"צילקר יהיה השם אשר יופיע הכי הרבה פעמים בספרי ההיסטוריה של אשדוד"

ממ"ק ראש העיר אשדוד עו"ד גבי כנפו ספד לצילקר בלוויה בשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנמצא בספרד במשלחת עירונית.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"אני נושא הספד זה בשם ראש העיר  ד"ר יחיאל לסרי שלמרות המאמצים הרבים שעשינו להקדים את טיסתו מכנס ערים חכמות בספרד, לא ניתן היה להספיק למועד הלוויה והוא שוחח הבוקר עם המשפחה  ויספיד  מהלך השבעה" .ספד ממ"ק ראש העיר אשדוד עו"ד גבי כנפו.

"היום, י"ד כסלו, 18 בנובמבר, אנו מלווים בדרכו האחרונה את ידידנו וחברנו היקר, את ראש העיר לשעבר והדמות המזוהה ביותר עם העיר אשדוד, אינג' צבי יהושע צילקר, או במילה אחת שטבועה וחקוקה בתולדות העיר לדורותיה – צילקר!

צילקר נולד בגרמניה, בשנת 1933, ושנתיים לאחר מכן עלה עם משפחתו לארץ ישראל, אך את חייו הוא קשר עם אשדוד עד יום מותו. צילקר הגיע לאשדוד בשנת 1963, ושימש כמהנדס העיר עד לשנת 1969 – עת נבחר לראשות העיר אשדוד. אשדוד הצעירה רק ציינה בר מצווה מיום היווסדה ושנה אחת מאז הוכרזה לעיר. גם צילקר היה איש צעיר, רק בן 45 אך מלא מרץ ותוכניות. במשך כ-35 שנים בהן עמד בראשות העיר, הוא בנה את אשדוד וקבע את צביונה. צילקר עיצב את אשדוד כדמותו. עיר במידת אדם – צנועה ופתוחה לכל. עיר לכל תושביה – ללא הבדל וללא משוא פנים,  שיש בה מקום לכל קהילה ולכל תרבות. עיר מחייכת ומאירת פנים לכל הבאים בשעריה. עיר שמחה ואופטימית המביטה אל פני העתיד. עיר בצמיחה מתמדת הניצבת בגאון בראש רשימת הערים הגדולות והיפות בישראל, לכבוד ולתפארת!

צילקר קשר את גורלו עם אשדוד וקבע בה את ביתו. על אף שעשה בחייו תפקידים לא מעטים, בהם תפקידים ממלכתיים ולאומיים שחייבו אותו לעבוד מחוץ לעיר, הוא מעולם לא עזב את אשדוד. אדרבא, בכל תפקידיו הציבוריים נרתם לסייע ולעזור לעיר ולתושביה. כך כיו"ר מועצת השלטון המקומי וכמ"מ יו"ר ההנהלה, כך ב-1984 כשהתמנה למנכ"ל משרד התקשורת, כך כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה בשנים 1985-1986, כך כיו"ר מועצת ההנדסה והאדריכלות בישראל – מינוי מקצועי של ממשלת ישראל וכך כמנכ"ל משרד הקבלנים והבונים בשנים 1987-1988. בכל התפקידים הללו הוא עמד בקשר עם פרנסי העיר ונבחריה, ייעץ ותרם מידיעותיו המקצועיות ומניסיונו האישי, כשטובת העיר לנגד עיניו.

עבור תושבי אשדוד צילקר נתפס כמי שנושא על ראשו את כל הכובעים של נבחר ציבור אהוב ונערץ. כאיש חזון הוא היה המהנדס והמתכנן אשר הניח את היסודות והתשתיות הפיזיות לבנייתה של אשדוד. כאיש ציבור הוא היה חבר וידיד לכל תושב ומעורב מאוד בחיי הקהילה. כמנהיג הוא היה המגדלור המאיר למרחקים, מתווה הדרך ומנווט הספינה אל חופות בטוחים, וכאיש חזון הוא כיוון אל יעדים רחוקים והותיר מרחב גדול ליוזמות ולעשייה של כל מי שטובת העיר בדמו.

בכהונתו האחרונה כראש העיר, צילקר התבשר על מחלתו. היה זה אתגר רפואי קשה ומורכב אך צילקר לא הרים ידיים. אדרבא, הוא לא היסס לרגע ובדרכו הנחושה הוא קיבל את ההחלטות הנכונות ועמד בכל תלאות הדרך. צילקר האופטימי והנמרץ, המביט אל חצי הכוס המלאה ומוצא את קרן האור בכל משבר, גבר גם על מחלתו ושב לעבודה במלוא המרץ. מעולם לא התלונן ולא נפל ליאוש. צילקר הוכיח שוב כי הוא עשוי מהחומרים הנכונים, החומרים העושים אותו למנהיג, לדוגמה ומופת.

צילקר יהיה השם אשר יופיע הכי הרבה פעמים בספרי ההיסטוריה של אשדוד. הוא האיש המזוהה ביותר עם תולדותיה. הוא האיש הנישא בפי כל תושביה והוא  האיש אשר חרוט בזיכרון ההיסטורי. לפני כשנתיים, ביום הולדתו ה-86, התלכדה כל מועצת העיר סביב הצעתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ובחרה לקרוא את שמה של קריית התרבות בשם – קריית צילקר. היתה זו מחווה יוצאת דופן ואות הוקרה לפועלו של צילקר ולתרומתו גם בבניית מוסדות התרבות של העיר.

בפוסט שהעלה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הוא כתב: "צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד, וכל כולו היה מסור לעשייה עבורה. הוא הקדיש את חייו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו, והפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מניסיונו, חכמתו ותבונתו, ובמיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר". ד"ר לסרי חתם במה שכולנו מרגישים: "צבי יחסר לי ולמשפחתי, לעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ,נכדיו וניניו."

יהי זכרו ברוך לעולם. אמן!"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן