קרב נשי: אלמוזנינו ומרק מתכתשות סביב סוגיית השחתת שלטי נשים בעיר

התכתשות בין שתי חברות מועצת העיר סביב טענות מרק שנושא השחתת שלטי הנשים באשדוד לא מטופל. מרק:"הנושא לא בראש סדר העדיפות העירוני. אשדוד לא רוצה נשים". אורית אלמוזנינו: "אני וגם ראש העיר פנינו בנושא למשטרת אשדוד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"פוסט פופוליסטי ומנותק מהמציאות", כך תוקפת אורית אלמוזנינו חברת מועצת העיר מטעם סיעתו של סניה כצנלסון את שרון מרק, שפרסמה פוסט נגד השחתת השילוט ברחבי העיר אשדוד בהן מופיעות נשים. שרון מרק: "כניראה נגעתי לה בנקודה ראשונה שתתמודד"

פוסט של שרון מרק, חברת מועצת העיר בנוגע למאבק העירייה בהשחתת שלטים בהם מופיעות נשים הדליק מאוד את , אורית אלמוזנינו ותקפה במלוא העוצמה. מרק כתבה בין היתר כי תופעת השחתת שלטי נשים באשדוד לא מטופל על ידי העירייה. "בואו נודה בזה-הנושא לא בראש סדר העדיפות העירוני, אחרת העניין היה ממוגר עוד בחיתוליו. כי אשדוד לא רוצה נשים. עוד פוסט גינוי של ראש העיר נבחרי הציבור או מובילות השיוויון המגדרי בעיר לא באמת שינו מציאות".

אלמוזנינו

הדברים עוררו את זעמה של אלמוזנינו שאחראית על הנושא ותקפה בחריפות את מרק: "שרון מארק – נושא השחתת השילוט כמו שכתבת היה עוד בעת שכיהנת כסגנית ראש עיר. לצערי לא שמעתי ממך מילה, גם לא ראיתי אותך בכנסת שנערך דיון בנושא או בוועדה למניעת אלימות בעיריית אשדוד בראשותי שהתכנסה בדיוק בנושא זה. אם היית טורחת לברר את העובדות (שאני בטוחה שאת יודעת היטב) היית יודעת שעיריית אשדוד פועלת בנושא ואני כיו״ר הועדה למניעת אלימות הוצאתי פרוטוקול מסודר לטיפול ומיגור בתופעה", כתבה אלמוזנינו.

"הנושא בטיפול המשטרה שצריכה להגיש כתב אישום נגד המשחית הסדרתי וגם אני וגם ראש העיר פנינו בנושא למשטרת אשדוד. לי עדיין אין שליטה על המשטרה. גם הזכיין שפועל בנושא חייב לפי המכרז בו זכה להחליף את השילוט ואף לאחר השחתה מוגשת תלונה במשטרה (מצרפת בתגובות את כל הפעולות בנושא). גם המצלמות עובדות היטב אבל מה לעשות שהמשחיתים רעולי פנים ואנו מוסיפים מצלמות נוספות. נכון- הטיפול לא 100 אחוז אבל להגיד שאשדוד לא רוצה נשים זה ההיפך מהמציאות !!!!!"

בנוסף, עוד השבוע תעלה במועצת העיר אשדוד הצעתי לסדר להתקנת שילוט ״ברוכים.ות הבאים.ות״ בפונט רב מגדרי בכניסה לכל המקומות הציבוריים בעיר לרבות בתי ספר. יחד עם מינהל החינוך אנו מקדמים את AliceCode אליסקוד מנהיגות טכנולוגית לילדות ונערות ללימודי תכנות לבנות, כל נושא מניעה וטיפול באלימות נגד נשים מקודם ביד רמה על ידי קטי אליאב, ונעשות פעולות נוספות ומשלימות על ידי מהות – הרשות העירונית בראשות סימונה מורלי"

ואלמוזנינו ממשיכה: "את גם יודעת התקציב אינו מסתכם במשרד לקידום מעמד האישה אלא נמצא גם במשרד לשירותים חברתיים ובמהו״ת, בספורט, בחינוך וכיוצ״ב. מצאתי פרטנרים נהדרים ! כמו בכל דבר בחיים – גם כאן אין שלמות אבל להגיד שאשדוד לא רוצה נשים, וואוו. רחוק מהמציאות".

וזה הפוסט המלא שהרגיז את אלמוזנינו שכתבה שרון מרק ובזה נגעה בנקודה רגישה:

"אשדוד לא רוצה נשים.

לא יותר ולא פחות.

לא במרחב הציבורי, לא במרחב הפוליטי, לא במרחב היזמי, לא בחמש יחידות במתמטיקה, לא בהייטק, לא בשולחן קבלת ההחלטות, ואם אפשר-פשוט תהיי יפה ותשתקי.

השלט המרוסס שבתמונה (הלילה בשדרה מרכזית בעיר) מתווסף לעשרות כאלו בשנתיים האחרונות בעיר שמבקשים למחוק כעת את הנשים גם מהתודעה הציבורית. כן, בכל רחבי העיר ולא רק בשכונות כאלו ואחרות.

בואו נודה בזה-הנושא לא בראש סדר העדיפות העירוני, אחרת העניין היה ממוגר עוד בחיתוליו. כי אשדוד לא רוצה נשים. עוד פוסט גינוי של ראש העיר נבחרי הציבור או מובילות השיוויון המגדרי בעיר לא באמת שינו מציאות.

זה מתחיל בתקציב השנתי העלוב שמוקצה לקידום השיוויון המגדרי בעיר (200 אש״ח), ממשיך באפס התקציב ועניין שמוקצה לתוכניות חינוך בתחום ולזילזול גס בנושא שיוויון מגדרי של קובעי מדיניות החינוך מהגיל הרך ועד בכלל ומסתיים באין-אכיפה של המשטרה והפיקוח שבידם צילומי רחובות ושלטים 24/7 (היי עיר חכמה!).

ואיך אני יודעת? כי הייתי שם במרחב האינסופי הזה של אותו זילזול. ״הבלונדינית״ כינה אותי פקיד בכיר בפני הצוות שלא בפניי. ומי ששם יודעת מכירה ומרגישה את היחס שהיא חווה שם בפגישות ובמסדרונות. ראיתי את הדמעות שלהן, את האלימות המילולית, את ההנמכה.

אבל הן שותקות. כולם יודעים ושותקים.

ככה זה מתחיל. מלמעלה. ומחלחל ללב של ילדות קטנות שפוגשות פנים נשיות מכוסות בצבע שמוחק אותן טוב טוב.

***

אז איך אשדוד רוצה נשים?

לא, היא לא רוצה.

כי כשאשדוד רוצה-היא עושה.

אבל היא לא רוצה,

ומי שמשלמות על זה הן הבנות שלי,

הבנות שלנו,

51% מהאוכלוסייה,

וגם הבנים שלנו,

ונוער שגדל לחשוב שזו הנורמה.

***

אני מתנצלת מראש בפני התושבים והתושבות שפונים אלי ומתייגים ״תעשי משהו״. עשיתי מבפנים ומבחוץ כל שביכולתי כולל שיתופי פעולה עם ארגוני נשים וצדק חברתי בישראל. אני לא מכירה עוד דרכים אחרי שכבר ניסינו הכל מול הנהלת העיר והפקידות הבכירה.

אם לחבריי היצירתיים כאן יש רעיון אחר, מקורי, פרסומי, יזמי, חכם אחר-כזה שיכה גלים וינכיח במלא העוצמה את כל המגדרים במרחב הציבורי באופן מכובד ראוי שיוויוני ומלא השראה לילדים שלנו, דברו איתי.

שלכם,שלכן,

שרון מרק

יו״ר הלביאות חברת מועצת העיר

לשעבר סגנית רהע אשדוד"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן