"קדנציה רביעית, מבחינתי, היא טבעית עבורי להמשיך כראש עירייה"

ד"ר יחיאל לסרי מכהן בתפקיד ראש העירייה ברציפות 12 שנה כמעט לאחר שנבחר בפעם השלישית. בראיון ראשון מאז הבחירות הוא מודה בטעויות שעשה ואיך תיקן זאת בהסכם קואליציוני מפתיע בין החרדים לחילוניים וקורא לאופוזיציה להצטרף. הוא מדבר גם על ניגוד העניינים לו עם משפחת אבו, הקיצוצים, דירות לזוגות צעירים והרצון לרוץ בפעם הרביעית

לסרי. קורא לאופוזיציה להצטרף. צילום: ארכיון ויח"צ עירייה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בסוף הראיון מבקש ד"ר לסרי ראש העירייה לומר את הדברים הבאים: "בתום השנה הראשונה שלי כראש עיר בקדנציה השלישית, אני יכול לומר שאשדוד צועדת לעשור הבא בצעדי ענק והולכת להיות אחת הערים הכי אטרקטיביות במדינת ישראל באמצעות הנמל החדש שיוקם, הסכם הגג, פארק ההייטק ובאמצעות המשימה שלי להכפיל את מספר המיטות בבית חולים אסותא אשדוד. אם עוצמים עיניים ואומרים מה יהיה כאן בעוד 10 שנים באשדוד? התשובה היא עיר העתיד של ישראל".

ש. וזו עיר גם עם מתחים על רקע דתי ותרבותי שקצת מקשים ..

 "נכון, בקדנציה השנייה היו מתחים בעיקר על רקע דתי, לא תרבותי. כי בתרבותי תמיד ידענו להסתדר. בקדנציה הנוכחית לקחתי את הנושא הדתי, שהפריע ליחסים בין האוכלוסיות השונות ובנינו קואליציה: מצד אחד את אשדוד ביתנו ואת התנועה של אלי נכט, מצד שני יהדות התורה וש"ס ובאמצע כל המפלגות האחרות שלנו, אשדודים, הלביאות ויצרנו קואליציה בלתי רגילה המשתפת פעולה על בסיס יום יומי ומדהירה את העיר קדימה בכל תחומי החיים. זו אחת מתקופות הפריחה היפות ביותר מאז נוסדה העיר אשדוד".

ש. והשאלה, ראש העיר ד"ר לסרי, האם אתה רוצה גם קדנציה רביעית. אתה מתכוון להתמודד שוב לראשות העיר בבחירות הבאות?

"כל זמן שתושבי העיר אשדוד ירצו אותי אני אמשיך לשרת אותם, בשמחה ובאהבה"

ש. אבל מה עם הרצון האישי שלך ?

"הרצון שלי הוא להמשיך לשרת את תושבי אשדוד. מבחינתי, קדנציה רביעית היא טבעית עבורי להמשיך. הקדנציה השלישית הביאה אותי באופן אישי ואת המערכת הפוליטית, לבשלות, וכתוצאה מכך את העיר, לתפוקות יוצאות מן הכלל".

ש. ואתה עושה זאת בהענקת סמכויות נרחבות הן למנכ"ל שלך ולכפופים אליך ולחברי המועצה בקואליציה?

העיר מנוהלת 24\7

"אני סבור שהעיר אשדוד זכתה באמת במנכ"ל הטוב ביותר בארץ, אילן בן עדי, ובראשי מינהלים מצויינים וכל אחד בתחומו. בנינו משפחה שעובדים במסירות 24/7 בשביל התושבים וראויים להערכה וזה סוד ההצלחה שלנו: מנהיגות פוליטית שעובדת עם מנהיגות מקצועית, בזכות ביזור סמכויות והענקת חופש פעולה, תחת החזון שלי שאני רץ אתו למעלה מעשור שהתושב במרכז. היום אשדוד הפכה ל'עירוניות חדשה"

ש. מה זה אומר?

"זה אומר שהעיר מנוהלת ומתוכננת על בסיס יום יומי בראייה ארוכת טווח. כך שהתושב מקבל את איכות החיים הגבוהה ביותר באופן שוויוני לחלוטין ובפוטנציאל המקסימלי שאפשר. משתמשים בפיתוחים טכנולוגיים כדי לתת לתושב את מה שהוא זקוק לו, אתה שואל את התושב למה הוא זקוק, עושה סקרים, אתה מדבר אתו, יש שיתוף תושבים וזה אחד מהמרכיבים הכי חשובים שאנחנו משתמשים בהם".

ש. מה למשל?

"בהכל כמעט. אין דבר שאנחנו עושים בלי לשאול תושבים. למשל, הסכם הגג. בשבוע שעבר אישרתי 4 מתחמי צעירים שיש לנו בעיר. נעשה סקר בקרב התושבים ונשאל אותם מה יהיה אופי המתחם, איזה סוג של שירותים הם רוצים. עוד דבר חשוב שאף פעם לא היה קשר בין השכונות הוותיקות בצפון העיר ובין מרכז העיר. קח את כביש הרצל הוא כביש שמפריד בין השכונות ואם אתה רוצה לחבר בין תושבים אתה צריך לחבר אותם גם פיזית. צריך ליצור קודם כל מרכז עירוני עם פעילות של המשכן, גן העיר, המע"ר ועם כל התחבורה הציבורית שמאפשרת נגישות לרחובות קצרים וכל הרחובות הוותיקים לאורך רח' הרצל, משמר הירדן, רח' המעפילים, רח' אילת, רובע ה', יצחק הנשיא. על הציר הזה אתה עושה פרויקטים של פינוי בינוי ובנייה גבוהה עם מסחר ושירותים ופעילות קהילתית בסביבה. אשדוד מצויה גם במדד החינוכי הגבוה ביותר במדינת ישראל. חיי התרבות באשדוד, היו לנו 22 פסטיבלים, אירועים ולא צריך לנסוע לת"א כדי לקבל חיי תרבות. בספורט אנחנו מעצמה של ספורט. אין תחום שהעירייה לא משקיעה בו את הסכומים המתאימים כדי לתת אפשרות לתושבים".

ש. ומה לגבי תקציב פיתוח התיירות? היה כנס ונזרקו סכומים אדירים ותכניות גדולות מה ייצא לפועל באמת?

"על פי כמות חדרי המלון שייבנו באשדוד אנחנו הולכים תוך עשור להיות אחרי ת"א וירושלים, שקשה להתחרות בהן בגודל. אשדוד היא הדבר הבא עם  4000 חדרים חדשים".

ש. זו לא פנטזיה?

"ממש לא. אין כאן פנטזיות. יש כבר 4 מלונות בטיילת הצפונית עם היתר ביד. זאת אומרת ששני בתי מלון נבנים ועוד 2 עומדים להבנות של הילטון. בטיילת הדרומית אנחנו עם עוד 6 בתי מלון, מלון שהוא לפני היתר ובאמצע במרינה ועכשיו מסיימים לבנות עוד מלון איפה שהקאנטרי הישן. אנחנו בטווח של עשור עם לפחות בין 10-15 בתי מלון עם 4000 חדרים. במרינה בונים את האגם שהולך להיבנות תוך שנה וחצי ותוסיף לזה את ההתפתחות התעשייתית, את פארק ההייטק".

סוגית מע"ר דרום. "אני מנוע מלעסוק בכך"

ש. הזכרת את פרויקט התחבורה. אמרת שהפרויקט לא יעלה אגורה למשלם המיסים באשדוד. בפועל לפי מה שידוע, קרוב ל- 80 מיליון שקל יצאו מקופת העירייה…

"ממש לא נכון. כלום לא יצא מהעירייה. זה פרויקט של משרד התחבורה. בוא  נעשה סדר. היו מקומות שבהם פרקנו מרצפות לטובות יותר. ביקשנו את התוספת הזו ואמרו לנו 'נשקול את זה'. בינתיים אמרנו בואו נשריין תקציב של העירייה והעברנו את זה במועצת העיר. מדובר בסכום של כ13 מיליון שקלים ולא 80 מיליון שקל בוודאי. בדיעבד אני יכול להגיד היום שגם זה לא יצא מקופת העיר כי מצאנו מקורות בתוך הפרויקט".

ש. איך אתה מסביר את ההתנגדות של הציבור לפרויקט שיש לו מעלות וכנראה חיוני, וחטפת על הראש וכמעט הפסדת בחירות..

"הבעיה הייתה של ייחצנו את זה מספיק. לא הייתה מספיק הסברה. ישבנו עם כל הסוחרים לאורך הרצל ולאורך מנחם בגין לפני כן והתייעצנו איתם, איך לעשות ומה לעשות. ישבנו עם 4-5 קבוצות מיקוד של תושבים במתנ"סים בכל הרובעים כדי לספר להם על התוכנית הצגנו את התוכנית ושאלנו אותם מה הם חושבים אבל מה שהתברר לנו שזה לא היה מספיק. לא עשינו הסברה כדי להגיע לכל תושב וזו הייתה הטעות. צריך לחשוב איך מגיעים לכל תושב עם כל אמצעי הטכנולוגיה הקיימים. הטעות הגדולה שעשינו אז בפרויקט שלא הצגנו את הפרויקט המורכב הזה בפני התושבים בצורה הדרגתית ולא הכנו מספיק את התושבים לההתמודדות והקושי. מה שקרה, קמו בוקר אחד התושבים והחיים השתבשו להם, והם לא היו מוכנים לזה. כמובן שהכל השתנה וכיום אנחנו זהירים ומודיעים מראש על חסימות, מדברים עם התושבים, מעדכנים אותם, תושב מקבל SMS   מכתב, הודעה באמצעות שלטים. מוקף מכל הכיוונים בכל תכנית באזור המגורים שלו"

ש. ואיפה טעית בהפגנות שהיו וההכפשות נגדך בעניין השבת?

"שלא יצאתי לתושבים, לא יצאתי לתקשורת ולא באתי להפגנות בעצמי. הייתי צריך לבוא להפגנות ולספר את העובדות. עשיתי טעות במובן הזה. הייתי צריך להגיד אנחנו עם מגוון וצריך ללמוד לחיות ביחד ולתת לכל אחד את המקום שלו. גם מה שקרה עם הדוחות זו החלטה של בית משפט ולא החלטה שלנו, בית המשפט אילץ אותנו לעשות אכיפה בכל העיר".

ש. אמרת באחד הראיונות אצלי במקרה שבשנת 2020 יונחו היסודות של קמפוס לאוניברסיטה שיוקם באשדוד..

"התוכנית שעשינו ברובע המיוחד אושרה ונכנסה לתוקף כמעט לפני שנה. ייעדנו 150 דונם לקמפוס אקדמי והכנסנו לשם את העוגן הראשון, מכללת' סמי שמעון' שבינתיים הכפילה את מספר הסטודנטים שלה ועוד מעט היא מתחילה לבנות את הבניין הראשון"

ש. מה לגבי מכללה עם מקצועות חופשיים לתואר ראשון?

"זה השלב הבא. הבשורה החדשה היא שמכללת סמי שמעון כבר עכשיו הולכת להפוך למכללה 'מכללת אשדוד להנדסה'. זה נמצא בשלבים מאוד מתקדמים, וכשנהיה עצמאיים לחלוטין נוכל להביא תחומי לימוד נוספים. אנחנו מתכוונים ליצור תשתית שבעוד איקס שנים כשהמדינה תבשיל לאוניברסיטה נוספת, אנחנו נוכל להתחרות. אני מתכוון להקים באשדוד למשל, בית ספר לאחיות בשיתוף עם אסותא, ביה"ס למקצועות פרארפואיים, רנטגן פיזותרפיה וכו'. אני מדבר אפילו על שלוחה של בית ספר לרפואה. בית החולים באשדוד מסונף לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון ובהסכם באסותא יש סטודנטים מבן גוריון בכל המחלקות".

עם שר התיירות. "העיר אשדוד בתוך עשור עם אלפי חדרי מלון"

ש. מצבך הפוליטי קואליציוני לא רע בכלל. חרדים מצד אחד, חילוניים מצד שני עולים וצעירים. מסתבר שלקדנציה השלישית באת מנוסה יותר פוליטית..

"אני לא יודע להעיד על עצמי. אני חושב שהכוחות הפוליטיים שצמחו בעיר הם כוחות מצוינים. חלקם וותיקים, חלקם חדשים וצעירים, שצמחו מלמטה וההבנה שהם חיים בעיר שהיא רב תרבותית. חילוניים, דתיים, מסורתיים וחרדים וזה מטיל עליהם אחריות לשתף פעולה עם כל הקהילות שמסביב. הגעתי עם הרעיון עוד לפני הבחירות לקרוא לכולם, לכל המתמודדים לראשות העיר לשבת ביחד. הרבה הרימו גבה ואמרו איך תוכל להשיב את כולם ביחד? את ש"ס ואגודה עם 'אשדוד ביתנו'? והצלחנו. הם יושבים ביחד. כי גם אלא וגם אלא מבינים שטובת התושב קודמת לכל ואי אפשר לאכול את העוגה לבד וחייבים לחלק אותה".

ש. ובפועל אין בעיות? אין לחצים אין איומי פרישה?

"אני חושב שכולם הבינו, גם החילונים וגם החרדים ורואים את זה בהחלטות מועצה, שפעם אלה מוותרים ופעם אלה מוותרים וכל אחד במרחב שלו שומר ודואג לבוחריו".

ש. בחייך, איזה ברירה השארת לחרדים אחרי שהכנסת את "אשדוד ביתנו" והם באו בלית ברירה? הם זקוקים לתקציבים ועמדות כוח.  ש"ס למשל תמכה בך ראשונה ונכנסה אחרונה במחיר סוף עונה..

"זה עניין פוליטי. הם נקראו ראשונים והאדם הראשון שישב אצלי בבית זה היה הרב אבי אמסלם, יו"ר ש"ס באשדוד. היו פערים בציפיות בעניין חלוקת תיקים וזה היה הוויכוח. לא היו ויכוחים בנושאים מהותיים. זה לגיטימי שיש משא ומתן קואליציוני שמפלגה גדולה עם 6 מנדטים רוצה את הנתח המשמעותי אצלה, ואני חשבתי שמה שהצענו היה מאוד משמעותי והם חשבו שלא. לקח לנו שלושה שבועות לשכנע אחד את השני ולהגיע לאמצע, ובסוף גם אנחנו וגם הם כמו בכל משא ומתן קואליציוני. אז יצא שהם נכנסו מאוחר ביחס למפלגות האחרות. כל מה שהבטחנו להם נשמר להם".

ש. הם רצו 2 סגנים קיבלו אחד..

"זו הייתה אחד מנקודות המחלוקת. נכון הם רצו 2 סגנים, אבל שכנעתי אותם, ולכן הסיפור של הסגנים בא על מקומו בשלום. היום בדיעבד אתה יכול לשאול את אבי אמסלם והוא מברך על כך. הוא אומר לי שהיום הוא השתכנע שהעבודה הזאת שלנו ביחד היא הרבה יותר טובה גם לש"ס".

"אופוזיציה טובה צריכה לאתגר את הקואליציה והיא מאתגרת אותנו מידי יום ביומו ואני שמח על כך.  כמעט 50% מההצעות שלהם אנחנו מקבלים"

לחמני. "קורא לו להצטרף לקואליציה"

ש. האם האופוזיציה של הקדנציה השלישית מטרידה אותך? האם אתה חש לחוץ מהם?

"אני חושב שיש לנו אופוזיציה טובה. אופוזיציה טובה צריכה לאתגר את הקואליציה והיא מאתגרת אותנו מידי יום ביומו ואני שמח על כך. כמעט 50% מההצעות שלהם אנחנו מקבלים. יש שם אנשים טובים, מוכשרים והלוואי והם ייכנסו לקואליציה יחד איתנו".

ש. נו יש לך הזדמנות לקרוא להם..

"אני כל הזמן קורא להם להצטרף. מבחינת שיתוף פעולה ושיח, כל הזמן מדברים בוועדות, בישיבות מועצה. כך למשל הדיון על מדיניות החניה. ד"ר אלי לחמני שותף מלא בוועדה וביחד עם סגן ראש העיר סניה כצנלסון הם קובעים את מדיניות החניה של העיר. יש שיתוף פעולה יותר טוב מזה?"

ש. שמע, אני מזהה אצלך שינוי גם בתפיסת העולם שלך כלפי ביקורת ואופוזיציה אתה כבר לא מתרגש מאופוזיציה?

"אני עדיין מתרגש מהאופוזיציה. אני חושב שזה טוב לקבל ביקורת וכל דבר בעתו. לא רק אני הבשלתי. אני חושב שגם הצד השני הבשיל. גם המרחב האופוזיציוני בתוך ומחוץ למועצת העיר גם הוא הבשיל. אופוזיציה שיושבת בתוך המועצה, מדברת בשם התושבים ולא רק בשם עצמה. יש לה כוחות שמניעים אותה. אני חושב שההבשלה קרתה בשני הצדדים גם במרחב האופוזיציוני וגם בקואליציוני שאני עומד בראשו. הבשלה שאומרת שיתוף פעולה ועדיפה על התנגשות".

ש. היית קורא היום להלן גלבר לשבת איתך בקואליציה ?

"אני קורא תמיד לכל מרכיבי האופוזיציה להצטרף ואני קורא לכולם לבוא ולהשתתף בעשייה".

ש. פנית אליה אישית?

"אין פנייה רשמית. אבל מתחילת הדרך עוד במשא ומתן הקואליציוני מי שרצה יכל להגיע ויצרו איתה קשר והיא לא החזירה קשר. היא לא ביקשה להצטרף לקואליציה".

גלבר. "קראו לה להצטרף"

ש. אגב פוליטיקה, בבחירות לראשות הליכוד תמכת בנתניהו וסגנך חברך, עו"ד גבי כנפו תמך בסער. יש ביניכם מריבה? מתח?

"אין מתח ביני לבינו. אנחנו חברים כאחים ושותפים לדרך כבר 20 שנה, והתמיכה שלנו בדמויות שונות הוא משהו פנימי, בתוך התנועה, שלא השפיע על החברות, והשותפות הציבורית שיש לנו. עו"ד כנפו הוא אדם משכמו ומעלה, אדם נבון שהשיתוף איתו הוא מכפלת כוח עבורי בכל מובן שהוא".

ש. בוא נדבר על מע"ר דרום. ממה שמתפרסם הרובע הקטן הזה יכיל בסופו של דבר כ- 5000 יח' דיור. מה שיקרה זה שיהיה צפוף ויקר וללא מענה לזוגות צעירים.. מה דעתך?

"פרויקט מע"ר הוא נושא שאני מנוע מלהתעסק בו ואני מנוע מלהגיב על מה ששאלת אותי".

ש. למה?

"כי המשמעות של כל מה שאני אומר יהיה בגדר התערבות ועלולים להשפיע על מישהו בהחלטות שקשורות למע"ר. אני לא יכול להתייחס אפילו ברמז והסיבה היא שחלק מהקרקעות שם שייכות לאחיו של מחותן שלי (אחיינית של היזם אבו נשוי לבנו של לסרי י.א) כתבתי מכתב לוועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים והם הנחו אותי והתוצאה היא שאני לא יכול להתייחס לסוגיית מע"ר דרום".

ש. אוקיי. אז נישאר בנושא הדיור לזוגות צעירים. איזה בשורה יש לך לכל אותם זוגות שלא יכולים להתקרב לרכוש דירה והם רבים?

"אני אומר את משפט המפתח הבא: אשדוד מציעה היום לזוגות הצעירים את הפתרון המקיף והנכון ביותר בנושא של רכישת דירה. חתמנו על הסכם בנייה של למעלה מ 30 אלף יח' דיור. אנחנו העיר היחידה שאנוכי ראש העיר קיבל החלטה שכל הדירות תהיינה במסלול של מחיר למשתכן".

ש. תסביר..

"מסך כל מה שמגיע לזוגות צעירים שזה 30 אחוז, 80% מהן תהיינה דירות קטנות ואז אנחנו מגבילים את גודל הדירות, 40% עד 75 מ"ר 3 חד' עוד 40% עד 100 מ"ר ו20% יותר גדולות. מכיוון שהמכרזים לדירות למשתכן מבוססים על הצעת מחיר של היזם למ"ר אנחנו יודעים שבאשקלון הצעות המחיר שזכו הן 8000 ₪ למ"ר ובראשון 14,000 למ"ר ההנחה שלנו שבאשדוד יהיה באמצע 10000-12000 ₪ למ"ר. אם אתה עושה את המכפלות להגבלה של המ"ר שבאשדוד 75 מ"ר יעלה פחות ממיליון ₪ 100 מ"ר אולי מיליון ומאה אלף שקלים".

ש. אתה לוקח בחשבון את הבנייה שהוקפאה בנחל לכיש? 3000 יחידות לא ייבנו כנראה.

"אכן והוצאנו את פארק לכיש וחבל לי. אם ועד עובדי הנמל והתאחדות התעשיינים לא היו הולכים לבית משפט ולצערי ועד עובדי הנמל דחף ועודד את בית המשפט היינו כיום נמצאים בשיווק של למעלה מאלף יח' דיור והיינו מתקדמים למנה הבאה של עוד 2000 יח' דיור".

ש. אפשר לוח זמנים. מתי זה יקרה?

"בחמש שנים הקרובות אני מקווה שנצליח להוציא 15000 יח' דיור מתוך 30 אלף. אני מתכוון שיהיו בערך 15000 יח' דיור בטווח של ה5 שנים הבאות כי אם נצליח לקדם את הדיונה 6500 יח' דיור + כל המתחמים אנחנו אנחנו יכולים להגיע לכמעט 15000 יח' דיור שנוכל לשווק ב5-6 שנים הבאות".

אבו לסרי. "מצוי בניגוד עניינים עם היזם אבו"

ש. בשורה טובה. דיברת על תעשיית ההייטק ומה אתה אומר לגבי הויכוח סביב מפעל 'אלבטק' והחששות שהמקום יהפוך לאיזור תעשייה רגיל וחלום ההייטק באשדוד יתמסמס..

"גם פה אמרתי ברמה של הצהרה שגם בנושא הזה לא יכולתי להשתתף כי מדובר ביזם יחיאל אבו ואני בניגוד עניינים".

ש. ובכל זאת, עם יד על הלב אתה יכול להבטיח לציבור שזה באמת יהיה הייטק ולא איזור תעשייה רגיל?

"רק הייטק. אין בכלל שאלה. זה הייעוד וזה החזון שלנו בעיר. המרחב הזה יהיה נקי בתעשיית הייטק בלבד. לא תהיה שום תעשיה אחרת. יהיו שם מתחמי בילוי ופנאי ומסחר אבל מבחינת תעשיה רק הייטק".

ש. באוגוסט השנה כך אומרים יוקם הסינמה סיטי עם  14 בתי קולנוע ב'ביג פאשן'. אתה חושב שזה יצית את נושא השבת?

"לא חושב. על פי חוק העזר העירוני מקומות שהם בילוי ופנאי מותרים בשבת. קולנוע זה פעילות פנאי ולכן לא צריכה להיות בעיה. אני לא חושב שזה עלול לגרום לתסיסה. נושא השבת לא נפתר לחלוטין עדיין. שאלת הצביון ואופי המדינה הוא כרגע הנושא המרכזי".

ש. הקיצוצים שעשיתם בתקציב, האם באמת אתם מצמצמים במקומות הנכונים? אני שומע על מנהלים שמשודרגים לתפקידים בכירים ומצד שני מקצצים שעות לעובדים אתם פועלים בהגינות?

"תראה, אחת ההחלטות שקיבלנו בעניין הזה של התייעלות וצמצומים היא שעובדים שמקבלים עד 7000 ₪ לא נוגעים בהם בכלל, וככל שעולים בשכר, האחוז עולה כלומר בין 7000 ל11-12 אלף אחוז קטן וכן הלאה".

ש. ומה לגבי פסטיבלים ואירועים ציבוריים גם שם אתם מקצצים?

"לא קיצצנו. אם אתה לוקח את התקציב משנה שעברה, הוא בכלל צמח במעל למאה מיליון שקלים. מה כן עשינו? בנינו תקציב שנתי שאמור לתת מענה אמיתי לתושבים, נוכח המצב במדינה שאין ממשלה כבר למעלה משנה, שתקציבים לא מועברים לרשויות המקומיות, יש משבר גדול ברשות המקומית שהמדינה הולכת לאשר ובמידה ותוקם ממשלה עדיין רק באוגוסט יאושר תקציב של המדינה, והיא הולכת לקצץ בכל המגזרים. בחינוך, בתרבות, ברווחה בכל המקומות ושאתה שומע את זה מצד המדינה. אני כראש עיר, אגלה חוסר רצינות אם אני לא אתייחס לזה ואתאים את התקציב להתפתחות הזאת. לכן ישבנו בכל היחידות של העיריה, שאלנו את עצמנו מה התקציב שאנחנו הכי חייבים לשמור על מנת שרמת השירות לתושבים לא תיפגע וזה התקציב שאישרנו עם צמיחה של מאה מיליון שקלים".

ש. אז אירועים ופסטיבלים לציבור לא ייפגעו?

"תראה, קח לדוגמא את יום העצמאות, אני לא חושב שצריך להביא 3 סופר סטארים, אפשר רק אחד. יש פסטיבלים שהוכיחו את עצמם והם ימשיכו ויש כאלה שלא הוכיחו את עצמם לא ימשיכו. זאת הגישה, להתנהל יותר ויותר נכון. שהתושבים ייהנו מהפסטיבלים באופן פחות בזבזני. בתחומים אחרים הכפלנו תקציבים כמו בתנועות הנוער, והתכנית לשדרג את כל התיירות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן