קרב מכוער בבית המשפט. מאנה: "ג'ני בוגדת סדרתית ושקרנית פתולוגית".צ'רוואני: "לא נסכים לאלימות כלכלית"כלית כלפי אישה וילדים״

דרך ארוכה עשתה ג'ני צרוואני (38) מאז עלתה לישראל בגיל 9 מקזחסטן, כעולה חדשה בלי לדעת מילה בעברית: נבחרה למלכת היופי של אשדוד, דוגמנית על, ונישואין לאיש הבוהמה רוני מאנה (61) . נישואין שעלו על שרטון ולסיפור גירושין מכוער ותקשורתי שזוכה לכותרות במדורי הרכילות בקרב בבית משפט לענייני משפחה. מאנה: "למרות שהיא נשואה, החליטה לצאת עם מישהו". מטעמה של ג'ני נמסר: "הניסיונות להכפיש את אם ילדיו כדי להסיר מעצמו אחריות, מעידים על אופיין הנמוך של הטענות. לא נסכים ולא נקבל אלימות כלכלית כלפי אישה וילדים"

צילום: איתן טל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמי שראיינה את ג'ני צרוואני בתחילת דרכה, כשאף אחד כמעט לא הכיר את שמה. אני זוכרת אותה בעיקר מישירה מבט כחול וחזק ומדברת איתי בשקט, בנעימות, בכבוד. ואלי בשל זכר לימים ההם, צ׳רוואני השיבה לי לשיחה באותו קול נעים ובטוח, ולא ניתקה בגאוות כוכבים, גם אם הסכימה לומר רק מספר דברים הנוגעים יותר לאשדוד ובעיקר בגלל הערכאות המשפטיות המגבילות אותה כעת.
לא מעט קשיים היא עברה מאז שעלתה ארצה. ילדה בת תשע עולה חדשה מקזחסטן, עם קשיי קליטה ומשברים חברתיים, אך גם המון רגעי זוהר. בעיר, מאז שעלתה על הבמה האשדודית, נבחרה למלכת יופי בתחרות של אורי קריספין והמשיכה לסוכנות הדוגמנות של רוברטו. בגיל 14 כוכבה דרך והחל לזהור וכבר דיגמנה לבדה בסוכנויות בחו"ל, הגיעה לתחרות מלכת היופי הארצית ואף העולמית. היא הובילה קמפיינים גדולים והשתתפה בסדרות טלויזיה כגון "החברים של נאור" ו"שש אמהות" ובריאליטי "הישרדות" ואין ספק שהחיים לימדו אותה להתמודד עם הבאות.

צילום: ערן לעידו אייזק


עם השנים נישאה לבן הזוג המפורסם רוני מאנה, המבוגר ממנה בעשרות שנים. הוא כבר היה גרוש בעצמו ממלכת יופי ואב לשני ילדים מניקול הלפרין. נראה שלשניים היו שנים יפות והם גם הביאו שני ילדים לעולם. מאנה המשיך בעסקיו והשניים שעלו לכותרות יחד בעיקר בהקשרים עסקיים וכן בשל סכסוך מתוקשר עם ראש הממשלה בכבודו ובעצמו ורעייתו שרה. צרוואני מיתגה את עצמה כפרזנטורית, נטורופתית ומייצרת שמנים ואף כמעצבת פנים, למדה ייבוא וסחר בינלאומי ושבה לעולם האופנה בסוכנות אלינור שחר.

בעת ההתמודדות ב"הישרדות" אגב, נראה שהחיים של השניים עוד היו דבש, שכן היא סיפרה בתוכנית שמאנה קנה לה שישים מתנות, אחת לכל יום. בתוכנית עצמה היא עברה שיימינג לא פשוט ולבדה הצליחה להסתדר ואף סיפרה שהחוויה העצימה וחישלה אותה.

צילום: אסף לב


בימים אלו, כאמור, הרשתות והעיתונים מלאים דברי הכפשות הדדיים, לא נעימים בכלל. האמת בכלל נממצאת בינהם. אף אחד לא באמת יודע מה קורה בתוך חדר המיטות של בני זוג וכמו שאופירה אסייג כתבה בטור שלה בשבוע האחרון ב"מאקו": "אין פרידות יפות, תשכחו מזה". הכל מתערבב בימים אלו לכדי פרשיות משפטיות והרבה צהוב, שללא ספק הייתה רוצה לוותר עליו בשמחה, אך ג'ני מבחינתנו היא לנצח אשדודית וננסה לעשות קצת סדר במה שמתרחש.

גירושין מתוקשרים, פוסטים והכפשות

לפני מספר חודשים פורסם כי מאנה וצרוואני, לאחר תשע שנות נישואים וארבע עשרה שנות זוגיות, מפרקים את החבילה. מי שחשב שהגירושין יעברו מתחת לרדאר של מדורי הרכילות בישראל? טעה. ולא מעט פרסומים יצאו דווקא מבני הזוג ומבני המשפחה, מה שמסביר שהאמת היא ככל הנראה אי שם כי הפרסום האינסטגרמי הראשון בעניין היה דווקא מבתו של מאנה מהנישואים הקודמים, יולי מאנה-לביא, שמתארת זוגיות לא פשוטה וכוללת בו מילים קשות ביותר, כמו: "אבא יקר שלי. אתה עובר ימים לא קלים, אבל תהיה חזק. זה כלום לעומת מה שעברת, אחרי כל השנים בהן עברת גיהנום, אתה צריך להתעודד שזה מאחוריך. היה חזק והכול לטובה אוהבת אותך ותמיד איתך".


והבת של מאנה ממשיכה: “… חבל לי על כל השנים שבזבזת, על כל השנים שהיית עיוור. שהיית בדיכאון. על כל השנים הכי יקרות וחשובות שבהן במקום להיות אבא וסבא, היית עסוק בלהיות בשקט בבית שלך. בלא לדבר. לא לארח. להתבודד. לא להדליק את האור. לא לשים חס וחלילה כפית בכיור בלי לשטוף אותה, לא לחגוג ימי הולדת וחגים, לא שבתות וקידושים, לא להיפגש עם הילדים והנכדים שלך. לא לדבר עם אחיות ואחים שלך. צריך לחגוג שיצאת לחירות, סוף סוף זכית להכיר את הנכדים שלך וסוף סוף אני יכולה להיכנס אליך הביתה אחרי הרבה שנים שהיה לי ולילדים שלי אסור. המשפחה שלנו ניצלה ברגע האחרון. תהייה חזק. אני איתך. סוף סוף נוכל להיפגש בלי להסתתר, בלי הגבלת זמן ובלי מקומות מסתור. מותר לי ללכת לאבא שלי הביתה. בא לי לצעוק עד השמיים!!! אני בוכה מאושר ומהתרגשות. אני כל כך שמחה שלסאן וריף יש סבא גם מהצד שלי. עכשיו אף אחד לא יפרק לנו את המשפחה".
למכתב זה הגיב מאנה בעיתון "את" ואמר: "מה שיולי כתבה הוא מדם ליבה וכל מה שכתוב הוא נכון". באותו עיתון הגיבה צרוואני לדברים הללו במילים הבאות: "חבל שככה זה יוצא… רוני הוא אבא של יולי אבל גם אבא של הבנות שלי, אמילי וארייה, ויולי היא גם אחותן ואני אימא של שתי הילדות האלה. בנות נהדרות ותודה לרוני מאנה, הוא האבא שלהן. זה לא הסטייל שלי וחבל שזה יוצא מפרופורציה אבל זו דרכם. יש מישהו שיכול לסתום לרוני מאנה את הפה? גם ראש הממשלה ואשתו לא הצליחו. אז מי אני? לכל אחד יש את האמת שלו ומה אני יכולה לעשות מול בן אדם פגוע?".
בסטורי שפרסמה צרוואני בתקופת הקורונה כתבה מילים שיכולות להתפרש בשני הנושאים: "קמתי הבוקר עם חרדה.. משהו שקורה לי לעיתים קרובות בתקופה האחרונה..האם זה מפחד קיומי? ככה קוראים לזה? שלא אוכל לעמוד בתשלומים של הגן לאריוש? הרי היא מחר צריכה לחזור.. בתשלומים של הדירה? וכל ההוצאות מסביב? ומה יהיה? אבל מי ידע שתהיה קורונה? וזה די מפחיד הלחץ בחזה, המחשבות שרצות, קוצר נשימה שמטפס, ובעיקר בהלה.. אז אני יושבת רגע נושמת פורמולה להרגעה..מרגישה לאט לאט את הלחץ יורד ומחפשת את הדרך להתמודד עם כל הערמה של הבעיות.. ומזכירה לעצמי שיש לי משפחה שלא תיתן לי ליפול".


מאנה פרסם כתגובה ככל הנראה סטוריז עם תמונות בנותיו ובין היתר כתב "בוקר טוב לילדות שלי, הכי אהובות בעולם, בהצלחה בחזרה לבית הספר ולגן, הילדים שלי מסודרים, מאושרים ויש להם הכל מהכל אבא שדואג להם מהבוקר עד ערב כל מה שהם חולמים בלילה יש להם בבוקר כל השאר חארטה בארטה".לאחר הדיון המשפטי שנערך בעניינם מסר מאנה ל"ידיעות אחרונות": "היה דיון טוב, יש הסכם ממון, אני איש חוק.. היא לא ראויה שאגיד לה שלום.יש לה 600 אלף ₪ שהעברתי לה לבנק אז שלא תבכה.. מה שמעניין אותי זה הבנות שלי, שיהיו מאושרות ושלא יחסר להן כלום.." עורכת דינו הוסיפה שם ש"ג'ני מתקשה לומר את האמת" ומטעמה של צרוואני נמסר באותה כתבה מסוכנות אלינור שחר ש"ג'ני קרובה ללבם" ולכן מסרו את תגובת עורכת דינה ש"ניסיונותיו של מר מאנה להכפיש את אם ילדיו כדי להסית ולהסיר מעצמו את אחריותו שלו, מעידה על אופיין הנמוך של טענותיו, צר לנו על השימוש הכוחני שהוא עושה בילדיו כדי לנסות ולהתחמק.. פוסטים וסטוריז לא יכולים לשנות את האמת..סומכים על בית המשפט.. לא נסכים ולא נקבל אלימות כלכלית".

הרשות להגנת הצרכן נגד צרוואני
ואם לא די בטלטלה העצומה שהיא עוברת בשל הגירושין המתוקשרים, בדיוק בימים אלו גם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה "פצצה" משלה והודיעה לצרוואני (בשמה המלא יבגניה מאנה צ'רוואני) על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 210,000 ₪. הרשות טוענת כי "החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ומידע שהתקבל ברשות, ומהחקירה עולה כי: העוסקת משווקת מגוון תערובות שמנים אתריים המיועדים לטיפול במצבים פיזיים ונפשיים שונים, "שמן עיסוי לילדים", "שמן עיסוי לתינוקות", "חלומות מתוקים", "אכילה רגשית", "ערנות ריכוז זיכרון", "יום טוב ורגוע", "שמן עיסוי לכפות רגליים טיפול בבצקות". השיווק נעשה באמצעות חשבונה של העוסקת באתרים פייסבוק ואינסטגרם, על ידי מודעות וסרטוני וידאו. המוצרים מוצעים למכירה באמצעות קישור רכישה המופיע בפרסומים באתרים. את המוצרים רוקחת העוסקת בביתה."
הטענה הינה למעשה שצרוואני השתמשה בפרסומיה בביטויים חד משמעיים כגון (ציטוטים): "ערנות ריכוז זיכרון – זה תערובת שמנים אתריים, טבעיים… מיועד לשיפור זיכרון ערנות ופוקוס… מכיל גם שמנים שמטפלים בכאבי ראש ומיגרנות, וכאבים בכללי.".."פורמולה לאכילה רגשית – זה תערובת שמנים אתריים, הכל טבעי לחלוטין… מוריד תאבון בקצת, מחזק תודעה לאוכל בריא, למודעות עצמית, להערכה עצמית"… "חלומות מתוקים – זה תערובות שמנים אתריים לשינה טובה…זה פותח את הנשימה – מרחיב דרכי נשימה על ידי הרפיה קלה, ומרגיע מחשבות "שרצות", עושה פאוזה לכל הלחצים, עוזר לישון טוב בלילה- מעורר את גלי אלפא במוח אותם גלים של שניה לפני שנרדמים."
הטענה העיקרית היא שצרוואני פרסמה את המוצרים באתרים "תוך ייחוס סגולות טיפול\ריפוי כתוצאה משימוש במוצרים. פרסומים מעין אלה, כפי שעשתה העוסקת, הכוללים "הבטחות" לתוצאות ריפוי כגון חיזוק מערכת החיסון; הפחתת סימפטומים רפואיים (נחירות/ כאבי ראש); וכן ציפייה לטיפול\ריפוי שונים ללא הצגת נתונים תומכים לסגולות אלו, מהווים פרסום מטעה והפרה של חוק הגנת הצרכן". ברשות ציינו עוד ש"לעוסקת אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 262,500 ₪ ופחת ל 210,000 ₪)".
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה בעניינה של צרוואני כי: "העוסקת ייחסה סגולות רפואיות וטיפוליות למוצרים שרקחה ושיווקה בחשבונותיה האישיים בפייסבוק ובאינסטגרם, ללא כל בסיס מחקרי מדעי מוכח. מדובר בהטעיה חמורה שלעיתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים, מדובר בניצול חולשתם של חולים ומחפשי מזור. הגב' מאנה התבקשה לחדול מביצועה של ההפרה לאלתר, הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות מהסוג הנ"ל ותפעל למיצוי הדין כנגד המפרים".

בעניין זה של חברת השמנים פרסמה הסוכנות תגובה רשמית לפיה "ההליך לא מוצה עדיין ויש פה אי הבנות לכאורה, שאני בטוחה בכל ליבי שג'ני, הפועלת מתשוקה ועל פי ניסיונה האישי, תדאג להבהיר".
ועורך דינה הוסיף: "המדובר במספר זניח של מוצרי ארומתרפיה שהוכנו על ידי גב' צ'רוואני לקבוצה של חברים ומכרים. רשות הגנת הצרכן תקבל בימים הקרובים הסברים מלאים ומאמרים שתומכים בדברים, ואנו מקווים ובטוחים שהעיצום יבוטל".

צ'רוואני לאשדוד10: "המשפחה היא משהו שנמנע ממני הרבה זמן"

ג'ני צרוואני, אותה אנו מלווים כבר עשרות שנים, הסכימה לומר כמה מילים אך ביקשה שלא להתייחס לשלל ההאשמות, גם בפן המשפטי של הגירושין וגם בפן המקצועי כלכלי של פרשיית השמנים.”אני מטפלת בכל הדברים, מבטיחה שהכל יתבהר והכל יסתדר".
ג'ני מה שלומך בימים אלו? איך את מרגישה?
"זה מורכב כמובן.. קשה לענות לשאלה הזו".
אפשר לומר שגם מחוץ לריאליטי את עדיין שורדת?
"בוודאי, אני שורדת ואפילו בחיוך גדול, אני שמחה שיש לי את הבנות שלי, שהן האור של החיים שלי".
איך המשפחה כאן באשדוד, מהווה לך משענת ומפלט בימים אלו?
"בוודאי.. המשפחה שלי היא משפחה לכל דבר, משהו שנמנע ממני הרבה זמן ועכשיו אני שורצת אצלם.. משפחה זה משפחה, יש לי את אבא, שעובד בנמל, ואמא, שעובדת בבית החולים ב׳איכילוב׳, את אחותי הגדולה ענת ואת האחיינים שלי יונתן ושלי הנדל."
את אופטימית? איך את מאמינה שהכל ייגמר?
"שוב, אני מנועה מלהתייחס, אך אני מטפלת בכל הדברים, מבטיחה שהכל יתבהר והכל יסתדר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן