צדק מאוחר: כתב אישום נגד "השוטרת המשקרת"

המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד השוטרת רוית עמנואל, בגין עבירות שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה, לאחר שעמנואל רשמה לכאורה דוחות כוזבים לנהגים באשדוד. כתב האישום כולל שלושה סעיפים על שלושה מקרים בהם היא נתנה דוחות כוזבים באשדוד, לכאורה. הפרשה, שקיבלה את הכינוי ״השוטרת המשקרת" נחשפה בתקשורת לפני כשנתיים וחצי. מעבר לכך, עומדות תלונות רבות של נהגים שטענו כי קיבלו דו"ח לא מוצדק ממנה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד השוטרת רווית עמנואל (40), בגין עבירות שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה לאחר שעמנואל, על פי הנטען, פיברקה לכאורה דוחות תנועה לנהגים, כשעבדה בתחנת אשדוד. כתב האישום מייחס לה 3 סעיפים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה לחקירת שוטרים (מח”ש) באמצעות עו"ד מיכל פרייטמן עולה, כי עמנואל מואשמת כי בשלוש הזדמנויות שונות רשמה השוטרת עמנואל לשלושה נהגים מאשדוד דוחות כוזבים לכאורה על סך 500 שקלים, בגין אי עצירה במעבר חצייה כאשר מעבר החצייה היה ריק.

באישום הראשון מיום 7.8.16 נטען כי הנהג, דוד נזרי  נסע ברחוב דב גור בעיר ועבר על פני מעבר חצייה, שהיה אותו עת ריק מאדם, לאחר שעבר את מעבר החצייה כרזה לו עמנואל לעצור בצד הכביש והוא עצר. עמנואל טענה בכזב לכאורה כי לא איפשר להולך רגל, שלטענתה חצה את מעבר החצייה להשלים את חצייתו, ורשמה לו דו”ח.. יצוין כי הנהג, ערער על הדו"ח לבית משפט באמצעות עו"ד ערן דמרי, מומחה לדיני תעבורה. לבית המשפט הוגש תיעוד האירוע ממצלמת העירייה.

באישום השני, מיום 14.1.18 נהג יוסי ממן ברחוב טרפון ופנה ימינה לשדרות ירושלים וחלף על פני מעבר חצייה שהיא ריק מאדם, לפי עובדות כתב האישום כרזה לו השוטרת עמנואל לעצור וטענה כי לא נתן להולך רגל לעבור בבטחה. בהמשך היא רשמה לו דו"ח בו ציינה כי כאשר "הולך רגל אברך לבוש שחורים היה על החצייה מדרום לצפון על פס 2, הנהג המשיך בנסיעה לא עצר בכלל".

באישום השלישי  מיום 7.3.18 נהג עידן רחימי בשדרות ירושלים, וחצה מעבר חצייה ריק מאדם. השוטרת עמנואל כרזה לו לעצור וטענה כי לא איפשר להולכת רגל כבת 20, שלטענתה חצתה את מעבר החצייה להשלים בבטחה את החצייה. בכתב האישום נכתב: כי השוטרת עמנואל במעשיה המתוארים  היא עשתה ״בהיותה עובדת ציבור ותוך שימוש לרעה בסמכותה, מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר ובכוונה להביא לידי עוות-דין". יצויין כי לא מעט תלונות של נהגים כפי שהובאו בפני משטרת ישראל לא נכללו בכתב האישום. תלונות שריכז עו"ד ערן דמרי שריכז את התלונות ולחץ לפתוח בחקירה.

עיתון "השבוע באשדוד" ואשדוד 10 פרסמו עם הכתבת מרינה חש, כתבה נרחבת על הנושא. בין היתר נטען כי עמנואל, שקיבלה בתקשורת את הכינוי "השוטרת המשקרת”, חילקה לכאורה דו"חות על עבירות שלא בוצעו לנהגים ונהגות באשדוד. לאחר פרסום הכתבה הגיעו פניות נוספות על דו"חות כוזבים לכאורה.הפניות הגיעו לידי עו"ד דמרי, שריכז את הפניות בנושא, וגם ייצג חלק מהנהגים. גם בגלי צה"ל באמצעות הכתבת הפלילית הדס שטייף פורסמו מעלליה של השוטרת.

בין התלונות בלט סיפורו של נהג המונית שרון נעמן, שאירע בתאריך 09.08.17. באותו יום נסע שרון בכביש מנחם בגין לכיוון היציאה הדרומית של העיר ונעצר על יד השוטרת רוית בטענה כי עבר באור אדום. שרון מספר כי בצומת המדובר התבצעו באותה תקופה עבודות תשתית. כתוצאה מכך, אחד הרמזורים בצומת זו לא עבד כלל ואילו השני לא פעל בצורה תקינה. שרון הוכיח את טענותיו על ידי צילומים שצילם בטלפון הנייד שלו, שם ניתן לראות את ריצודי האור הירוק והצהוב ואת הרמזורים העטופים. כדי לוודא זאת, שרון אף התקשר באותו יום למוקד העירוני, שם נאמר לו שהרמזורים אינם תקינים. למרות טענותיו המבוססות ולמרות שהשוטרת עצמה הייתה עדה לתקלות אלו, זה לא מנע ממנה להנפיק לו דו"ח על עבירת תנועה.

תלונה נוספת על השוטרת, הוגשה על ידי ביינה ישראל, הטוען כי קיבל דוח שקרי ממנה. "ב- 24.09.2015 התחלתי את נסיעתי מרחוב שלמה בן יוסף ברובע ו'. בצומת דב גור, פניתי ימינה ואז שמאלה לרחוב מילמן" סיפר. "המשכתי בזהירות ובמהירות המותרת עד הרמזור בשדרות ירושלים, שם פניתי ימינה לשדרות בני ברית, ומעט לאחר מכן, השוטרת עצרה אותי בטענה כי חלפתי על פני אדם כבן 60 שחצה במעבר חציה ולא השלים את המעבר. בדו"ח שהתקבל אף נכתב כי נסעתי ברחוב דב גור ממערב למזרח, דבר שכלל אינו נכון. באותו מעמד הציג ישראל לשוטרת שאלות לגיטימיות כדי להפריך את טענתה, ביניהן, למה לא עצרת אותי מיד בסמוך למקום העבירה לטענתך אלא רק במרחק של כ- 2 ק"מ משם? לדבריו, תשובותיה  לכאורה לא תאמו לאירועים ולדמויות שחווה במהלך נסיעתו שארכה מספר דקות בלבד בעיצומו של יום בהיר בכביש עירוני ללא עומס תנועה". .

המקרה המסעיר ביותר שנחשף לאחרונה מתאר נהג שחווה על בשרו "פיברוק" של דו"ח באותה שיטה. ב – 24.6 השנה, ביטל בית המשפט כתב אישום שהוגש נגד דניאל דדון, נהג תושב העיר, בעקבות חזרתה של המשטרה מהאישומים נגדו, לאחר חשיפת מעלליה של השוטרת המעורבת. בכתב האישום נטען כי דניאל, שנסע לבדו ברכב ברחוב יצחק הנשיא לכיוון מזרח, נעצר וקיבל דו"ח על שימוש בטלפון נייד שלא באמצעות דיבורית. כאמור, בעקבות חשיפת נסיבות האירוע והתנהלותה של השוטרת לאחרונה, חזרה בה משטרת ישראל מכתב האישום.לאחר שהפרשה נחשפה והוגשו התלונות הועברה עמנואל לשרת במשטרת אשקלון, שם היא משרתת גם כיום.

משטרת ישראל: ״השוטרת עדיין משרתת באשקלון״

דובר לכיש רפ"ק  עופר סולומון הגיב כי " השוטרת עדיין משרתת בתחנת אשקלון”.  פנינו לשוטרת רוית עמנואל, והיא סירבה להגיב.

 עו"ד דמרי: "השיהוי בהגשת כתב האישום מקומם"

עו"ד דמרי הגיב לאחר הגשת כתב האישום: "שנתיים וחצי נלחמתי בגל הגופים הגדולים בכדי להוציא את הצדק והאמת לאור. עם חלק מהנאשמים הייתי צריך לערער למחוזי אשר פסק שיש חשד לעיוות הדין והנאשמים זוכו. הגשתי תלונה במח"ש נגד השוטרת על פיברוק הדוחות, מח"ש ללא היסוס סגרו את התיק בטענה שנסיבות העניין בכללותה אינן מצדיקות פתיחה ולא ששו להוסיף, כי בין היתר התלונה נסגרה בשל היעדר שיתוף פעולה שלי בקידום החקירה. פניתי לדוד רוזן נציב קבילות הציבור על מיצגי ערכאות  מדינה, הגשתי תלונה על התנהלותה של מח"ש והזילזול המשווע בחקירה של התיק והמהירות לסגור אותו  ולהשית עלי את הסיבה לסגירה. מח"ש בחרו  לסגור את התיק עוד לפני שהצגתי בפניהם את הסרטונים והראיות. דוד רוזן צפה בסרטונים ובהחלטה מנומקת מיום 1.2.19 קיבל את תלונתי ובה ציין: 'ציפייה בסרטונים אלה מצביעה כי מספר סרטונים, על פני הדברים תומכים בגישתך העיקשת לפיה מדובר בדוחות תנועה כוזבים' והוסיף: 'המלצתי  למח"ש לעשות בכוחה ולבחון האם יש בסרטונים המצורפים להחלטתי, כדי לגבש תשתית ראייתית נגד השוטרת הנילונה'. לאחר שימוצה הדין עם השוטרת בעבירות הפליליות בגינם הואשמה, אנו נפעל בכל הליך אשר עומד בפנינו להשיב לכל הנהגים שקיבלו דו״חות בדויים את מלוא הכספים ששולמו לקופת המדינה על לא עוול״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן