שצריכים סיוע. אבל כל זאת בשם האינטרס הצר שלו של שמירה על הנחלה שלו, שהוא מרגיש כי היא זזה לו.

מעניין לזהות גם את הדימום  הפוליטי של כצנלסון דווקא מקרב חבריו לסיעה. עו"ד חנוך ארליך המשמש יו"ר חפ"א לא תמיד רואה עין בעין עניינים מוניציפליים עם הבוס ולא חושש לכתוב על כך בפייסבוק באמצעות שירה וגם לחבור לעתים לאחרים בהצבעות או ביציאה מהצבעות. מי שמכיר את עו"ד חנוך יודע שהוא לא צריך הרבה כדי לעמוד על דעתו הוא מביע אותה ולזכותו ייאמר שהוא מצביע לרוב בהתאם לצו מצפונו. כזה חבר סיעה כצנלסון לא כל כך צריך, אבל זה מה יש.

גם  סטלה  ויינשטין חברת סיעתו ולשעבר מנכ"לית ימינה הלכה לרעות בשדות זרים, ולדימיר גרשוב עוד חבר בסיעתו,  מרד מזמן בבוס ואף נחשב כאופוזיציה אצלו. כל מי שנשאר לו זה גרשון פלדמן שמתלווה לכצנלסון בכל אשר הוא הולך ונראה כמו הצל שלו. לא רק זאת, גם הסקר שהזמין יו״ר האופוזיציה אלי לחמני לאחרונה מראה כי עו"ד נכט וכצנלסון כבר היום שווים מבחינה אלקטורלית כאשר המגמה של כצנלסון היא ירידה ואילו של נכט בעלייה.

כצנלסון מודע לכל זאת, כמו גם לבעיות שיש לו עם ליברמן אשר מרגיש כי כצנלסון לא נאמן לו כלל, הוא ניסה להחדיר את המקורבת מאוד מאוד מאוד שלו  לודמילה גוזוב גם למפלגה של סער, ללא הצלחה וכעת באמצעות הליכוד, הופך כצנלסון עולמות ואף רקם עם ד"ר יחיאל לסרי דיל תמיכה בה. גורמים פוליטיים אומרים שהדיל הזה יוביל לריצה של שניהם ביחד בצורה כזו או אחרת לבחירות לעירייה בעוד שנה וחודשיים. בינתיים נפסלה גוזוב על ידי בית הדין של הליכוד בשל העובדה שהיא בכלל שייכת לישראל ביתינו ולא לליכוד.

לעומתו, עו"ד נכט מונה לסגן יו״ר הוועדה הממשלתית לדיור ציבורי בישראל ורק השבוע אירח את שר השיכון אלקין, מקורבו, את מנכ"ל עמיגור ארז שני ובכירי הסוכנות היהודית במטרה לחנוך את בית קנדה החדש ולהגדיל את התקציב ויחדות הדיור הציבורי באשדוד. כפי שאמרנו עו"ד נכט לא מפספס שום הזדמנות לכותרת,[צילום תמונה או פרוייקט.

כצנלסון מבין שבהיותו נושק לגיל 80 זאת תהיה כנראה ההתמודדות האחרונה שלו לתפקיד כלשהו ולכן לפני כחודשיים, כך אומרת השמועה, סגר הסכם סודי מול לסרי אשר מעניק לו תמיכה ומבטיח כי כצנלסון לא יפעל נגדו, ובמידת הצורך אף יתמודד לראשות העיר כמתמודד קש על מנת לפזר את הקולות החילונים בעיר. כל זאת בתמורה לסגנות לקדנציה מלאה ושימור כל התיקים שיש לו היום, בדגש על תיק וועדת בניין ערים שכה קרוב לליבו של כצנלסון בהתנהלותו מול הקבלנים בעיר. יחד עם זאת לא מעט פעמים הוספד כצנלסון והוא כמו עוף החול התרומם ושוב כבש את הרחוב הרוסי. מה יהיה הפעם? לא קל לו, אבל הכל אפשרי.

אז מה יש לנו כאן: שני יריבים מרים ומתוחכמים ושועלי קרבות. אחד עו"ד צעיר, נמרץ, עכשווי מחובר ונחוש לנצח ושני מהנדס במקצועו שועל קרבות ותיק, שיש עליו לא מעט טענות מצד בוחריו אבל לא מומלץ לזלזל בו, אחרי לא מעט שנים של הצלחות בגריפת מנדטים (השיא שלו 9 מנדטים בשנות ה90). מן הסתם הקרב בניהם יהיה  מעין מאבק בין דורי, בין הצעירים למבוגרים. בין הדור שעדיין חושב בשפה הרוסית לאלה שכבר נטמעו באשדוד וסולדים ממגזריות. מה שבטוח הקרבות האלה יהיו דבר מעניין באשר לאופי של אשדוד 2022.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן