קורע לב: לוויה במקום יום הולדת 22

כשבוע אחרי שנהרג במהומות בקזחסטן ולאחר מאמצים רבים, הובאה גופתו של לבן קוג'יאשוילי ארצה * עשרות ליוו את לבן ז״ל בגשם שוטף, למנוחות בבית העלמין באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אפילו השמיים בכו במהלך הלווייתו של לבן קוג'אשוילי. גשם עז ניתך ארצה והתערבב בדמעות באי הלוויה העצובה, ללבן ז"ל נהרג במהומות שפרצו בקזחסטן. ארונו הוטס ארצה כמה שעות לפני הלוויה לאחר מאמצים רבים מצד גורמים שוניםף ולאחר מסע תלאות של בני משפחתו בדרך להביא את יקירם לקבר בישראל.

בנו של לבן, בן 8 חודשים שנפצע בדרך לישראל אושפז בבית החולים לטיפול. עשרות רבות ליוו את לבן ז"ל למנוחות. ההורים מרינה ונתן שבמקום לחגוג מסיבת יום הולדת ללבן, שהיה אמור להיות בן 22 בשבוע הבא, נאלצים ללוותו למנוחות. אחיו ואחותו, בני משפחה, מכרים חברים וכן אנשי הקהילה הגיאורגית ליוו את לבן בדרכו האחרונה, כאשר רב הקהילה הגיאורגית באשדוד, הרב גרשון בוטרשווילי ספד לו. בני המשפחה ביקשו להודות לכל מי שסייע להם: "אנו מודים לחברים, לקונסול ישראל בקזחסטן הגברת גלינה פרנקל, למשרד החוץ לגברת סימה דובדבני, לשגריר קזחסטן בישראל סטיבלדי בורשקוב ולסגן ראש עירית אשדוד אלי נכט על הסיוע שהעניקו לנו".

סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, שסייע רבות להבאת גופתו של לבן לקבורה באשדוד אמר: "שבוע של תלאות וסבל שהסתיים עם קבורתו של לבן. אין מילים לתאר את האבל הכבד שירד על משפחתו, בני הקהילה, העיר והעם בישראל. כל שנשאר זה לחזק את בני המשפחה ולהתפלל שיהיה להם את הכוח הנפשי להתגבר על הטרגדיה האיומה הזו, ולהמשיך הלאה. עבור האח והאחות של לבן ובנו של לבן".

לבן גדל באשדוד. לפני מספר שנים עבר לקזחסטן ללימודי רפואת שיניים וגם עבד בעסקי הנדל"ן. הוא הכיר בקהילה היהודית את שרה והקים איתה בית. השניים התגוררו בעיר אלמטי ונולד להם בן לפני כשמונה חודשים.

מותו הטראגי אירע בשעה שנהג במכוניתו לעבודה עם עוד שני חברים ונקלע למהומות שפרצו במדינה. הוא נורה ונהרג שני חבריו נפצעו. המהומות בקזחסטן החלו בעקבות העלאת מחירי הדלק, אך התרחבו למחאה נגד השלטון של הנשיא קסים-ג'ומרט טוקייב. המתפרעים העלו באש את חזית ארמון הנשיאות ובזזו חנויות ברחבי אלמטי. הוריו של לבן ז"ל נאלצו לזהות אותו באולם ובו כחמש מאות גופות. מרגע מותו החלו מאמצים כבירים להשיג אישור להנחית מטוס פרטי בשדה התעופה, או לאפשר בכל דרך להוציא את המשפחה מקזחסטן.  קרובים סיפרו על התלאות בדרך ארצה. בין היתר הם נאלצו לנסוע ברכבת מאלמטי לאסטנה כ-18 שעות ואילו הגופה הועברה בנסיעה.

 לבן הותיר אחריו הורים, אחים, אישה ותינוק שלא יכיר את אביו. יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן