צועדים למען בעלי החיים באשדוד

תושבי אשדוד חובבי בעלי החיים‫, יקיימו ביום חמישי הבא (17.6.21) בשעה 20:00 בערב, מצעד למען בעלי החיים בעיר. נקודת המפגש תהיה בכיכר המפרשיות ברחוב אקסודוס

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע הבא‫, יום חמישי ה‫-17‫.6‫.21 יתקיים באשדוד מצעד למען בעלי החיים בעיר‫. לטענת מאארגני המצעד בעיר אשדוד עשרות אלפי חתולים, וקצב ההמלטות של חתולי הרחוב גבוה בהרבה‫, ממספר העיקורים והסירוסים הזעום שמקציבה העיריה למחלקה הוטרינרית. תושבים רבים מבצעים עיקורים וסירוסים מכספם‫.

כתוצאה מכך נולדים גורים רבים לחיים של סבל. גורים רבים ננטשים או מופרדים מאימם ומתים‫, כי אין מי שיטפל בהם. אותם גורים וגם חתולים בוגרים חשופים ברחובות לסכנות של דריסה, פגעי מזג אוויר, כלבים ללא רצועה וכל הנטל על האכלתם והטיפול בהם נופל על כתפי התושבים שמשועבדים לדאוג לצרכיהם הבסיסיים: מזון ומים. גם מרפאה וטרינרית בעלת יכולת לתת טיפול לכל סוג של חולי או פציעה לא קיימת במחלקה הוטרינרית, והדאגה להצלת החתולים מתבצעת על ידי התושבים שקורסים תחת הנטל הכספי והפיזי‫.

מטרת המצעד היא לעורר מודעות ולהעלות הנושא לסדר היום. הצועדים יבקשו מעיריית אשדוד לתת לנושא בעלי החיים סדר עדיפות גבוה יותר‫, ולתקצב את המחלקה הוטרינרית בהתאם למצב בעלי החיים הקשה בעיר. ״אין זה מתפקידם של התושבים לדאוג לרווחת בעלי החיים, ועל עיריית אשדוד לדאוג לתכנית רב שנתית מקיפה של עיקורים וסירוסים כדי לצמצם את כמות החתולים ולעצור את מעגל הסבל״‫, אומר ניר גרינברג מהעמותה‫.

כמו כן‫, מרפאה וטרינרית מתקדמת חייבת להיות במחלקה הוטרינרית כי רפואה פרטית עולה הון לתושבים שאינם עומדים בעומס. מרפאה טובה תוכל לתת אבחון וטיפול ראוי לכל החתולים והכלבים. זה לא קיים היום וחתולים שמגיעים למחלקה בסופו של דבר מורדמים בהעדר טיפול מתאים‫.

גם חתוליה עם תאי אשפוז ושיקום צריכה להיות במחלקה‫, כדי לאושש חתולים פצועים וחולים וכדי שלמחלקה תהיה מסוגלות לטפל ולעזור לגורים הרבים שמגיעים למחלקה‫.

כל הדרישות כוללת תקצוב מתאים למחלקה כדי להגדיל משאבים וכח אדם. יש להגדיל את מספר הוטרינרים והפקחים במחלקה לעיר בסדר גודל של אשדוד. 2 פקחים ו 3 וטרינרים זה לא מספיק. בשעות הלילה ובחגים השירות הוטרינרים פועל באופן מצומצם מאוד ואין מענה לבעלי חיים במצוקה‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן