קניתם רכב חדש? הנה כל מה שכדאי שתעשו אחרי הרכישה

סלפי על רקע ההגה החדש שישלח במהרה לכל מי שאתם מכירים זה אחלה, אך יש כמה דברים חשובים יותר לעשות לאחר שרכשתם רכב חדש – כמו ליצור קשר עם חברת הביטוח החדשה שלכם, למשל. קבלו מאיתנו את הצ'קליסט המושלם

צילום: Shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מטבע הדברים, רכישה של רכב חדש או אפילו משומש, מלווה בהתרגשות רבה. בכל זאת, מדובר במלבן מתכתי שבתוכו אתם מעבירים די הרבה זמן כמדי יום (ודאי אם נקלעתם לפקק), מאזינים לתוכניות הרדיו האהובות עליכם, מתעצבנים כי דווקא היום כל הרמזורים נגדכם ונוסעים לחופשות, חברים וטיולים מהנים.

כדי להבטיח שהתרגשות זו תישאר איתכם לא מעט זמן ושרכבכם יהיה בטוח וכשיר לנסיעה ככל הניתן, יש כמה פעולות שתידרשו לבצע דקה אחרי שהפכתם לבעליו של הרכב החדש ובמקרים מסוימים, אף דקה לפני. לפניכם כמה מהחשובים יותר.

התארגנו על שמיכת ביטחון

אנו לא מתכוונים לכזו העשויה מצמר, כמובן, אלא לרכישת ביטוח רכב מתאים. בשום אופן אין לנסוע עם רכבכם החדש אפילו חצי מילימטר, אם לא דאגתם מראש לרכוש עבורו ביטוח חובה לפחות, בסוכנות ביטוח אמינה בעלת שירות יעיל ומהיר. למעשה, סביר להניח שאם הרכב שווה יותר מכמה אלפי שקלים בודדים, בוודאי תרצו לרכוש גם פוליסת ביטוח מקיפה, שתגן עליכם במקרה של גניבה, טוטאל-לוס ושאר טרגדיות מהסוג הזה, או לפחות ביטוח צד ג'. אתם יודעים, למקרה שהרכב החדש שלכם ינזק בתאונה, או יגנב מחניון שבו השארתם אותו לכמה רגעים בודדים.

בדקו מה מגיע לכם

אם מדובר ברכב משומש, האחריות לוודא שהעברת הבעלות מתבצעת ביחד עם הצד המוכר מוטלת עליכם. במקרה של רכב חדש לעומת זאת, רישום הרכב על שמכם הוא באחריות הסוכנות וכל שתידרשו לבדוק הוא מה באחריות היבואן בכל הנוגע לטיפולים או שירותים אחרים. אם הרכב שרכשתם טופל במוסכים מורשים של היבואן, כדאי לשים יד גם על היסטוריית הטיפולים והתיקונים שלו. 

עשו היכרות מעמיקה עם הכלה

או החתן, לצורך העניין. כלומר, ודאו שאתם מכירים כהלכה את הפרטנר המוטורי החדש שלכם, בפרט אם מדובר במכונית חדשה לגמרי או כמעט כזו, שכן סביבת הנהג צפויה להיות די עמוסה במערכות בטיחות חדשות ומתקדמות, בבקרות נהיגה למיניהן, בפיצ'רים חדשים ובגאדג'טים מוטוריים כאלו ואחרים. קחו את הזמן ללמוד אותם היטב, להבין מה מפעיל מה, אילו חיוויים וצלילים אתם עלולים לשמוע בזמן הנהיגה ובפני מה הם אמורים להתריע לכם. גם אם נשארתם נאמנים כל חייכם לאותה יצרנית רכב או אפילו לדגם ספציפי, כל כמה שנות מודל נערכים שינויים, ומוטב שלא להתוודע אליהם לראשונה באמצע כביש מהיר או ברגע מלחיץ אחר בכביש.

עדכנו את הגורמים הרלוונטיים והחשובים

אמנם אט אט מרבית הסובבים אתכם יגלו שהתפנקתם עם מכונית חדשה ויפרגנו לכם על כך, אך יש כמה גורמים ומקומות שתידרשו לעדכן מיד. כמו למשל את שוער הכניסה לחניה בבניין שלכם – או במקום העבודה, וכבישי האגרה שבהם אתם משתמשים דוגמת מנהרות הכרמל, כביש 6 וכדומה. הרישום מראש יבטיח שלא תשלמו תעריף יקר יותר של נהגים מזדמנים, וגם יזכיר לכם למחוק מרישומים אלה את מספר הרכב הקודם שלכם, אם היה כזה. בכל זאת, לא הייתם רוצים להמשיך ולשלם את נסיעותיו של בעל הרכב החדש. כמו כן, אם תווי חניה עירוניים או תו נכה רלוונטיים עבורכם, גם עליהם מומלץ להתארגן בזריזות שכן קבלת קנס על חניה בכחול לבן כבר ביום הראשון עם רכבכם החדש, אינה דבר נעים במיוחד. 

היוועצו בגורם מקצועי בעת הצורך

במידה והמכונית שרכשתם אינה "חדשה מהניילונים", קיים סיכוי שיש חלקים או רכיבים מסוימים בה שכבר תידרשו לתקן או להחליף. כן, גם אם הרכב הגיע עם טסט בתוקף ובעליו הקודמים הבטיח כי שמר עליו היטב. לכן, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיציץ בצמיגי הרכב, יעיף מבט על רפידות הבלמים ויבחן היטב את כל מה שהכרחי לשמירה על בטיחותכם בכביש. גם אם תימצאנה על ידו תקלות כאלו ואחרות, יהיה ניתן לטפלן במקום ולא לגלותן בזמן תאונה, חלילה. 

נסיעה מהנה ובטוחה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן