צמחי מרפא וסגולותיהם

על צמחי מרפא ומה שביניהם.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

צמח הלואיזה  צמח הלואיזה הוא צמח שמרפא את הנפש, מוריד מתחים, מרגיע, מוריד חום, ומעודד הרזייה. חליטה של מספר עלי לואיזה בתוך מים חמים או כתוספת לתה כשני כוסות ביום מועיל ומרגיע את הנפש. אפשר לקנות שתילים של צמח הלואיזה במשתלה ואת השתילים ניתן לשתול בגינה.                            

צמח המליסה  תה מליסה או חליטה מצמח המליסה, טוב ומפיג מתחים, חרדות, דיכאונות, נדודי שינה, קיבה עצבנית, ודלקות בשתן. בכוחה של המליסה לשמח את הלב ובימי הרמב"ם השתמשו במליסה לריפוי מרה שחורה. [רצוי להתייעץ עם רופא משפחה לפני השימוש בצמחים] 

צמח ההדס  אגדה ערבית מספרת שכאשר אדם וחווה גורשו מגן עדן לקח איתו אדם ענף של צמח ההדס, שיזכיר לו את ימי האושר ואת אהבתו בימים הראשונים לחווה. אצלנו שמור להדס מקום מכובד ביותר מימי התנ"ך ובורך ההדס להיות אחד מארבעת המינים, ומשמש במוצאי השבת להבדלה. בימי אבותינו ייחסו להדס מוניטין וכצמח מרפא מן החשובים ביותר ובקרב ערביי ישראל עדיין משתמשים בהדס כמו בימי קדם. כיום אפשר לראות ברוב הגינות ששותלים את ההדס, ומהעלים והפרחים של ההדס מכינים שמן הדסים שמשמש גם לניקוי העור בתוספת של שמן נבט חיטה ושמן שקדים. ההדס מסמל ברכה ורצוי להחזיק את עלי ההדס בתוך אגרטל עם מים בבית ובעסק, וכאשר העלים מתייבשים להחליפם בחדש. ההדס טוב גם לשלום בית וגורם לרגיעה בבית ומונע מתחים בבית, וטוב נגד כאבי ראש. כאשר מרתיחים את העלים במים לאחר שהמים התקררו טוב למרוח את שורשי השיער כמתכון נגד נשירה.        

צמח הטרגון  ניתן למצוא אותו בשווקים כשהוא טרי, הוא טוב כתוספת למאכלים, לבשרים, ולקבב במיוחד. הוא מרענן את הפה, פותח תיאבון וטעמו מעט חריף והוא מועיל נגד כאבי ראש וטוב במיוחד ללב ולכבד.                                                              

צמח הלבנדר  הרומאים נהגו להשתמש בלבנדר וכיבסו את בגדיהם במי לבנדר, והחיילים הרומיים החזיקו שקיות לבנדר בכליים ולעיתים קרובות גם עשו אמבטיות עם מי לבנדר. הלבנדר מועיל לחיטוי פצעים, מרפא כוויות, אקזמות ובעיות עור אחרות. עיסוי בשמן לבנדר משכך כאבי שרירים וטוב בזמן התקררות לעיסוי בתוספת שמן שקדים על כל החזה בלילה לפני השינה. לשמן הלבנדר יש חשיבות רבה מבין כל השמנים הארומטיים של המערב, טוב לשים כמה טיפות של לבנדר בתוך מים של מבער, הריח העולה מפיץ רוגע ושלווה בבית. בנוסף הוא טוב נגד מתחים כאשר ממלאים אמבטיה ומטפטפים 10-15 טיפות של לבנדר בתוך המים ונשארים כחצי שעה באמבטיה.   

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן